361

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Bartas napisał/a:
karol128 napisał/a:

+ 50 zł za egzamin + kilkadziesiąt za ubezpieczenie

Za egzamin raz, a za to ubezpieczenie płaci się co zawody?

Jak się ma licencję to się płaci raz

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

362

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Kombinuję żeby wybrać się do Poznania i wystartować.
Chciałem do amatorów ale skoro jest tam jeden wyścig to nie wiem czy nie wolę do klasy Street.

Wiem, że dużo już w tym temacie zostało napisane ale mimo, że go czytałem to potrzebuję waszej pomocy.
Chcę upewnić się w kilku kwestiach, co do których mam wątpliwości. Z góry przepraszam jeśli któreś z pytań widzicie po raz N-ty...
Po kolei:

1. Opony - z tego co zrozumiałem w Street ograniczeń nie ma? Mogą być slicki i koce?
A w amatorach? Ktoś pisał, że slicki owszem są dopuszczalne ale nie wolno używać koców... prawda to?

2. Zbiorniczek na zlewki - w moto na wtrysku też trzeba go mieć?
Jeśli tak to gdzie ewentualnie go kupię bo szukałem ale bez powodzenia.
Zastanawiam się jaki ma sens skoro w chłodnicy woda, odma jest zwykle w zamkniętym obiegu odprowadzona do dolotu a przelewów brak... co tam do niego "powtykać"?

3. Drutowanie - korek wlewu i spustu oleju, śruby pokrywy filtra. Te rzeczy wydają się oczywiste. Zapomniałem o czymś?
Gdzieś widziałem, że niektórzy drutują również korek chłodnicy, śruby mocujące zaciski itp. Rozumiem, że można ale czy trzeba?

4. Mata środowiskowa pod motocykl - dobry zwyczaj czy obowiązkowe wyposażenie bez względu na klasę?

5. Badania - mogę po prostu pójść do jakiegoś lekarza sportowego i poprosić o zaświadczenie, że jestem zdrowy i brak przeciwwskazań do sportów motocyklowych? To wystarczy czy muszę jeszcze biegać po klubach i PZMotach po coś?

6. Numery startowe - muszę sam sprawdzić wcześniej, które są wolne i zrobić wcześniej czy podczas zawodów doraźnie dostanę na miejscu coś tymczasowego?

7. Jestem od lat związany z ludźmi z klubu i samym klubem Offroad Białystok - przy czym aktualnie nie jestem czynnym członkiem.
Jest sens odświeżać członkostwo przed zawodami? Przynależność do klubu zrzeszonego w PZM daje cokolwiek "zawodnikowi" bez licencji?

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
www.spidifreestyle.pl

363 Ostatnio edytowany przez barnabab (2018-05-17 18:56:36)

Odp: Jak wystartować w zawodach?

1. Nie ma żadnych ograniczeń o których pytasz.
2. Musisz mieć pojemnik na płyn chłodniczy. Jak masz wtrysk i "zamkniętą" odmę to nic więcej nie trzeba.
3. Tak jak piszesz: korek spustu oleju, śruby pokrywy filtra i pewnie jeszcze śrubę spustową płynu chłodniczego (chociaż tego nie sprawdzają). Reszty nie sprawdzają.
4. Mata to obowiązek - brak maty to kara 200 albo 300 PLN. Na Bydgoszczy pan chodził i sprawdzał.
5. Badania najlepiej jest mieć w karcie zdrowia takiej jak ta: https://www.pzm.pl/pliki/zg/zuzel/2016/ … -zuzel.pdf Taką żółtą dostaniesz w PZM
6. Numery startowe rezerwujesz na motoresults.com
7. Przynależność w Twoim przypadku nic Ci nie da.

I najważniejsze! Pomimo tylko jednego wyścigu polecam klasę Amator. Jest się z kim pościgać na różnym poziomie, a w streecie są bardzo szybcy zawodnicy + 1, 2 osoby trochę wolniejsze. W Amatorze masz różny poziom i znajdziesz kogoś o podobnym tempie.

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR

364

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Dziękuję.
Wybiorę się w takim razie do PZMotu.

Co do drugiego punktu - z czego adaptujecie zbiorniki?
Jest jakaś określona minimalna wielkość zbiorniczka? Może ktoś ma jakieś foto żebym mógł "zgapić" jak to zrobić, z czego i gdzie umieścić...

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
www.spidifreestyle.pl

365 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2018-05-17 21:14:32)

Odp: Jak wystartować w zawodach?

1. Się zgadza
2. po co pojemnik na płyn chłodniczy jak masz wodę w obiegu ? (chyba, że masz płyn to by wypadało na wszelki wypadek ;) )
3. się zgadza
4. się zgadza
5. badania właśnie robię od nowa, bo miałem z nimi mały problem, więc tutaj Ci napiszę co i jak. Poszedłem do lekarza "sportowego" , który zrobił mi EKG, zbadał i dał wpis w książeczkę (którą można zdobyć w PZM). Niby wszystko cacy wystartowałem, na tych badaniach w zeszłym roku w Toruniu. W tym roku poszedłem do tego samego lekarza dokładnie ten sam schemat i wystartowałem w Bydgoszczy. Wysłałem papiery na licencję  razem z książeczką i dostałem maila z taką oto informacją.

"Panie Karolu otrzymałem Pana dokumenty na licencję B Supermoto oraz na certyfikat.
Załączył Pan również kartę zdrowia. Niestety badania okresowe wykonał lekarz, który posiada tylko certyfikat PTMS. Oznacza to, że ten lekarz nie posiada pełnej specjalizacji w medycynie sportowej i jest upoważniony do wydawania orzeczeń dla zawodników, którzy nie ukończyli 23 roku życia.
Dla zawodników, którzy ukończyli 23 rok życia orzeczenia może wydawać tylko specjalista medycyny sportowej (posiadający pełną specjalizację, a nie tylko certyfikat PTMS. Certyfikat PTMS jest potwierdzeniem ukończenia kursu wstępnego do specjalizacji medycyny sportowej).
Wynika to z rozporządzenia Ministra Zdrowia, więc dziwię się, że lekarz wydał orzeczenie, do którego nie posiada uprawnień.

Niestety do wydania licencji niezbędne będzie dostarczenie do nas karty zdrowia z wpisem lekarza specjalisty medycyny sportowej (taki zapis musi być na pieczątce).
Pozostałe dokumenty są w porządku."

Stwierdziłem, że trzeba znaleść specjalistę i tutaj kolejna ściana. W chwili obecnej wszyscy specjaliści medycyny sportowej do których dzwoniłem (Łódź i Częstochowa) wymagają, wszystkich badań tak jak w ustawie. A lista prezentuje się tak:
-zaświadczenie od lekarza laryngologa
-zaświadczenie od okulisty
-zaświadczenie od neurologa
-badania psychologiczne dla kierowców
-badania krwi i moczu
-EKG

i dopiero z taki zestawem specjalista medycyny sportowej może cię przyjąć i wydać papierek. Ja się naganiałem po lekarzach jak głupi 2 dni i jeszcze jutro idę do tego sportowego dostać kwit.

Na potwierdzenie moich słów link do rozporządzenia ministra.

Tak więc jak na rundzie w Poznaniu będzie, ktoś kto zna dokładnie przepisy (a mój przypadek pokazuje, że zaczynają je poznawać i egzekwować) to może Cie nie puścić na badaniach, od lekarza medycyny sportowej z certyfikatem PTMSu. A lekarzy specjalistów w naszym kraju jest około 200 szt. i nie znalazłem, żadnego który by chciał po prostu wypisać papier.

6. się zgadza
7. się zgadza

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450 - jest :)

366

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Niezły numer!
Z tą specjalizacją to dosyć logiczne. Zakres większości badań też rozumiem aczkolwiek trwające pół dnia i kosztujące parę złotych badania psychologiczne to już lekka przesada. Ja co prawda je mam bo i tak robię co 5 lat ze względu na charakter pracy ale współczuję tym, którzy muszą to odhaczyć...

Co do punktów 1 i 2:
1. Która część się zgadza? W amatorach można mieć slick'i i koce?

2. Teraz zgłupiałem - z posta Barnabab wynika, że zbiornik trzeba mieć.
Też nie wiem po co bo woda w układzie jest obowiązkowa ale rozumiem, że zbiornik musi być i kropka?

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
www.spidifreestyle.pl

367 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2018-05-17 22:04:52)

Odp: Jak wystartować w zawodach?

1. Z tego co wiem nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o opony i koce w amatorach.
2. Jeśli chodzi o zbiorniczek na zlewki przy zamkniętym obiegu raczej nie jest wymagany. Mi nikt nigdy go nawet nie szukał i o niego nie pytał.

Z regulaminu Supermoto 2018

2.17. SYSTEMY ODPOWIETRZANIA SILNIKA
Odpowietrzenia silnika i skrzyni biegów muszą być doprowadzone do dedykowanego dla motocykli Supermoto zbiorniczka przechwytującego. Zbiornik ten musi spełniać wymagania odnośnie szczelności (zabronione jest stosowanie puszek po napojach, butelek dziecięcych, pojemników lekarskich itp.). Motocykle z silnikami 4-suwowymi muszą posiadać zamknięty system odpowietrzający.

Nic więcej nie ma o zbiorniczkach, więc nie ma obowiązku mieć zbiorniczka jeśli wszystko masz w układzie zamkniętym. Tak mi się przynajmniej wydaje. No bo bez sensu mieć zbiorniczek na wodę ;) i nic nie piszą o tym, że układ chłodniczy ma być również poprowadzony do tego zbiorniczka.

A woda w układzie chłodzenia jest po to, że w razie W płyn chłodniczy jest trudny do usunięcia (przynajmniej gdzieś tak wyczytałem tutaj na forum)

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450 - jest :)

368

Odp: Jak wystartować w zawodach?

No więc o to chodzi. :)
Przeglądałem kilka dni temu regulamin i zapis przytoczony przez Ciebie. Wolałem jednak się upewnić czy nie jest to moja nadinterpretacja jego zapisów. Nie chciałbym zdziwić się podczas odbioru technicznego, że przez jakiś bzdet nie pojadę.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
www.spidifreestyle.pl

369 Ostatnio edytowany przez barnabab (2018-05-17 23:04:05)

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Zgadza się, jak masz zamknięty układ to nie musisz mieć zbiorniczka. Teraz jak patrzę na regulamin to nie widzę nawet wzmianki o potrzebie zbiorniczka na zlewki na paliwo dla gaźnikowców.

Żonkil jak chcesz to dam namiary na odpowiedniego lekarza :)

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR

370

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Juz ogarnięte, ale dziękuje za chęci :)

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450 - jest :)

371

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Ile kosztuje start w zawodach?

372

Odp: Jak wystartować w zawodach?

200zł amator
250zł puchar
300zł mistrzostwa

jest już po szesnastym wiec +50%

jak nie masz licencji to jeszcze 50zł egzamin

www.facebook.com/supermoto311
instagram: #piotrek_311

373

Odp: Jak wystartować w zawodach?

MP  chyba w tym roku 350 :)

KTM 450 SMR
#49 S2 Mistrzostwa Polski

374

Odp: Jak wystartować w zawodach?

jeszcze nie miałem okazji wpłacać na MP :D stąd pomyłka

www.facebook.com/supermoto311
instagram: #piotrek_311