346

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Czyli łatwić klub i lekarza i lecieć bez problemu i powinni mnie puścić w obu rundach :) dzięki za odzew !

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

347

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Mam zamiar kupić kombinezon. I w tym sezonie trochę zacząć latać po torach i zastanawiam sie czy 1pc czy 2pc?
Chciałbym polatać na zawody też sb i czy jest jakiś przepis odnośnie kombi i innych części ubioru zawodnika????

348

Odp: Jak wystartować w zawodach?

MONSTER napisał/a:

Mam zamiar kupić kombinezon. I w tym sezonie trochę zacząć latać po torach i zastanawiam sie czy 1pc czy 2pc?
Chciałbym polatać na zawody też sb i czy jest jakiś przepis odnośnie kombi i innych części ubioru zawodnika????

2.19. WYPOSAŻENIE OCHRONNE ZAWODNIKÓW
Zawodnicy biorący udział w treningach i zawodach muszą posiadać odpowiednie
wyposażenie indywidualne tj. kombinezon jednoczęściowy skórzany lub wykonany z
atestowanego przez FIM materiału, atestowany kask motocyklowy (wg norm FIM), buty i
rękawice motocyklowe. Konieczna jest również odpowiednia ochrona oczu, tj. okulary
(gogle) ochronne lub kask typu zamkniętego (integralny). Zalecany jest również ochraniacz
kręgosłupa. Nieskórzane materiały mogą być użyte, jeśli spełniają następujące wymagania:
 ognioodporny
 odporny na ścieranie
 współczynnik tarcia podobny dla wszystkich rodzajów asfaltu
 zdolny do pochłaniania potu
 nietoksyczny i nie powodujący uczuleń
 nietopliwy
i posiadać metkę z napisem „Zgodne z przepisami FIM”.
Następujące obszary muszą być wzmocnione przynajmniej dwuczęściową warstwą skóry albo
zbliżoną plastikową gumą o grubości 8 mm: ramiona, kostki, obie strony torsu i staw
biodrowy, tył torsu, kolana.
Buty zawodnika muszą być wykonane ze skóry lub materiału zastępczego. Wysokość
cholewki min. 200 mm dopasowana tak, aby wraz z ubraniem buty całkowicie osłaniały nogi.
Zawodnicy muszą nosić rękawice, które razem z kombinezonem i butami będą całkowicie
zakrywały zawodnika od szyi do stóp.
Zawodnicy biorący udział w zawodach zobowiązani są do zdjęcia wszelkiej biżuterii, pod
rygorem niedopuszczenia do zawodów.
Zawodnicy dopuszczeni będą do startu także w skórzanych strojach dwuczęściowych
dokładnie spiętych na całym obwodzie.
Polski Związek Motorowy Zasady Rozgrywek Supermoto sezon 2017
35
W klasie Pitbike MRF dopuszcza się stosowanie strojów typu „motocross” ze sztywnymi
zabezpieczeniami:
 kolan
 łokci
 barków
 kręgosłupa.
2.20. KASKI OCHRONNE
Podczas treningów i zawodów zawodnicy muszą być ubrani w kaski ochronne. Kaski te
muszą być odpowiednio dopasowane, być w dobrym stanie i posiadać znaki zatwierdzające
uznane przez Międzynarodową Federację Motocyklową (FIM):
Europa - ECE 22-05 ‘P’, ‘NP’ lub ‘J’
Japonia - JIS T 8133 : 2007
JIS T 8133 : 2015
USA - SNELL M 2010
SNELL M 2015
Wzory znaków zatwierdzających i spis norm jakim powinny odpowiadać kaski można
znaleźć na końcu niniejszego regulaminu.
W czasie jazdy na motocyklu, kask musi być zawsze zapięty. Nieprzestrzeganie tego przepisu
spowoduje wykluczenie zawodnika.
Kaski używane w zawodach muszą być nieuszkodzone i nie może być w jakikolwiek sposób
zmieniona ich pierwotna budowa. W przypadku stwierdzenia przez komisję techniczną, iż
kask jest uszkodzony, zostaje on zatrzymany do końca zawodów, a zawodnik musi
przedstawić do kontroli inny kask. Po wypadku, w którym nastąpiło uderzenie głową, kask
musi być przedstawiony Komisji Technicznej do sprawdzenia.
Komisarz techniczny w miarę możliwości powinien podczas odbioru technicznego sprawdzić,
czy pasek zapięcia kasku nie zsuwa się z brody zawodnika i czy kask nie daje się zsunąć z
głowy – przy zapiętym kasku – ciągnąc go od tyłu głowy.
Jeśli zawodnik ma długie włosy to muszą się one w całości mieścić pod kaskiem.
Stosowanie kasków wyposażonych w system zapinania „double D-Ring” („podwójne D”)
jest obowiązkowe.
Polski Związek Motorowy Zasady Rozgrywek Supermoto sezon 2017
36
Zabronione jest stosowanie kamer zamontowanych na kaskach podczas całych
zawodó

Pozdrawiam,
Piotrek

349

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Witam. Jako że w tym roku chce spróbować się w zawodach podjąłem ku temu działania.
Mam ogarnięta przynależność klubową.
Wpis lekarza do żółtej książeczki za chwilę załatwię bo ponoć badania są ważne pół roku więc by wystarczyły do ostatniej rundy teoretycznie już dziś mogę mieć ale zabezpiecze się na wypadek przesunięcia ostatniego terminu.
Na pierwszej rundzie zdaje egzamin i po jego zdaniu mogę jechać te zawody jako gość bez klasyfikacji punktowej.
Potem pisze wniosek do pzm i dostaje licencję.
Tu moje pytanie. Numer startowy. Kiedy go dostanę bo w końcu jakoś w tych pierwszych zawodach muszę ruszyć a tez potrzebuje chwilę czasu żeby te nalepki ogarnąć. Czy numery oni przyznają sami czy można sobie jakieś wybrać? Jak tak to sporo by ułatwiło, wybieram jakiś wolny numer, oklejam moto i gotowe pod warunkiem że nikt inny mi nie zajmie tego samego numeru.

Hsq SMR 511
#511

350

Odp: Jak wystartować w zawodach?

motoresults.pl - rezerwujesz sobie numer i możesz już okleine przygotować z pewnościa, że nikt nie będzie miał takiego samego

351

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Sorry że zupełnie z innej paki ale mam pytanie, gdzie mogę się pościgać w PL na swoim SD990 ? Ma ktoś jakieś info? Szukam od kilku dni i nic takiego nie widzę.

352

Odp: Jak wystartować w zawodach?

No WMMP ale konkurencyjność marna. Za to fajna opcja to wyścigi po speeddayach bez tej całej formalnej otoczki.

353

Odp: Jak wystartować w zawodach?

No wlasnie wmmp odpada bo nie mam szlifiery. Na Slovakiaring sie już zapisałem i to chyba najlepsza opcja.

354

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Zacząłem zbierać dokumenty do licencji i potrzebuję:
"kopia certyfikatu sportu motocyklowego wydanego przez Zarząd Okręgowy PZM (właściwy miejscowo dla siedziby klubu zawodnika)"

Kiedyś do licencji wystarczył protokół z egzaminu na certyfikat. Ktoś wie ile taki papier się wyrabia w Zarządzie Okręgowym PZM i czy potrzebuję coś więcej niż zdjęcie i protokół z egzaminu?

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR

355

Odp: Jak wystartować w zawodach?

barnabab napisał/a:

Zacząłem zbierać dokumenty do licencji i potrzebuję:
"kopia certyfikatu sportu motocyklowego wydanego przez Zarząd Okręgowy PZM (właściwy miejscowo dla siedziby klubu zawodnika)"

Kiedyś do licencji wystarczył protokół z egzaminu na certyfikat. Ktoś wie ile taki papier się wyrabia w Zarządzie Okręgowym PZM i czy potrzebuję coś więcej niż zdjęcie i protokół z egzaminu?

http://w.motoresults.pl/pl/strefa-zawod … cje/b-nowa

Ta kopia to papier z egzaminu do tego potrzebujesz jeszcze dowody wpłaty, badania i wniosek o wydanie licencji podpisany przez klub

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

356

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Dzięki Hermes. Trochę to zamieszane jest. Ogólnie to pojechałem do AK Polskiego. Tam dostałem podpisy na wniosku o licencję i wniosku o certyfikat. Dodatkowo dali mi papier ze zgodą na starty i prośbą o wystawienie licencji (wcale o to nie prosiłem, dali gratis). Z tym musiałem się udać do Zarządu Głównego PZM na Kazimierzowskiej 66. Tam mi wystawią certyfikat i wszystko pójdzie do Bydgoszczy.

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR

357

Odp: Jak wystartować w zawodach?

Przyszło mi do głowy żeby wystartować w amatorach w Bydgoszczy. Mam w książeczce żółtej pzm lekarza pieczątkę i to tyle. Nie muszę być w żadnym klubie? Zdaje egzamin teoretyczny i praktyczny i tyle? Co jest na tym egzaminie teoretycznym? Można nie zdać :O ? Czy jak jak moto nie przejdzie kontroli technicznej to ma się szanse na usunięcie nieprawidłowości? Np wsadzić dB killer, czy od razu nara?

358 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2018-04-26 14:34:07)

Odp: Jak wystartować w zawodach?

kakarotto napisał/a:

Przyszło mi do głowy żeby wystartować w amatorach w Bydgoszczy. Mam w książeczce żółtej pzm lekarza pieczątkę i to tyle. Nie muszę być w żadnym klubie? Zdaje egzamin teoretyczny i praktyczny i tyle? Co jest na tym egzaminie teoretycznym? Można nie zdać :O ? Czy jak jak moto nie przejdzie kontroli technicznej to ma się szanse na usunięcie nieprawidłowości? Np wsadzić dB killer, czy od razu nara?

Poprawki zawsze były możliwe na badaniu. Egzamin jest z regulaminów- chyba jeszcze nikomu się nie zdarzyło nie zdać.
Jedynie to musisz zapłacić 190zł + najprawdopodobniej 50% za zgłoszenie w drugim terminie.

Pozdrawiam,
Piotrek

359

Odp: Jak wystartować w zawodach?

+ 50 zł za egzamin + kilkadziesiąt za ubezpieczenie

360

Odp: Jak wystartować w zawodach?

karol128 napisał/a:

+ 50 zł za egzamin + kilkadziesiąt za ubezpieczenie

Za egzamin raz, a za to ubezpieczenie płaci się co zawody?

Hsq SMR 511
#511