1 Ostatnio edytowany przez Marasu (2011-01-18 22:45:31)

Temat: No właśnie, co by tu kupić?

Witam w deszczowy piątkowy wieczór!

W najbliższym czasie mam zamiar kupić moto, oczywiście SM. Myślę, że mojej życiowej historii nie będę opisywał, co nieco napisałem w przywitalni. Będzie to moje pierwsze SM nie licząc CPI 50 ale to dawne dzieje. Chciałbym tu pominąć kwestię czy sobie poradzę czy nie skoro nie mam doświadczenia z tego typu motorami. Do rzeczy.

Potrzebuję motoru przede wszystkim niezbyt ciężkiego, do poszalenia ale również sporadycznych dojazdów do szkoły czy polatania po mieście, no i jeśli kiedyś opanuję dobrze jazdę może do wypadów na tor :) Jeździć będę głównie w grupie. Do wydania mam około 9k może więcej zobaczymy jak sprawy finansowe się potoczą. Na początku myślałem o LC4 640 ponieważ nie zabiega o zbyt częste pieszczenie. Jednak stwierdziłem, że KTM jest jak każde inne SM trzeba robić standardowe zabiegi jak zawory i olej, filtr tak czy siak, i po prostu będzie dla mnie za ciężki (o moc się nie martwię starczyła by mi w zupełności). Dlatego skłaniałbym się bardziej ku jakiemuś hard enduro przerobionego na SM ze względu na masę oraz dostatek mocy na kilka lat. I myślę tu szczególnie o WR 400,426,450  , CRF 450 , ew. EXC 450. Najbardziej pasowała by mi wr-ka, ale bardzo mało jest tego na rynku wtórnym przerobionych na SM. Wiem, tzn. wydaje mi się, że wiem posiadanie wyżyłowanej 450 w garażu. Trzeba będzie to przełknąć chociaż myślę, że mimo wszystko wszystko zależy od tego co się kupi.

I szukając odpowiedniego modelu od listopada natrafiłem ostatnio na tą aukcję, pewnie już ją widzieliście:
[url]http://moto.allegro.pl/crf-450-supermoto-cross-dokumenty-cr-kxf-rmz-yzf-i1419897360.html[/url]

Otóż, rozmawiałem z gościem przez gg dość długo, z tego z mówi remont robił przed sezonem, przygotowana do SM jest, włożył w nią kupę kasy a homo ma dlatego, że kupił ramę rzekomo za 1400zł. Kupił zapłon z wyjściem na światła. Twierdzi, że zmieniał filtry i olej, a po remoncie wiele nie jeździł. Powiedział też że jest 3 lub 4 właścicielem co mnie trochę zgięło bo od każdego pewnie po dupie dostała a raczej na pewno. Generalnie cena mi bardzo pasuje, mam nie daleko ale nie mam waszej opinii a to jest mi niezmiernie potrzebne.

Motor ma być na lata będę w niego inwestował każdy wyłuskany grosz. Proszę o pomoc, wszelkie propozycję motorków będę rozpatrywał po nocach.

Pozdrawiam :)

Marek

2

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

Nie no, nie wszyscy naraz proszę... :| nikomu się nie chce mi pomóc?

Marek

3

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

Rozejrzyj się za KTM z silnikiem RFS. To powinny być 520 lub 525. Moto z tego forum ma doświadczenia z tymi sprzętami.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

4

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

A inne propozycje ktoś ma? Czy może mi ktoś opowiedzieć o CRF-ie ? Na co zwrócić uwagę gdy będę oglądał tą w linku który podałem? Bo wybieram się do niej w piątek. I jak z eksploatacją? Wiem olej, filtry, zawory trzeba robić, ale czy konieczna jest np.wymiana tloka co sezon?

Marek

5

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

O CRF 450R jest artykuł w lutowym Świecie Motocykli, chyba właśnie pod kątem eksploatacji. Jeszcze nie czytałem

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

6 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2011-01-18 20:52:22)

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

Marasu napisał/a:

A inne propozycje ktoś ma? Czy może mi ktoś opowiedzieć o CRF-ie ? Na co zwrócić uwagę gdy będę oglądał tą w linku który podałem? Bo wybieram się do niej w piątek. I jak z eksploatacją? Wiem olej, filtry, zawory trzeba robić, ale czy konieczna jest np.wymiana tloka co sezon?

Szczerze mogę polecić CRFe.
Latam już drugi sezon na tłoku i spadku mocy nie dostrzegam. Przejechałem ok. 12 tysięcy km.
To nie jest 2 takt że wymieniasz co kilka miesięcy tłok. 
Wymiany oleju owszem, ale zwróć uwagę na ilość tego oleju i na fakt że masz dwa obiegi oleju. W skrzyni wymieniasz 2/3 wymiany rzadziej niż niż w silniku...  a do tego wchodzi zaledwie 690ml. oleju. Z zaworami też nie jest tak. że co kilkaset km. musisz regulować. Ja olej wymieniam co 400/500 km. a cała czynność trwa max. 5 min.  :)
Zwróć uwagę na to jak odpala na zimno, to jest wyznacznik zużycia tłoka. Sprawdź wcześniej czy był rozgrzany. Moja na zimno po dwóch sezonach, pali od strzała.
Pewnie czytałeś też o awaryjności skrzyń i owszem mi pękł jeden tryb... więc mówię że jest to możliwe. Ale pozytywne w tym jest to, że praktycznie nową skrzynie kupiłem za 560 zł. z kurierem  :D
Tu moim zdaniem na plus CRFy...  dostępność części.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

7 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-01-18 21:19:35)

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

Jakim wyznacznikiem zużycia tłoka jest odpalanie na zimno ?? znajomy ma yz 250 i odpalała zawsze, nawet jak zaczęła brać olej i kopcić jak diesel. Po rozłożeniu silnika tłok miał taki luz że od strony ssącej wyżłobił nicasil i do wymiany tłok, cylinder i korba, więc zużyty tłok nie daje żadnych oznak, aby sprawdzić, trzeba rozkręcić i pomierzyć !!!!

w avatarze właśnie sobie pomykam na niej rundkę na poligonie...

8

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

Oprócz błękitnego nieba, takich postów mi potrzeba :) Obszernie i na temat.

A co z wpadającymi zaworami, co jest podobno bolączką CRF-y do 2007 roku? Zdarzyło się komuś? Czy wymiana na stalowe cokolwiek da? I czy ktoś z was ma crossa ale rame z homologacją i rejestrował? Są jakieś trudności?

Marek

9 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2011-01-18 21:36:31)

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

tabul napisał/a:

jakim wyznacznikiem zużycia tłoka jest odpalanie na zimno ?? znajomy ma yz 250 i odpalała zawsze, nawet jak zaczęła brać olej i kopcić jak diesel. Po rozłożeniu silnika tłok miał taki luz że od strony ssącej wyżłobił nicasil i do wymiany tłok, cylinder i korba, więc zużyty tłok nie daje żadnych oznak, aby sprawdzić, trzeba rozkręcić i pomierzyć !!!!

Mówię jak jest... nie od kolegi a z własnego doświadczenia. Moto zapierdala jak wściekłe, pali na zimno oleju nie bierze.

W CRFie jest tak jak mówię... Powtarzam to co mi powiedzieli bracia Kędzierscy... na sprzętach zjedli zęby... odpala od strzała jest git.
Nie wiem Tabul jak było u twego kolegi. Chcę widzieć Tabul minę sprzedającego gdy klękasz z kluczami i zabierasz się do ściągania cylindra. haha... tego ile bierze oleju też się nie dowiesz od sprzedającego.
Więc pozostaje jedyny sposób... oceny.
Szczerze to jeszcze nie słyszałem o takim przypadku by któryś ze sprzedających powiedział... chcesz zdjąć cylinder  :D ależ proszę :lol:

Powiem inaczej... oczywiście że to nie jest wyznacznikiem ale daje już jakaś wiedzę. Inaczej to powiem... pali źle na zimno... może to oznaczać wydatki. Teraz lepiej ?  :)

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

10

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

Ja jak kupowałem to powiedział, że jest możliwość rozebrania silnika, ale muszę dopłacić. Spotkałem się też z przypadkami, że można było podjechać ze swoim mechanikiem na miejscu silnik rozebrać, ale musiał być przywrócony do stanu poprzedniego - jak coś spartoliliście to jesteście zobligowani do kupienia moto, bądz zwrotu kasy za naprawę  :lol:

11 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2011-01-18 21:41:01)

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

KaceR napisał/a:

Ja jak kupowałem to powiedział, że jest możliwość rozebrania silnika, ale muszę dopłacić. Spotkałem się też z przypadkami, że można było podjechać ze swoim mechanikiem na miejscu silnik rozebrać, ale musiał być przywrócony do stanu poprzedniego - jak coś spartoliliście to jesteście zobligowani do kupienia moto, bądz zwrotu kasy za naprawę  :lol:

To naprawdę ze świecą szukać takich sprzedawców... chociaż pewnie bardziej liczyli, że nikt sie nie odważy rozbierać silnika.
Przypadek godny odnotowania.  :)
Może Marasu będzie miał szczęście i trafi na takiego sprzedawce.

Nie  żebym  się czepiał ale nie wyobrażam sobie, że sprzedawca stoi... powiedzmy 7 godzin nad kupującym i jego mechanikiem i patrzy na jego ręce.  ;)

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

12 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-01-18 21:51:19)

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

Tak jak pisze kolega wyżej też znam przypadki możliwości sprawdzenia, można zrobić test sprężania, który nie trwa 7 godzin... a to już dużo może powiedzieć o kondycji silnika, a to co napisałem też znam ze swojego doświadczenia bo jestem mechanikiem i sam rozbierałem tą yz. Oczywiście źle odpalające moto na zimno, lub na ciepło mówi nam że coś jest nie tak, ale to może też być winą układu zasilania, w tym przypadku gaźnika... a co do Twojej "podkręconej" crf to uważam że więcej mocy = szybsze zużycie i wątpię że silnik jest w idealnym stanie... chyba ze te Nm to błąd obliczeń...

13

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

Generalnie takie dyskusje raczej nie mają większego sensu... każdy model ma swoje słabe strony.
Bo ok... zdejmujesz cylinder tak? A co ze skrzynią... przewidzisz że któryś tryb pęknie.? Wszystko o czym tu mówimy to subiektywne odczucia... kupując wyczynówkę podejmuje się ryzyko.
Pewność zakupu daje tylko moto z salonu z fabryczną gwarancją.  :cool: Chociaż tak naprawdę i te moto może wrócić do salonu.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

14

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

dukeSebo napisał/a:

Generalnie takie dyskusje raczej nie mają większego sensu... każdy model ma swoje słabe strony.
Bo ok... zdejmujesz cylinder tak? A co ze skrzynią... przewidzisz że któryś tryb pęknie.? Wszystko o czym tu mówimy to subiektywne odczucia... kupując wyczynówkę podejmuje się ryzyko.
Pewność zakupu daje tylko moto z salonu z fabryczną gwarancją.  :cool: Chociaż tak naprawdę i te moto może wrócić do salonu.

dokładnie tak jak piszesz, nawet nowy może mieć wadę fabryczną i się posypać...

15 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2011-01-18 22:04:24)

Odp: No właśnie, co by tu kupić?

tabul napisał/a:

a co do Twojej "podkręconej" crf to uważam że więcej mocy = szybsze zużycie i wątpię że silnik jest w idealnym stanie... chyba ze te Nm to błąd obliczeń...

Nie powiedziałem że jest idealny... powiedziałem że pali od strzała, zapierdala jak wściekłe... nie bierze oleju.

A jedynym sposobem wykluczenia złego pomiaru... jest dzień na jednej z naszych ustawek. Zapraszam Tabul  :cool:  :cool:
Nie dyskutuje nie mądrze się a tylko odkręcam  :D a mam sposoby na podniesienie ciśnienia   :D

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR