1

Temat: WR250X - lift?

Siema, rozglądam się ostatnio za lekkim i zwinnym moto do miasta, patrzę głównie w kierunku WR-ki. Natrafiłem na wzmiankę, że od któregoś tam rocznika były montowane jakieś nowsze napinacze rozrządu, prawda czy fałsz? Czy moto z 2008 różniły się jakoś więcej od młodszych egzemplarzy? Pozdro.

2

Odp: WR250X - lift?

Zdaje się od 2010 czy 11 był zmieniony napinacz (nowy pasuje do wszystkich roczników), reszta wszystko jest to samo aż do 2020. U mnie jest wsadzony manualny Krieger i problem z głowy :)

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)

3

Odp: WR250X - lift?

Zgadza się, dotarłem do strony, gdzie wszystko zostało dokładnie rozpisane, łącznie z wymianą napinacza:

http://dualsportdiary.blogspot.com/2018 … ement.html

Co do manualnego napinacza - jak często musisz go podkręcać? Wyłapujesz na słuch, że łańcuch robi się luźniejszy?

4

Odp: WR250X - lift?

Na czuja. Póki co, to go 1 raz podkręciłem z pół obrotu., bardziej z ciekawości niż z potrzeby :)

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)

5

Odp: WR250X - lift?

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie modyfikowania WR-ki. Wydech (końcowy) wymieniony na FMF-a Q4, usunięty AIS. Co dalej? Czy usuwanie EXUP-a i modyfikacja airboxa ma sens przy seryjnym kolektorze i na seryjnej mapie (czy może wręcz szkodzi?)?

6

Odp: WR250X - lift?

Pewnie że ma :) Tyle żeby komp nie wywalał błędu na zegarach musisz mieć tzw. "exup eliminator plug" za ok 200zl albo zostawiasz całe ciężkie ustrojstwo, znaczy wpięty w instalacje silniczek który siedzi pod akumulatorem, a tylko wywalasz kable sterujące zaworem. "Flapper mod" masz zrobiony (jak jest już wywalony AIS to raczej tak)?

I jak chcesz modyfikować airbox? Co tam masz: wrx czy wrr?

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)

7

Odp: WR250X - lift?

xtremix napisał/a:

musisz mieć tzw. "exup eliminator plug" za ok 200zl albo

albo 5 min zabawy z lutownicą i masz za free :)

8

Odp: WR250X - lift?

xtremix napisał/a:

Pewnie że ma :) Tyle żeby komp nie wywalał błędu na zegarach musisz mieć tzw. "exup eliminator plug" za ok 200zl albo zostawiasz całe ciężkie ustrojstwo, znaczy wpięty w instalacje silniczek który siedzi pod akumulatorem, a tylko wywalasz kable sterujące zaworem. "Flapper mod" masz zrobiony (jak jest już wywalony AIS to raczej tak)?

I jak chcesz modyfikować airbox? Co tam masz: wrx czy wrr?

WRX-a mam. Pisząc o modyfikacji airboxa miałem właśnie na myśli Flapper Mod z tego wideo:

https://www.youtube.com/watch?v=DJCA2qj … l=Bigair01

Przewinęło się w nim, że modyfikacje te najlepiej przeprowadzić razem z montażem Power Commandera, stąd moje obawy, że moto może mieć za ubogą mieszankę, jeśli nie to bym chętnie wywalił.

9

Odp: WR250X - lift?

Bredok napisał/a:
xtremix napisał/a:

musisz mieć tzw. "exup eliminator plug" za ok 200zl albo

albo 5 min zabawy z lutownicą i masz za free :)

Jak ktoś lubi rzeźbić, to wszystko się da.. Osobiście wolę rozwiązania P&P, prosto, szybko i temat z głowy ;>

Antonio7 napisał/a:

WRX-a mam. Pisząc o modyfikacji airboxa miałem właśnie na myśli Flapper Mod z tego wideo:

https://www.youtube.com/watch?v=DJCA2qj … l=Bigair01

Przewinęło się w nim, że modyfikacje te najlepiej przeprowadzić razem z montażem Power Commandera, stąd moje obawy, że moto może mieć za ubogą mieszankę, jeśli nie to bym chętnie wywalił.

WR'ce nic nie będzie, pojeździj i sprawdź jakiego koloru jest świeca, wtedy zobaczysz czy potrzebne to czy nie. Najtansze rozwiazanie to FMF fuel programmer (miałem), EJK (miałem) lub Wiseco. Droższe, ale i lepsze, PCV (miałem) wywaliłem i ostatecznie wstawiłem Bazzaz Z-Fi MX + dodatkowo Z-AFM, moim zdaniem jest lepszy niż stara technologia Dynojeta i Auto Tune. Wrócić do oryginału zawsze można, to żaden problem.

WRX/WRR to bardzo fajny motorek do różnych modyfikacji :)

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)

10

Odp: WR250X - lift?

Z ciekawości zapytam - takie mody w wrr/x - to ile mocy dodają ?
Jak to wpływa wtedy na żywotność silnika?
Bo koszt nie jest mały

11

Odp: WR250X - lift?

xtremix napisał/a:
Bredok napisał/a:
xtremix napisał/a:

musisz mieć tzw. "exup eliminator plug" za ok 200zl albo

albo 5 min zabawy z lutownicą i masz za free :)

Jak ktoś lubi rzeźbić, to wszystko się da.. Osobiście wolę rozwiązania P&P, prosto, szybko i temat z głowy ;>

Biznes moto to docenia :)
A czy szybciej zamówić kostkę z USA za 200 zł, niż przylutować 1 kabelek... to sam sobie odpowiedz :P

babel napisał/a:

Z ciekawości zapytam - takie mody w wrr/x - to ile mocy dodają ?
Jak to wpływa wtedy na żywotność silnika?
Bo koszt nie jest mały

a czego się można spodziewać po takiej rakiecie :)
https://i.imgur.com/YHrPUqV.jpg

12

Odp: WR250X - lift?

5 KM więcej po wstawieniu pełnego układu wydechowego i PCV w porównaniu do 25KM oryginalnej bazy to masz 20% przyrostu mocy, więc nieźle. W sportowych motocyklach osiągnąć coś takiego po wymianie układu i PCV/Bazzaz to już są o wiele większe koszty, nie mówiąc o tuningu silnika (m.in. wał, sportowe ECU, skrzynia, głowica, velocity stacks itp itd) no ale tam to z litrowych sprzętów wyciska się obecnie ponad 220KM na kole a nie "zaledwie" 35 (tyle mam obecnie w swoim wrx/adv i więcej nie przewiduję, w teren w zupełności wystarczy i daje radę).

A żywotność silnika? Mniejsza na pewno, ale jak padnie, to się naprawi lub wymieni na drugi, to nie problem i będzie ganiał drugie tyle. WR są znane z dużych przebiegów (ale nie F'ki :P). Coś za coś.

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)

13

Odp: WR250X - lift?

Z całym szacunkiem. Ja rozumiem przyrost mocy o 20% w stosunku do serii ale po tych tuningach za niemałą kwotę nadal jest to tylko 30KM. 5KM więcej. W moto które z założenia służy do gibania się po mieście i do zabawy. Ja rozumiem jakby ktoś miał ochotę ścigać się na tym sprzęcie. Ale w takim wypadku JAK DLA MNIE to przerost formy nad treścią. Myślę, że lepszym wyjściem było by zająć się zawieszeniem a silnik w tym szatanie zostawić w spokoju. Żeby nie było. Samemu miałbym ochotę przygarnąć taką wr250 jako drugie czy trzecie moto ale raczej właśnie w celu latania po bułki do sklepu albo kręcenia się na kole.

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

14

Odp: WR250X - lift?

No tak mnie trochę swędzi wrr - ale nie mogę się w 100% przekonać , więc pytam, szukam argumentów .
A przymierzałem się  i jeździłem kilkoma kilka razy .

15

Odp: WR250X - lift?

xtremix napisał/a:

WR'ce nic nie będzie, pojeździj i sprawdź jakiego koloru jest świeca, wtedy zobaczysz czy potrzebne to czy nie.

Tak zapewne zrobię, zobaczymy co będzie. Wr-ka fajne moto właśnie do miasta i zabawy, ale gdybym miał inwestować kilka dobrych tysięcy, żeby zyskać te 5 kunia to wolałbym dołożyć i kupić SMC-Ra czy tam Enduro R-a, waga niewiele większa, a moc X2.