106

Odp: supermoto od SWM

Coraz lepiej to brzmi w Twoich relacjach. Masz tam wąską felgę z tyłu typu 4,25'?
Co do kół enduro to będzie ten sam problem co w 690 SMC. Zacisk promieniowy jest jakby nie do ruszenia, a przy dużym kole może być mało miejsca między szprychami i zaciskiem. Lepiej poszukać kompletnego zawiasu z zaciskiem, przewodem i pompą. Ale to moje zdanie.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

107

Odp: supermoto od SWM

gierwi napisał/a:

Coraz lepiej to brzmi w Twoich relacjach. Masz tam wąską felgę z tyłu typu 4,25'?
Co do kół enduro to będzie ten sam problem co w 690 SMC. Zacisk promieniowy jest jakby nie do ruszenia, a przy dużym kole może być mało miejsca między szprychami i zaciskiem. Lepiej poszukać kompletnego zawiasu z zaciskiem, przewodem i pompą. Ale to moje zdanie.

Niestety z tyłu 4,25" :/ To największa bolączka, ale i z nią się będę musiał ewentualnie zmierzyć. Na razie próbuje ustalić priorytety, czy wsadzić wreszcie arrow'a bez katalizatora i z dedykowaną mapą, czy najpierw wymienić felgę i kilka innych poprawek. Niestety $$ nie pozwala na wszystko na raz.

Tak czy inaczej, moje doświadczenia tak jak i opisy od ludzi z grupy SWMowej w UK, sugerują że to naprawdę dobra alternatywa na rynku. A nie jak ktoś chciał hejcić na początku że chińszczyzna :P
Oczywiście, rzeczywistą decyzje będzie można podjąć jak nakręcę na nim co najmniej 10kkm. Teraz ma 1,5kkm i często na nim glebie ^^

SMR690->SM510r->YZ450F->701Rally

108

Odp: supermoto od SWM

Ja bym poszedł w felgę na początku bo to chyba mniejszy wydatek i korzyść w postaci większej dostępności opon, a niedługo możesz być w potrzebie ;-)

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

109 Ostatnio edytowany przez gierwi (2019-05-20 16:15:52)

Odp: supermoto od SWM

Miałem kiedyś Huskę 450 SMR i super jeździła a to przecież to samo, tylko przerażał mnie serwis i w razie zaniedbań wybuch ;-). Ale moja była używana i stres jakby większy. Tutaj masz nówkę na gwarancji więc luz.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

110

Odp: supermoto od SWM

dlaczego felga 4,25 to problem ? Dla mnie plus , mialem w drz i husce i przynajmniej był duży luz między oponą a łańcuchem. W KTM mam 5.0 i każdą opone wpierdzieli mi łańcuch , ciężko koło wyjąć/wsadzić itp. W prowadzeniu amator różnicy nie odczuje dużej

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

111 Ostatnio edytowany przez ecetera (2019-05-20 16:18:59)

Odp: supermoto od SWM

gierwi napisał/a:

Coraz lepiej to brzmi w Twoich relacjach. Masz tam wąską felgę z tyłu typu 4,25'?
Co do kół enduro to będzie ten sam problem co w 690 SMC. Zacisk promieniowy jest jakby nie do ruszenia, a przy dużym kole może być mało miejsca między szprychami i zaciskiem. Lepiej poszukać kompletnego zawiasu z zaciskiem, przewodem i pompą. Ale to moje zdanie.

Ahh no tak, zawsze zapominam o zacisku. Wychodzi na to, że trzeba byłoby chyba zaopatrzyć się w drugi widelec do enduro z czym nie powinno być problemu bo można wychaczyć jakąś używkę.

A co do tej felgi, to też nie widzę problemu. Tzn. zgodzę się, że wybór opon jest ograniczony ale z drugiej strony na takiej 150 to ten SWM pewnie skręca jak marzenie ;)

112 Ostatnio edytowany przez ecetera (2019-05-20 16:21:00)

Odp: supermoto od SWM

kurtvail napisał/a:

Niestety z tyłu 4,25" :/ To największa bolączka, ale i z nią się będę musiał ewentualnie zmierzyć. Na razie próbuje ustalić priorytety, czy wsadzić wreszcie arrow'a bez katalizatora i z dedykowaną mapą, czy najpierw wymienić felgę i kilka innych poprawek. Niestety $$ nie pozwala na wszystko na raz.

Właśnie miałem pisać, że największy problem to chyba znalezienie wydechu bo oprócz Arrowa nie widać żadnej alternatywy. Dziwne.

113

Odp: supermoto od SWM

A a'propos wydechu: Słabo pierdzi na serii? Pewnie waga akcesoryjnego mniejsza (ile?), ale daje coś kuni w połączeniu z mapą?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

114

Odp: supermoto od SWM

ecetera napisał/a:
kurtvail napisał/a:

Niestety z tyłu 4,25" :/ To największa bolączka, ale i z nią się będę musiał ewentualnie zmierzyć. Na razie próbuje ustalić priorytety, czy wsadzić wreszcie arrow'a bez katalizatora i z dedykowaną mapą, czy najpierw wymienić felgę i kilka innych poprawek. Niestety $$ nie pozwala na wszystko na raz.

Właśnie miałem pisać, że największy problem to chyba znalezienie wydechu bo oprócz Arrowa nie widać żadnej alternatywy. Dziwne.


No ale dla SWM/Huski to Factory Tuning, więc pewnie coś można znaleźć ale lepszego pewnie nie ma. Wiadomo jaki koszt? Same tłumiki czy system?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

115

Odp: supermoto od SWM

2500zl cały system tytanowy. Zmniejsza sporo wagę, ale co ważniejsze: nie ma katalizatora i sondy lambda. Więc jest mniej podatny na głupotę elektroniki (co ostatnio wymagało serwisu u mnie).
Jak bym miał skąd wziąć mapę pod arrowa, to i inny układ do niej pasował.
Zestaw Arrow z mapa swoją drogą dodaje kilka kucy.

A co do felgi 5"... -Nie ma slickow 150. A wierzę że z czasem zacznie mi to robić różnice :P
Po to się zapisałem na środowe spacerki na Bemowie...

SMR690->SM510r->YZ450F->701Rally

116

Odp: supermoto od SWM

P.S. Za 2,5kpln jest pojedynczy Arrow.
O dziwo torówka SWMa ma dwa, ale i cena ich jest dwókrotna :/

SMR690->SM510r->YZ450F->701Rally

117

Odp: supermoto od SWM

Najlepszą opcją to jest kupić nową 500 hard enduro, i dokupić zestaw supermoto na adapterze z przodu.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

118

Odp: supermoto od SWM

kosztuje tysiak mniej , dolicz cene za koła i wyjdzie droższa wersja tego samego motocykla , z dużo gorszym heblem i zapewnie miększym zawieszeniem

chyba , że czegoś nie dowidziałem co ich jeszcze różni

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

119 Ostatnio edytowany przez gierwi (2019-05-20 20:34:05)

Odp: supermoto od SWM

kurtvail napisał/a:

O dziwo torówka SWMa ma dwa, ale i cena ich jest dwókrotna :/


To akurat nie dziwi, bo łatwiej spełnić normy hałasu nie ograniczając przepływu. A co do kół, to tu masz dobrą opcję:
[url]https://www.king-wheels.com/shop/alpina/swm-supermoto-sm-500r-alpina-aluminium/[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

120

Odp: supermoto od SWM

Oui napisał/a:

kosztuje tysiak mniej , dolicz cene za koła i wyjdzie droższa wersja tego samego motocykla , z dużo gorszym heblem i zapewnie miększym zawieszeniem

chyba , że czegoś nie dowidziałem co ich jeszcze różni

Jak ktoś chce mieć supermoto i enduro to wychodzi akurat taniej, bo jeździsz na tych samych lagach i kupujesz sobie koła SM normalne z 5" a nie pedalskim 4,25"

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.