Hej,
przede wszystkim proponuję porównywać analogiczne modele. Było kilka wersji TE 610:
- z rozrusznikiem (TE 610e lub TE 610s) - ta może być słabsza (i tak ponad 50km) i cięższa (ok. 150kg)
- bez rozrusznika - z pompą oleju (99+) lub bez (91-98). Ważą tyle samo co SMR (117kg na sucho).
To są 2 zupełnie różne konstrukcje i ciężko je sensownie porównywać (choć w silniku kilka elementów jest takich samych jak w TE610 99+ - korbowód i tłok na pewno).
Dalsze wywody dot. TE 610 z pompą oleju, która ma praktycznie taki sam silnik jak SMR 570 - wertowałem katalogi dla TE 610 2000r i SMR 570 2002r i 2004r.
I tu uwaga - w.g. katalogu SMR ma pompę oleju, w przeciwieństwie do tego, co twierdzi tegma.
Tłok, cylinder są takie same (nr. kat), korbowód faktycznie ma inny numer, ale z tego co udało się ustalić wymiary ma te same.
Co do podkładek na sworzniu lub ich braku - wersje bez pompy je mają, a te z pompą już nie.
Średnica, skok tłoka są takie same, a więc i pojemność też. (576 lub 577 cm^3 w zależności od źródła).
Jedyna znacząca różnica jaką znalazłem to inny gaźnik.
Tak więc nadal twierdzę, że 570 to 610 po (kolejnym zresztą) liftingu.
Tak przy okazji - stare huski TE 610 na zapłonie SEM i bez pompy oleju mogą mieć więcej koni nić SMRy (ponad 60), z racji ostrzejszego zapłonu, mniejszych mas zamachowych i mniejszych strat mocy (brak pompy).
Linki:
TE '00 : [url]http://www.husqvarnaracingclub.cz/images/home/ohqv/manualy/2000/Parts%20Catalogs/TC-TE%20610%20-%20TE%20410.pdf[/url]
SMR '02: [url]http://www.husqvarnaracingclub.cz/images/home/ohqv/manualy/2002/Parts%20Catalogs/TE-TC%20570%20-%20SM%20570R.pdf[/url]
SMR '04: [url]http://www.husqvarnaracingclub.cz/images/home/ohqv/manualy/2004/Parts%20Catalogs[/url]
/TE%20570,%20SM%20570R.pdf
Co do strony bikez.com to należy podchodzić z dużą rezerwą do publikowanych tam informacji, bo często nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
Sam miałem i rozbierałem tylko TE 610 (z pompą i bez), resztę znam przez analogię, ale sprawdzam w katalogach, czy nie wypisuję bzdur (czy nie było zmian).
pozdrawiam, Adam
P.S. taka mała prośba do ' ziomalqs' - mógłbyś wrzucić zdjęcie swojej huski? Dokładnie chodzi mi o obszar pomiędzy deklem magneta a osłoną łańcucha -wyjdzie czy jest w SMR pompa oleju, czy jej nie ma.
lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...