541

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

szczerze mówiąc, to nie widziałem tam żadnego elementu, który by na to wskazywał, ale też nie szukałem specjalnie. Na pewno leci ciśnienie oleju w środku wału.

Może z segerem jest taki temat, że jest bardziej podatny na siły obrotowe i może po prostu łatwiej wyskoczyć od drutu ?

Aprilia SXV 450

542

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Tak. Chodzi o to że segery nadają się do silników o małych prędkościach tłoka. Masa segera oraz mała sprężystość (plastyczność) sprawia że jest duże ryzyko wypadnięcia. Szczególnie jeśli go za mocno ścisnąłeś przy demontażu/montażu i ustawiłeś zamkiem w bok. Zabezpieczenie druciane jest bardziej bezpieczne, oczywiście o ile nie zostało zbyt mocno zgniecione przy montażu. W tym tłoku masz krótki sworzeń, więc jeśli się przesunął w bok to pracował w jednym gnieździe więc go momentalnie połamało.
Powinny być dysze natryskujące w okolicach panewek głównych wału. Dodatkowo jedna z instrukcji pisze o dyszach umieszczonych w kanałach smarujących biegnących do głowic.

543

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Ale masakra...
Yamaha często daje do swoich tłoków w oryginalne zabezpieczenia w postaci segera. Nie jest to błędem.
Błędem za to jest zamontowanie zwykłego segera nieprzystosowanego do pracy w warunkach w jakich pracuje tłok.
W takich zwykłych segerach często w czasie eksploatacji same urywają się końcówki z otworami, które służą do montażu segera, albo pękają w dowolnym miejscu.
Podsumowując. Producent montujący segery jako zabezpieczenia sworzni tłokowych dobiera je tak, aby mogły pracować długo i szczęśliwie. Ale montując w to miejsce seger nieoryginalny to pewna katastrofa.

Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów. Chemiczne mycie gaźników. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

544

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Dobra moment, skad wniosek, ze dalem nieoryginalne segery ?
Byly to oryginaly, ktorych nawet nie dotykalem....

Aprilia SXV 450

545

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Levis ja opisałem jakie segery się łamią, bo ktoś wcześniej był bardzo zdziwiony, że są zamontowane segery. Nic nie zasugerowałem jakie mogły być zamontowane u Ciebie.
Wg. mnie po pierwsze seger na zdjęciu wygląda na oryginalny. Jest cały i na pewno nie był powodem awarii.

Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów. Chemiczne mycie gaźników. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

546

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

A są ślady na cylindrze? Na pierwszy rzut oka (na tzw. moje) wygląda jakby się przytarł, tłok stanął i się oderwało denko. Reszta się zawinęła pod cylindrem i JEB! korba się zawinęła jak świński ogon.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

547 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2018-10-27 04:25:42)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Wtrącę swoje piec groszy. Na moje oko to coś nie tak z wałem sądząc po kolorze stopy korbowodu, następnie puściła uszczelka pod głowica. Świeca za uboga od góry biała barwa elektrod, wydaje mi sie ze od tej strony szedł przedmuch następnie przygrzało i puściło w najsłabszym punkcie. Wydaje sie ze drugi tłok tez był juz bliski zagłady, być może kolejność zapłonu mogła zaważyć. Tak na luźno drogą dedukcji, a przyczyn w zasadzie mogło być wiele. Jedno napewno jest pewne...

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

548

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Nie ma co gdybać, możliwe że pompa paliwa nie dawała rady na wysokich obrotach...

Ale wracając do tematu...

Udało mi się zamówić 2 korbowody po $200 każdy. Wygrzebałem w garażu zapasowe cylindry, które zostały mi po jednym z nieukończonych remontów. Pomierzyłem i elegacnko, 0,01mm różnicy w każdej osi i wysokości...

Dla porównania pomierzyłem cylindry w 550, którą aktualnie remontuję i tam na jednym jest 0,015 a na drugim 0,0275-0,0300 - także tutaj nie jest już tak kolorowo...

Do kompletu potrzebnego do złożenia silnika potrzebne będą jeszcze panewki, pierścienie na tłoki , no i muszę sprawdzić wał, czy jest dalej prosty.

I tak nie jest źle, bo przeważnie jak w większości moto jednocylindrowych urywa się tłok/korbowód, to z silnika zostaje miazga.

Aprilia SXV 450