541

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

szczerze mówiąc, to nie widziałem tam żadnego elementu, który by na to wskazywał, ale też nie szukałem specjalnie. Na pewno leci ciśnienie oleju w środku wału.

Może z segerem jest taki temat, że jest bardziej podatny na siły obrotowe i może po prostu łatwiej wyskoczyć od drutu ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

542

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Tak. Chodzi o to że segery nadają się do silników o małych prędkościach tłoka. Masa segera oraz mała sprężystość (plastyczność) sprawia że jest duże ryzyko wypadnięcia. Szczególnie jeśli go za mocno ścisnąłeś przy demontażu/montażu i ustawiłeś zamkiem w bok. Zabezpieczenie druciane jest bardziej bezpieczne, oczywiście o ile nie zostało zbyt mocno zgniecione przy montażu. W tym tłoku masz krótki sworzeń, więc jeśli się przesunął w bok to pracował w jednym gnieździe więc go momentalnie połamało.
Powinny być dysze natryskujące w okolicach panewek głównych wału. Dodatkowo jedna z instrukcji pisze o dyszach umieszczonych w kanałach smarujących biegnących do głowic.

543

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Ale masakra...
Yamaha często daje do swoich tłoków w oryginalne zabezpieczenia w postaci segera. Nie jest to błędem.
Błędem za to jest zamontowanie zwykłego segera nieprzystosowanego do pracy w warunkach w jakich pracuje tłok.
W takich zwykłych segerach często w czasie eksploatacji same urywają się końcówki z otworami, które służą do montażu segera, albo pękają w dowolnym miejscu.
Podsumowując. Producent montujący segery jako zabezpieczenia sworzni tłokowych dobiera je tak, aby mogły pracować długo i szczęśliwie. Ale montując w to miejsce seger nieoryginalny to pewna katastrofa.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

544

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Dobra moment, skad wniosek, ze dalem nieoryginalne segery ?
Byly to oryginaly, ktorych nawet nie dotykalem....

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

545

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Levis ja opisałem jakie segery się łamią, bo ktoś wcześniej był bardzo zdziwiony, że są zamontowane segery. Nic nie zasugerowałem jakie mogły być zamontowane u Ciebie.
Wg. mnie po pierwsze seger na zdjęciu wygląda na oryginalny. Jest cały i na pewno nie był powodem awarii.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

546

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

A są ślady na cylindrze? Na pierwszy rzut oka (na tzw. moje) wygląda jakby się przytarł, tłok stanął i się oderwało denko. Reszta się zawinęła pod cylindrem i JEB! korba się zawinęła jak świński ogon.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

547 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2018-10-27 04:25:42)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Wtrącę swoje piec groszy. Na moje oko to coś nie tak z wałem sądząc po kolorze stopy korbowodu, następnie puściła uszczelka pod głowica. Świeca za uboga od góry biała barwa elektrod, wydaje mi sie ze od tej strony szedł przedmuch następnie przygrzało i puściło w najsłabszym punkcie. Wydaje sie ze drugi tłok tez był juz bliski zagłady, być może kolejność zapłonu mogła zaważyć. Tak na luźno drogą dedukcji, a przyczyn w zasadzie mogło być wiele. Jedno napewno jest pewne...

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

548

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Nie ma co gdybać, możliwe że pompa paliwa nie dawała rady na wysokich obrotach...

Ale wracając do tematu...

Udało mi się zamówić 2 korbowody po $200 każdy. Wygrzebałem w garażu zapasowe cylindry, które zostały mi po jednym z nieukończonych remontów. Pomierzyłem i elegacnko, 0,01mm różnicy w każdej osi i wysokości...

Dla porównania pomierzyłem cylindry w 550, którą aktualnie remontuję i tam na jednym jest 0,015 a na drugim 0,0275-0,0300 - także tutaj nie jest już tak kolorowo...

Do kompletu potrzebnego do złożenia silnika potrzebne będą jeszcze panewki, pierścienie na tłoki , no i muszę sprawdzić wał, czy jest dalej prosty.

I tak nie jest źle, bo przeważnie jak w większości moto jednocylindrowych urywa się tłok/korbowód, to z silnika zostaje miazga.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

549

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

powoli do przodu... do kupienia pozostały jeszcze pierścienie, panewki i uszczelki.

https://images89.fotosik.pl/94/9c3b847a0e986a2f.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

550

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Karpie na wigilię?

Pozdrawiam,
Piotrek

551 Ostatnio edytowany przez levis (2019-02-06 22:34:19)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Ok, pojawily sie fundusze, to i robote mozna ruszyc.

Rozebralem dalej silnik az do wyjecia walu. Wyglada dobrze, nie ma sladow zuzycia w miejscu panewek, ale panewki zaczely sie rozwarstwiac. Nie wiem czy to po prostu wadliwa seria, czy co...

Myślę, że może to być spowodowane tym, że silnik dopiero po 40 godzinach dostał nowe uszczelnienie karterów a w cześniej X godzin przejeździł na mixie oleju z płynem chłodniczym.

W sumie silnik ma przelatane kolo 100h.

Teraz musze oddac wal na pomiary, zeby dobrac panewki.

https://paciak.pl/assets/uploads/files/1549470524908-img_20190206_164032-resized.jpg
https://images89.fotosik.pl/119/4f774f32681a1a02.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

552

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Zrobiłem sobie wstępne podliczenie kosztów po tym drobnym incydencie:

- korbowody - 1500
- tłoki - 900
- pierścienie - 350
- panewki - 600
- uszczelki - 200

pewnie wyjdą jakieś gnioty po drodze, ale myślę, że w 4 000 się zmieszczę...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

553

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Aprilia powinna Ci dać jakaś nagrodę w stylu: najwytrwalszy klient na świecie i dołączyć do tego nówkę sztukę jako rekompensata za stracony czas i poprawianie tej konstrukcji

SXV 550 -> MT 09 -> KTM 690 SMC R -> WR450F -> EXC 300 TPI

554

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Po co takie gadanie dziwne. Jest to wyczyn, zaniedbalem, to jeblo.

Rychowi urwal sie zawor w ktm SMR i nie pamietam czy jego remont zamknal sie w 9k czy nie...

Teraz poswiece odpowiednia ilosc czasu i hajsu, wiec moto bedzie latac bezawaryjnie bardzo dlugo. :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

555

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

Teraz poswiece odpowiednia ilosc czasu i hajsu, wiec moto bedzie latac bezawaryjnie bardzo dlugo. :-)

I tego się trzymaj! Powodzenia ;)

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12