1

Temat: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

Szukam sprzęta do adaptacji na supermoto. Mam dwie opcje CRF450R z 2006r i Husqvarna TE 450 z 2007r. Obydwa sprzęty zarejestrowane, u CRF-ki chyba troche naciągana  ta rejestracja, ale światło jakieś ma i stop też, tak że jest street legal. Cena podobna. Huske chyba trudniej będzie potem sprzedać. W Hondzie ponoć zawory tytanowe są słabe...
No i cały głupi jestem bo nie wiem na co się zdecydować.

Doradźcie prosze.

Pozdro4all

2

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

Jesli kupujesz z mysla przerobienia na supermoto to lepiej kup gotowe supermoto. Huska i KTM mają fabryczne wersje SM i nic nie trzeba przerabiac. Przerobienie to dosc kosztowna sprawa.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

przede wszystkim podstawowe pytanie... chcesz sprzęt na tor czy ulicę? wnioskuję że na ulicę skoro przejmujesz się światłami i rejestracją.

husaberg  fe501SM   ktm 990 super duke (sprzedam)

4

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

Myślę o przeróbce bo:
- chodzi o używki, więc cena w porównaniu do nowych SM to 1/2 albo i mniej te które mam namierzone to +/-15000PLN,
- dokupienie kół z tarczami i zębatką to koszt <3000 PLN,
- na takim zestawie można śmigać o każdej porze roku zarówno po twardym jak i miękkim :-), no i bez strachu przed stróżami prawa.
Chcę mieć sprzęta w miarę uniwersalnego, ale żeby też można było troche ostrzej pojechać.
A jak go ogarne na tyle dobrze, że będzie mnie ograniczał swoimi możliwościami, a nie odwrotnie, to pomyślę o kupnie sprzęta dedykowanego do wyścigów.
Interesuje mnie:
- który z ww. sprzętów jest bardziej korzystny do przeróbki na SM ze względu na zawieszenie, skrzynie biegów, charakterystykę silnika,
- który jest łatwiejszy w serwiowaniu, jak jest z dostępnością części,
- który jest lepszy dla dużego chłopa 105kg i 190cm,
Dzięki za każdą opinie.
Pozdro

5

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

to potwierdzam to co napisał Crazy. poszukaj fabrycznego SM. bo koła i hamulce to nie wszystko. poza tym przy miejskim użytkowaniu takiego sprzęta musisz się liczyć z duuuuuużymi kosztami eksploatacyjnymi. mi w bergu wymiana oleju wypada średnio 4 razy w miesiącu, regulacje co najmniej raz w miesiącu.

husaberg  fe501SM   ktm 990 super duke (sprzedam)

6

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

do  bdsm.cyp

Na ulicę mam inny sprzęt.
Mam przyczepe do moto ale nie chce mi sie robić tego całego zamieszania z za i wyładunkiem, wiązaniem sprzęta bo to zajmuje tylko czas a ja do tego jestem za leniwy i mi sie po prostu nie chce. Wole wsiąść na sprzęta i dojechać te pare km do toru. No ale chce dojechać te pare kilometrów na tor bez strachu, że moge sobie i innym narobić bałaganu bo nie mam rejestracji, ubezpieczenia itp., po prostu za stary już jestem na taką partyzantke.

Pozdro

7

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

serwis wygląda podobnie w obu tych motocykach, części myślę że też w podobnych cenach, więc wybór to raczej kwestia sympatii.

husaberg  fe501SM   ktm 990 super duke (sprzedam)

8

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

Dzięki za odpowiedź, tylko właśnie o to mi chodzi aby przy wyborze nie kierować sie uczuciem i sympatią do marki ale racjonalnymi przesłankami.
Przede wszystkim nurtuje mnie:
- czy TE 450 2007r jest na tyle żwawa aby nie zostawać w tyle a asfalcie pod 105 kg klockiem (po lesie jest OK),
- czy fabryczne zawiasy TE 450 2007r nie są za miękkie do ostrej jazdy SM,
- czy specyfika/zestopniowanie skrzyni biegów TE jest akceptowalna na asfalcie,
- czy fabryczny zawias CFR 450 R 2006  nie jest za twardy na asfalt,
- jak CRF-ą jeździ sie poza torem crossowym tzn na asfalcie,
- no i  czy da radę na CRF 450R poendurować z uwagi właśnie na zawias i zestrojenie skrzyni biegów i silnika.

I mam świadomość, że od szofera zależy najwięcej bo "kiepskiej baletnicy przeszkadza rąbek od spódnicy".

Pozdro


9

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

oj strasznie kombinujesz...  nie da się mieć motocykla do wszystkiego. albo chcesz SM albo enduro na szosowych kołach.

husaberg  fe501SM   ktm 990 super duke (sprzedam)

10

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

Fabryczne zawiasy od enduro/crossowek beda za miekkie do szalenstw na SM, choc do rekreacyjnej jazdy na poczatku moga wystarczyc.
Nie wydaje mi sie, aby crossowa CRF miala za twardy zawias do SM, a wrecz odwrotnie.
Musisz przejechac sie motocyklem i zobaczyc czy pasuje CI charakterystyka zawieszenia i czy jestes w stanei sie przyzwyczaic do niego.
Dywagowac mozna dlugo. Generalnie jest tak jak napisalem w pierwszym zdaniu.
Jesli chodzi o skrzynie to jak masz wiecej niz 4 biegi to jest OK. Przelozenia pod siebie dobierzesz sobie zebatkami od lancucha.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

11

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

Wielkie dzięki za Wasze posty
No cóż zaczynam swoją przygodę z SM, nawet choćby miało to wyglądać jak enduro na szosowych kołach :-)
Pozdro

12

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

Z uwagi na to, że nie każdy ma kasę na nowe SM, albo profesjonalne podłubanie enduro/crossa to warto zacząć od czegokolwiek byle mieć frajdę. Jak się wkręcisz i będziesz miał chęć i/lub środki to zmienisz :)

13

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

Wiesz, jak kupowałem a potem przerabiałem xwija XR 650R na SM to bardzo podobnie kombinowałem, i na końcu okazalo się ze rację mają koledzy z większym stażem SM którzy napisali tu co napisali. Dlaczego?
-wybij sobie z głowy uniwerslaność motocykla. Tzn chodzi tu głównie o kwestie zawieszenia-na zawiasie enduro nei wyjdzie Ci dobry SM, jak zaczneisz latac ostrzej poza drogami puyblicznymi, na torze, to od razu wyczujesz o co kaman. Ja potem plułem sobie w brodę że zamiast od razu kupić gotowe, pełnkrwiste SM, to wydałem po końcowym podliczeniu furmankę pieniędzy otrzymujac w zamian motocykl który ze względu na swoją uniwersalność miał dużo minusów. Koła to jedno, ale dodaj hamulce-to też kilka stówek, sam zobaczysz że oryginalny hamulec enduro nie nadaje sie do niczego....poza enduro.
Naprawdę, teraz nie powtórzyłbym tego błedu, choćby z przyczyn ekonomicznych. Jak ilość siana nie robi różnicy, to wszystko można przerobić na SM, tylko jest kwestia ceny.
Jeszcze jedna kwestia-ja myślalem że SM może służyć też do normalnej jazdy, powiedzmy rekreacyjnej...Okazalo sie że jest inaczej, SM prowokuje do mega szaleństw, a jazda "normalna" to katorga. Dlatego szybko możesz czuć niedostatki zawieszenia enduro, jak sie wkręcisz w klimat SM.
Pzdr.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

14

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

jareks napisał/a:

eszcze jedna kwestia-ja myślalem że SM może służyć też do normalnej jazdy, powiedzmy rekreacyjnej...Okazalo sie że jest inaczej, SM prowokuje do mega szaleństw, a jazda "normalna" to katorga.


Jarek-jak zwykle konkretna wypowiedz. Trudno się z Toba nie zgodzic.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

15

Odp: Co lepiej przerobic na sm CRF czy TE

Ja mam TE przerobioną już na SM:)
opłaconą i zarejstrowaną...

Jak będziesz zainteresowany daj znak.

Pozdrawiam,
titto

xt660x