271

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Dla ciekawskich - tylny amortyzator, a dokładnie shimming kompresji na górze i odbicia na dole. Jak widać jest na czym pracować. Mam nadzieję, że tak jak w przypadku przednich amorków, Marek z Power4Suspension udzieli mi porady jak poprawić charakterystykę amortyzatora w związku, ze zmianą sprężyny na twardszą.

https://lh3.googleusercontent.com/-3ZTlTuN3Eeg/VsJGlGZ9UgI/AAAAAAAAIQg/Qfd-1z4bU5w/s1152-Ic42/DSC_0282.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

272

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Udało się również dogadać u polskiego dostawcy części MotoOSW, na zniżkę 8% i darmową dostawę, dzięki temu, całość zakupów wyjdzie 1200 złotych, czyli o 150 drożej niż z USA, ale o 200 taniej niż z UK. Czas oczekiwania na części 5-14 dni.

W tym czasie postaram się dokończyć sprawę przednich amortyzatorów oraz tylnego. Dla ciekawskich wklejam seryjny shimming tylnego amortyzatora:

kompresja   
1    18x12x0,50
2    20x12x0,30
3    22x12x0,30
4    24x12x0,30
5    26x12x0,30
6    28x12x0,30
7    30x12x0,30
8    32x12x0,30
9    34x12x0,30
10    36x12x0,30
11    38x12x0,30
12    38x34x0,25
13    34x12x0,20
14    38x12x0,20
15    38x12x0,20


odbicie   
1    44x12x0,20
2    44x12x0,20
3    44x12x0,20
4    44x12x0,20
5    36x12x0,15
6    44x12x0,20
7    42x12x0,20
8    40x12x0,20
9    38x12x0,20
10    36x12x0,20
11    34x12x0,20
12    32x12x0,25
13    30x12x0,25
14    28x12x0,25
15    26x12x0,30
16    24x12x0,30
17    22x12x0,30
18    34x12x2,50
19    32x12x0,30

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

273

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Zawory tytanowe po kąpieli i czyszczeniu. Posłużyłem się wiertarką i gąbkami ściernymi, które używa się w hydraulice.

https://lh3.googleusercontent.com/-wH9LyKCMr40/Vsq8TZ0rnNI/AAAAAAAAIQ8/H8ULjzMZwSY/s1280-Ic42/DSC_0315.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-q94QRPscotM/Vsq8TWTH9mI/AAAAAAAAIQ4/YLBO_A0uws0/s1280-Ic42/DSC_0318.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

274

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

mam już części, tylko weny i czasu brak na składanie... może powalczę ze złożeniem głowic w przyszłym tygodniu...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

275

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Przed chwilą skończyłem składać głowice, a dokładniej założyłem nowe uszczelniacze i zapiąłem zawory. Dwie głowice zajęły mi godzinę i 15 min, więc nie ma tragedii.

Kolejnym krokiem będzie zmierzenie odległości serwisowej od główki zawory do górnej płaszczyzny górnej "miski" trzymającej zawór. Jeżeli wartość będzie niezgodna, to trzeba wymienić miskę.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

276

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Pomierzyłem dzisiaj odległość główki zaworu od płaszczyzny górnej miski trzymającej zawór. Wszystkie wartość mieszczą się w przedziale 1.59-1,64. Limit to 1,90, więc jeden problem z głowy.

Luzy zaworowe powinny być w zakresie:

IN: 0,07-0,12
EX: 0,17-0,22

czyli w sumie taki standard. Mam tylko dylemat jak je ustawić, bo z doświadczenia wiem, że luzy tam gdzie są szklanki lubią się zacieśniać, a tam gdzie kiwak lubią się powiększać. Jeżeli ktoś ma doświadczenie w podobnym systemie (np CRF) to chętnie posłucham.

Obecnie po zmianie szklanek wygląda to tak:

PRZÓD:

IN: 0,12 , 0,10
EX: 0,24 , 0,22

TYŁ:

IN: 0,09 , 0,08
EX: 0,23 , 0,23

Ustawiłbym 0,10-0,11 DOLOT i 0,18-0,19 WYDECH - wszystkie sugestie mile widziane :)

PS

w celu rozruszania zaworów po ich ponownym założeniu, użyłem wietarki, po uwcześniejszym porządnym nasmarowaniu olejem. Nawet spory opór stawiają te sprężyny zaworowe. Przekręciło się kilka razy, zawory dobiły do gniazd i pomierzyłem.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

277

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Tam są pastylki jak w Yamaha, Suzuki czy jakaś śrubka do regulacji zaworów?

Pozdrawiam,
Piotrek

278

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

maly - wszystkie reguluje się podkładkami.

Z ciekawostek - w pewnym roku produkcji, Aprilia stwierdziła, że aby poprawić żywtność rozrusznika i rozruch silnika, zmieni przełożenia. Aby można było tego dokonać, to w starszych modelach trzeba zeszlifować 0.5mm z obudowy karteru. Można to zrobić bez rozpołowiania silnika, bo to miejsce po zewnętrznej stronie karteru.

Co ciekawe u mnie było to już zrobione, więc musiał to zrobić dealer przed sprzedażą. Ciekawe czy mam też nowe przełożenia rozrusznika, czy stare, a szlif był tylko na przyszłość.

Tak wygląda fotka z oficjalnego biuletynu informacyjnego Aprilii:

https://lh3.googleusercontent.com/-S_ZJFirti68/VuHqUlg4Y1I/AAAAAAAAITQ/FkS2uxMynk0/s647-Ic42/orig_sprag.jpg

a tak u mnie (średnio widać, ale na 100% było szlifowane):

https://lh3.googleusercontent.com/-81e0SA0Naik/VuHmtg-zNcI/AAAAAAAAITI/SwAI6EopxBM/s1152-Ic42/DSC_0327%25255B1%25255D.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

279

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

a skok płytek nie jest tak jak w innych  co 0,05? Bo jak tak, to jak chcesz  z 0.09 zrobić 0.10 ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

280

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Zgadza sie, ale plytki mozna szlifowac nawet o 0,01 i tak bede robil. Gostek mowil, zeby wszystkie ustawic w gornej tolerancji, bo te maja tendencje do zaciesniania.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

281 Ostatnio edytowany przez karol128 (2016-03-11 16:06:25)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

W intercarsie sprzedają co 0.025. Bawienie się w aptekarza nie wiem czy ma jakikolwiek sens. Byleby były w normie.

Kiedyś czytałem u amerykańców, że najlepiej ustawiać na dolnej granicy bo wtedy niby zawory mają dłuższą żywotność. Nie wiem ile w tym prawdy ale może mieć to sens. Ja w każdym razie ustawiam  w normie. Płytki są ponoć powierzchniowo utwardzane więc ich szlifowanie to niekoniecznie najlepszy pomysł.

Żeby luzy się powiększały to musiałaby się płytka zużywać albo wałek więc prawie zawsze luzy się zmniejszają bo sprężyna zawsze dociśnie zawór.

282

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

ja też bym nie szlifował płytek...

Pozdrawiam,
Piotrek

283

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

W międzyczasie wystrugałem sobie o to taki przyrząd - kto zgadnie do czego to :-) ?

https://lh3.googleusercontent.com/-WHCqldEtB2o/Vv0cH62iACI/AAAAAAAAIT8/8LuCGCpAuz4Liwar5qDbg3UzvF1WpGVJwCCo/s640-Ic42/klucz2.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

284

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Osłona dźwigni hamulca, a`la MotoGP ;)

285

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

zimno :P

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450