Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza
ile ta apka ma przebiegu ze takie rzeczy trzeba wymieniać ? nie mówie tego złosliwie ;)
kiedys exc 2x525 2x450 lc4 640 xt600
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Aprilia » Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza
Strony Poprzednia 1 … 15 16 17 18 19 … 40 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ile ta apka ma przebiegu ze takie rzeczy trzeba wymieniać ? nie mówie tego złosliwie ;)
Moja Apka ma akurat niski przebieg i jak widać na poniższych fotkach wałki nie są wytarte. Natomiast jest to wada fabryczna, która może zepsuć wałki, jak na czas nie zostaną wymienione szklanki na wersje DLC. Są SXVki i RXVki, które przy przebiegu 30 tyś km ciągle śmigają na seryjnych gratach. Awaryjność tych motocykli związana jest głównie z niewyeliminowaniem wad fabrycznych oraz złym serwisowaniem.
przed rozebraniem silnika, sprawdziłem luzy zaworowe i wyglądają one tak
(wartości z serwisówki)
IN - 0.07-0.12 mm
EX - 0.17-0.22 mm
moje
Tylni cylinder:
EX - 0,22 i 0,22
IN - 0,02 i 0,08
przedni cylinder:
EX - 0,22 i 0,22
IN - 0,08 i 0,09
Levis pokaż fotki szklanek w jakim stanie ,bom ciekaw
dalsza część pracy nad silnikiem. Dzisiaj pokonały mnie 2 małe śrubki T25 - wykrzywiły moje 2 klucze (ostatnie zdjęcie):
Panewki zobacz.
Felerne śrubki udało mi się odkręcić nowym kluczem T25 z udziałem wykrętaka udarowego.
Dzisiaj zdjąłem obie głowice. Gładzie tulei jednej i drugiej wyglądają ok. Na jednej jest jedna smuga od zamka pierścieni, ale niewyczuwalna pod palcem. Jak widać na tłokach jest chyba ślad po oleju - mam nadzieję, że to głównie przez zużyte uszczelniacze zaworowe. Tak czy inaczej zamierzam pomierzyć owalność cylindrów i tłoków, oraz sprawdzić stan pierścieni.
Kolejnym będzie ściągnięcie magneta, wysunięcie obu tuleji, rozkręcenie i rozpołowienie karterów.
Zrobię szybki test szczelności zaworów, a potem rozepnę i wyczyszczę zawory(chemicznie, nie mechanicznie), wymienię uszczelniacze i oddam do planowania
Powoli zacznę robić również listę potrzebnych uszczelek, oringów, simmeringów itd.
Toro - jak będę znowu w garażu, to zrobię zdjęcie szklanek, tak jak prosiłeś :)
dzisiaj wieczorem zrobię test na szczelność zaworów. Wiem, że jest wiele metod, ale ja wybrałem następującą:
- komorę spalania oczyścić, odtłuścić i posypać obficie talkiem
- głowicę postawić na podwyższeniu, opierając ją tylko na 4 rogach (np 4 nakrętki).
- do kanałów dolotowych i wydechowych nalać nafty
- po 12 godzinach sprawdzić czy od spodu nie ma tłustych zacieków w okolicach gniazd zaworowych
Będę również walczył ze zdjęciem magneta - narzynka 32x1.5 wchodzi z lekkim oporem, więc trochę mi to zajmie, zanim ją nakręcę.
szczelności jeszcze nie robiłem, bo nie ma gdzie nafty kupić :P
za to z pomocą patentu kolegi ringostar, ściągnąłem dzisiaj magneto. Potrzebne:
- uniwersalny ściągacz trójramienny
- narzynka 32x1.5
- klucz 14
- 2 większe trytki (opcjonalnie)
Wszystko byłoby pięknie, gdyby narzynka nie kosztowała 140-160 zeta...
Na szczęśćie kupiłem taniej od kolegi ringostar.
tak to wyglądało jak już magneto puściło:
zamiast nafty wlej mleko
SIema , ciekawa konstrukcja , cylindry fajnie wygladaja maja jeszcze honowanie , jak masz glowice zdjeta ja bym wymienil uszczelniacze zaworowe grosze kosztuja tzn nie wiem jak w Aprili ale ktm grosze . Sciagacz ja dorabialem u tokarza 30zl za dotoczenie.Czasem lepiej dotoczyc niz jakies patenty stosowac. Wiele razy sie slinilem na taka aprilie ale czesto bylo w ogloszeniu brak cisnienia na jednym cylindrze i odbijalem :(
Mam już listę częśći. O-ringi i uszczelniacze sprawdzę jeszcze czy można kupić w PL. Sporą część kwoty stanowią nowe szklanki zaworowe. Do tej listy mogą jeszcze dojść koszyki, w których osadzone są płytki zaworowe - w zależności od tego, czy po pomiarze będą trzymać normę, czy nie. Możliwe, że zamówię również pieścienie w zależności od tego czy stare się nadadzą. Ceny w funtach.
kupujesz jedną szklankę?
Ja kupowałem do Suzuki tu:
[url]http://ggtrading.pl/[/url]
wszystkie części wymienione są albo pojedyńczo albo już w komplecie. Czyli cena 109 funciaków jest za 4 szklanki.
znam firmę, też często tam u nich biorę - napisałem do nich maila.
U Ciebie nie ma 8 zaworów? ?
Tylko dolotowe czy wydechowe się wymienia?
szklanki są tylko nad zaworami dolotowymi. Wydechowe popychane są "konikiem". Takie samo rozwiązanie jest np. w CRF'ie.
Strony Poprzednia 1 … 15 16 17 18 19 … 40 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Aprilia » Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza
Wygenerowano w 0.043 sekund, wykonano 76 zapytań