211 Ostatnio edytowany przez levis (2015-08-31 21:23:58)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Problemem okazało się to, że miałem zamontowany "elektroniczny zawór ułatwiający rozruch silnika", a wgrana seryjnie(a potem przeze mnie mapa nie była do tego przystosowana). Po wywaleniu usrojstwa, zsynchronizowaniu przepustnic, odpowiednim napięciu linek gazu moto zapala jak nigdy wcześniej. Opóźnienie w starcie spowodowane jest tym, że w mapach zaszyte jest na sztywno, żeby wtryskiwacze zaczęły lać paliwo po kilku obrotach silnika. Im silnik zimniejszy, tym więcej obrotów silnika (max 6 lub 8) leci na sucho. Na ciepłym robi jeden obrót lub leje od razu (dokładnie nie wiem). Ma to chyba zapobiec zalaniu świec przy pierwszych próbach kręcenia.

[url]https://youtu.be/8a0YhP7QHrI[/url]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

212

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Aprilia zapadła w zimowy sen. Obecnie wyjęte lagi znajdują się w Pole Position.

Plan na jesień - zimę - wiosnę:

- wymienić tylną sprężynę + przy okazji zrobić serwis amortyzatora
- wymienić przednie sprężyny
- zrzucić silnik, sprawdzić i jak będzie potrzeba wyregulować zawory
- założyć antyhopa
- zrobić tubeless w tylnim kole

Chwilowo prace stoją, bo muszę doprowadzić drugi motocykl do stanu używalności.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

213

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

łee, rozbiórki silnika nie będzie?

https://www.bikepics.com/members/81

214

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

te silniki robią 12 tyś km bez żadnej ingerencji - po drodze można tylko wymienić szklanki zaworowe.

ich sława o awaryjności nie wzięła się z powietrza - to fakt, natomiast jak ktoś dba i kontroluje kilka czynników na czas to motocykl odwdzięcza się bezawaryjnością.

pierwsza regulacja zaworów wskazana jest po 6000km lub 60 motogodzinach przy sportowym użytkowaniu. Ja mam obecnie około 3500km i 30-35 motogodzin.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

215

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Jak masz 3,5 k km i 35 godzin to musiałeś mieć średnią prędkość 100km/h:) masz min. 50-60h jazdy.

216

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

miałbyś rację, jakby motogodziny były nabijane niezależnie od obciążenia silnika. Z tego co wiem, to w Aprilce jedna motogodzina odpowiada 1 godzinie pracy silnika przy obciążeniu 80-100%. Przy mniejszym obciążeniu motogodziny nabijane są wolniej - co ma oczywiście sens

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

217

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

natomiast jak ktoś dba i kontroluje kilka czynników na czas to motocykl odwdzięcza się bezawaryjnością.

i dlatego bym rozebrał i sprawdził, tym bardziej że robisz to sam i miałbyś pewność na 100%

a tak to rosyjska ruletka, może jebnie może nie, może wytrzyma do 60 może nie

tym bardziej przy twojej jeździe do odciny i kombinacjami z mapami

https://www.bikepics.com/members/81

218

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Dogadane z Herdkiem z motojamy. Jak będzie miał luźniejszy tydzień w zimę, jadę do niego z moto na przyczepce. Zrzucimy silnik, sprawdzimy luzy zaworowe, wrzucimy i do domu :-)

Sam nie mam ani czasu ani ochoty szarpać się, a we dwójkę i szybciej, i raźniej :)


Sprężyny 0.53 KG (seria 0.475 KG) oraz tylna 6.5KG (seria 5.6 KG).

W poleposition czekam jeszcze na panewki i lagi będą składane.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

219

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

pol budy rozebrac a silnik to szarpanie?20min z zegarkiem na reku

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz

220

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

pol budy rozebrac a silnik to szarpanie?20min z zegarkiem na reku

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz

221 Ostatnio edytowany przez toro (2015-11-17 13:42:53)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

dibo napisał/a:

pol budy rozebrac a silnik to szarpanie?20min z zegarkiem na reku

Dibo ,dla wprawionej osoby z dostępem do porządnego sprzetu owszem.

Mnie to zajeło zdecydowanie dłużej.( first time )
Fakt,  czas mnie nie gonił.

Na spokój w domowym zaciszu sprawdzić wszystko od góry do dołu (luzy zaworowe były tak duze jak u  ssaka lesnego z 20 letnim przebiegiem ) .

Uważam ,że to jest największy minus tego motocykla ,dostęp do pieca w celu przeprowadzenia prostych czynności serwisowych.

I tak jak levis wspomniał jak dbasz tak masz, mój egzemplarz miał:spalony alternator ,popalone bezpieczniki ,zjechany rozrusznik ,wyjebane aku. ( w takim stanie zakupiony ).

Jedyne co mnie pociesza to fakt że jest 16mth po remoncie. Sezon zweryfikuje czy było warto :) Chociaż duże luzy zaworowe( na dwóch ssących miałem 0,3), po remoncie ??? troche daje do myślenia ,co ?

Piąteczka

nto

222

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Może ktoś nieumiejętnie wyregulował twoje luzy zaworowe...

Ogólnie te silniki uważane są za dość trwałe (jak na wyczyna), oczywiście jak odpowiednio się je serwisuje...

Nie słyszałem o wybuchu korby, czy tłoka...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

223

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

Może ktoś nieumiejętnie wyregulował twoje luzy zaworowe...

To Doje#$@%ś do pieca :)

Moje luzy są ok i raczej nikt nich nie będzie regulował

nto

224

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

przypominam ze tam na walkach rozrzadu sa lozyska kulowe o luzie c3.sam ten luz to setka spokojnie.po wymianie lozysk badz gdy sie zuzywaja luz sie zmienia.nawet gdy ustawisz na cito po zalozeniu lancuchow i napieciu zawsze sie zmieni

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz

225

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

ja będę sprawdzał luzy głównie dlatego, że nigdy jeszcze nie były sprawdzane, a nie chcę jeździć na za małym luzie...

Mam nadzieję,że łożyska wałków będą ok i nie będę ich musiał ruszać, bo przebieg jeszcze stosunkowo mały :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450