196

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

u mnie działa taki tubless :)

Pozdrawiam,
Piotrek

197

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

wyrzyk969 napisał/a:

bo to włoskie, jak każde włoskie badziewie... w życiu bym nie wsiadł i nie jeździł włoszczyzną hehe

Ale frajda z jazdy pewnie nie do porównania :D  Coś za coś ;)


Zapraszam do mojego tematu ;)

[url]http://forum.supermoto.pl/topic33243-kawasaki-klx-300-by-robakrr.html[/url]

198

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Robakrr napisał/a:
wyrzyk969 napisał/a:

bo to włoskie, jak każde włoskie badziewie... w życiu bym nie wsiadł i nie jeździł włoszczyzną hehe

Ale frajda z jazdy pewnie nie do porównania :D  Coś za coś ;)

to trochę było z ironią, zważając na to jakim moto latam hehe

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

199

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

mój słowiański tubeless na przedniej feldze chyba działa. Przez kilka dni powietrze nie zeszło - co prawda koło stoi samo pod ścianą, ale na motocyklu chyba się nic nie zmieni...

Odebrałem dzisiaj również lagi z POLE POSITION. Bardzo pozytywny serwis - słowni, terminowi i w dobrej cenie :-)

Dzisiaj lub jutro wsadzam lagi i będę testował ustawienie zawieszenia.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

200

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Poczytałem nieco o ustawieniach zawieszenia - przód wg mnie jest nawet ok, ale poproszę kogoś bardziej doświadczonego, żeby sprawdził swoim okiem. Natomiast tył ciągle podskakuje, czy z redukcją (tutaj mocniej mimo delikatnego puszcania sprzęgła) czy bez...

Znalazłem taką informację:

TOO MUCH REBOUND DAMPING (REAR SHOCK)
The rear end wants to hop and skip when the throttle is chopped during aggressive corner entries.

wygląda mi to dokładnie mój problem - jutro na Bemowie będę testował.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

201

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Kiedyś oglądałem ten filmik: [url]http://www.firstturnfilms.com/gary-trachy-supermoto-techniques.htm[/url] i tam było coś podobnego do twojego problemu - rozwiązania nie pamiętam.

202

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

No dobra, a może mi ktoś wytłumaczyć na czym polega Shock Bypass Adjuster.

Domyślnie ma być maksymalnie odkręcony, ale nie wiem na co on dokładnie wpływa. Domyślam się, że chodzi tutaj o low lub high compression.

Tak głośno myślę - jeżeli na amortyzator zadziała gwałtowna szybka siła (czyt. high speed compression), np lądowanie po hopie, to część oleju powinna polecieć właśnie by-passem. Z tego wynika, że jego dokręcanie będzie utwardzało amortyzator ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

203

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Wpadła mi do głowy pewna modyfikacja, która ma mi "przypominać" że jestem leniwy i powinienem zbić bieg w dół.

W serii mam w zegarach diodę, która zapala się po przekroczeniu ustalonych obrotów. W tej chwili mam ją ustawioną na 12 000.

Pomysł polega na tym, aby przestawić próg na 5500 i starać się jeździć ciągle tak, aby kontrolka nie gasła. Zauważyłem, że czasem na wolnych zakrętach prędkość spada mi poniżej 30 km/h a jadę wtedy na drugim biegu. Przy wyjściu z zakrętu mam mam wtedy 3000-3500 obrotów, gdzie apka nie ma mocy.

No i po przestawieniu - jak lampka zgaśnie, tzn, że muszę zbić bieg w dół i ogień :-) Z czasem pewne nie będzie mi to potrzebne - właściciele singli pewnie nie wiedzą o co chodzi, bo te idą z dołu, a apka niestety nie :-]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

204

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Bez sensu!! Skup sie na technice jazdy a nie ogladaj sie na diody, lampki i inne. Najwazniejsze sa podstawy, ktorych u Ciebie ewidentnie brakuje.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

205

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Podziwiam, że jesteś w stanie w czasie jazdy patrzeć na zegary.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

206

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

nie miałem Cie hejtować ale smieszyło mnie ze robiłes setting  zawieszenia. a jestem pewien ze nie ogarniałeś moto nawet na starych ustawieniach, i motocykl pewnie sie i tak dobrze prowadził jak na Twoje umiejetnosci, pewnie niejeden na enduro zawiasie objechał by Cie na torze,  oczywiscie bez obrazy i moge sie mylić :)

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

207

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

a widzisz, zrobiłem setting i już przód zachowuje się znacznie lepiej - ale możesz tam sobie hejtować - na torze Cię nie widziałem :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

208 Ostatnio edytowany przez helmex (2015-08-27 07:38:11)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

jezdziłem troche na torze. ale ja nie mam czasu jechac do wawy 250km zeby zrobic 10 kółek, nie mówie nic  złosliwie.
i w offie mam wiecej frajdy ;)

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

209

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

Wpadła mi do głowy pewna modyfikacja, która ma mi "przypominać" że jestem leniwy i powinienem zbić bieg w dół.

W serii mam w zegarach diodę, która zapala się po przekroczeniu ustalonych obrotów. W tej chwili mam ją ustawioną na 12 000.

Pomysł polega na tym, aby przestawić próg na 5500 i starać się jeździć ciągle tak, aby kontrolka nie gasła. Zauważyłem, że czasem na wolnych zakrętach prędkość spada mi poniżej 30 km/h a jadę wtedy na drugim biegu. Przy wyjściu z zakrętu mam mam wtedy 3000-3500 obrotów, gdzie apka nie ma mocy.

No i po przestawieniu - jak lampka zgaśnie, tzn, że muszę zbić bieg w dół i ogień :-) Z czasem pewne nie będzie mi to potrzebne - właściciele singli pewnie nie wiedzą o co chodzi, bo te idą z dołu, a apka niestety nie :-]

maniek-rr312 napisał/a:

Bez sensu!! Skup sie na technice jazdy a nie ogladaj sie na diody, lampki i inne. Najwazniejsze sa podstawy, ktorych u Ciebie ewidentnie brakuje.

Lavis tak jak maniek pisze nie myśl o pierdołach jak jedziesz - zaklej ten licznik albo go zdejmij i wyżej kręć motor na słuch a nie na jakieś didlo diody ;-) w zakręcie patrzy się daleko tam gdzie się jedzie a nie na zegary

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

210

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Wszyscy się ze mnie śmiali, że nerwowo jeżdżę i to trochę prawda, ale doszedłem w końcu o co chodzi.

W systemie wtryskowym było lewe powietrze, przez co przepustnice nie były równo zsynchronizowane. Efekt był taki, że przy wolnej jeździe (np na nawrotach lub ciasnych skrętach) 2000-3000 obrotów silnik pracował na 1 cylindrze, w momencie przekroczenia tych obrotów załączał się drugi cylinder. Efektem tego było brak możliwości płynnego przyśpieszania z niskich obrotów, tylko torpedowanie i niestabilność.

Obecnie sprawdzam, co dokładnie jest problemem - wydaje mi się, że jeden czujnik jest uszkodzony i generalnie jest on zbędny (wersja na rynek USA), ale muszę to jeszcze potwierdzić z bardziej ogarniętymi ludźmi.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450