16 Ostatnio edytowany przez tadzik (2015-03-26 15:16:13)

Odp: supermoto SAG

Lucek napisał/a:
dragilla napisał/a:

Z gęstszym olejem ostrożnie. Zawieszenie pracuje topornie przy gęstszym oleju niż dedykowany i przód staje się subiektywnie ciężki. Czasem jednak nie ma innego wyjścia :) Polecałbym nalać mieszankę 5 i 7.5 - 7.5 może być jednak za gęsty...

jesli chcemy utwardzic to raczej wiecej wlac a nie wieksza gestosc, racja?

Nie zupełnie. Do lagi wchodzi określona ilość oleju. W związku z tym trzeba lać olej o większej gęstości.

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

17

Odp: supermoto SAG

przy wlaniu gesciejszego dziaje sie tak jak chlopaki powyzej pisza. wiecej mam na mysli kilka moze kilkanasci mm a nie 100ml :)

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23

18

Odp: supermoto SAG

słyszałem jeszcze o stosowaniu dodatkowych podkładek pod sprężyny i właśnie nalewanie nieco większej ilości oleju...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

19

Odp: supermoto SAG

koszt używanych sprężyn wynosi tyle co dwie butelki dobrego oleju do zwieszeń więc nie wiem po co tak kombinatoryka

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

20

Odp: supermoto SAG

A kupuję się używane?

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23

21

Odp: supermoto SAG

Lucek napisał/a:

A kupuję się używane?

jak wszystko

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

22

Odp: supermoto SAG

przyznasz, że używane sprężyny różnią się nieco od używanego dekla :-]

no chyba, że z pewnego źródła o małym przebiegu :D

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

23

Odp: supermoto SAG

Skoro tacy z was znawcy to co ile mth wymieniacie u siebie sprężyny zawieszenia?

Uważam, że lepiej kupić używane sprężyny pod swoją wagę i mieć książkowy sag niż lać za gęsty olej albo lać go za dużo. Bo taka operacja nijak ma się do ustawiania SAG-u i prawidłowego działania zawieszenia.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

24

Odp: supermoto SAG

nie chce tak ustawiac SAG i tak nie robie.

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23

25 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-03-26 22:37:38)

Odp: supermoto SAG

Pamiętam jak w KX-ie (mój jest z 98r.) lagi robiłem i zalałem oliwe tak jak podaje manual 615-623ml. Po pierwszej jeździe myślałem, że mi łapy odpadną. po jakimś czasie zaczęły się pocić ale nadal były twarde. Przyzwyczaiłem się trochę ale znajomy coś nagadał, że zawiecha mogła się przytrzeć i dlatego tak ciężko chodzi. Kiedy postanowiłem sprawdzić o co kaman, podczas rozbierania na części pierwsze, zauważyłem na stopie lagi wybite 94 i wtedy zapaliła się mi lampka. Szybko do manuala KX-a z 94r., z wyglądu zewnętrznego są niemal identyczne ale oliwy wchodzi dużo mniej 489-497ml. Widocznie były u mnie wymienione i przez to zalałem o te 126ml więcej oleju. teraz jest git. Myślę, że trochę więcej oleju nie zaszkodzi przy utwardzeniu. Ja latałem tak z pół roku, gdzie ostro zawiecha dostawała w dupę i tylko się pociły. Ja miałem te 126ml więcej w każdej ladze to 50ml na pewno nie zaszkodzi. Pzdr.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

26

Odp: supermoto SAG

marek72 napisał/a:

tuning zawieszenia kosztuje w firmie Twenty Suspension 380 euro za kompletne zawieszenie , w zamian otrzymasz nowe sprężyny dobrane do rodzaju sportu oraz wagi kierowcy , zmianę setingu czyli przerobienie orginalnego zawieszenia w taki sposob aby sprawdzało sie w warunkach supermoto  do tego masz nowe uszczelniacze , olej i wszystkie potrzebne sprawy tj ustawienie wstepne.  Na zyczenie klienta skracamy zawieszenie tak aby obniżyć moto i zmienic paramerty zawieszenia i poprawic zachowanie podczas jazdy. Dostajesz gotowe zawieszenie do jazdy wraz gwarancja dzialania. Pracuje w firmie Twentz od 9 lat

Ostatnio rozmawiałem z chłopakiem w Belgii który robił u Ciebie zawieszenie pod SM. Jest Mega zadowolony :) Także Polecam kolege Marka :) i myśle ze też w koncu do Was zawitam...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

27

Odp: supermoto SAG

dobra, nie lamić, jakieś konkretne info potrzebne :D

z tego co ja sobie poszukałem to:

Statyczny SAG, czyli różnica maksymalnego rozciągnięcia zawieszenia, np na stojaku, do normalnej pozycji motocykla na ziemi bez kierowcy pod supermoto to w przybliżeniu 30mm.

Race SAG, czyli z kierownikiem na kanapie - 65mm.  - podobno jak jest duża różnica od tych wartości, to sprężyny kwalifikują się do wymiany...

tutaj nawet ciekawy artykuł:

[url]http://xvasylum.wikidot.com/guide:suspension-101[/url]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

28

Odp: supermoto SAG

Dużo ostatnio się naczytałem o SAG i niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.
W USA latają z SAG-ami bardzo zbliżonymi do cross. Mają mocno terenowe tory i ogólnie takie SAG-i preferują.
Natomiast w UK latają z SAG-ami praktyczniej jak w maszynach sportowych. Free SAG ustawiają na poziomie 0-5mm.
W Azji latają na ciut większych podchodzących pod 15mm.

Więc wszystko zależy od rodzaju toru ( sam asfalt czy mocno terenowy z wysokimi hopami) oraz preferencji samego użytkownika. Jeden lubi bardziej twardo drugi bardziej miękko.

Inaczej też ustawiasz SAG jak latasz tylko po torze a inaczej jak latasz po ulicy. Wiadomo, że na ulicę ustawisz większy SAG aby było bardziej miękko i lepiej wybierało nierówności.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

29

Odp: supermoto SAG

Też się naczytałem na temat SAG i im więcej czytam tym mniej wiem. Pewnie skorzystam z usług jakiegoś większego cwaniaka.
Znacie kogoś okolicach kuj-pom ?

dabljuer250x

30

Odp: supermoto SAG

Spory artykuł o regulacji zawieszenia, jest też wzmianka o Supermoto
[url]http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawieszen,w,motocyklu,9267.html[/url]

Napisane jest tam aby w endurakach zrobionych pod SM skręcić REB i COM całkowicie.
Podczas regeneracji tylnego amora dostałem do niego wskazówki i było tam napisane że jazda na skrajnych ustawieniach może doprowadzić do uszkodzenia amortyzatora.

Co o tym sądzicie?

Litrowy Gixer