1 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2014-05-09 22:30:43)

Temat: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Jak w temacie objawy :
-Silnik nie ma tak jak by siły odprężyć zakręci i zdechnie aku naładowane ale szybko słabnie przy takim wysiłku
-Z kopki odpali tylko na ssaniu trzymając lekko gaz z wciśniętym ręcznym odprężnikiem ??!!???
Czyli automatyczny dekompresator nie działa mam wrażenie że łożysko z klawiatury po prostu nie zawija tego trzpienia tylko cały czas przez niego przeskakuje tworząc za duży luz na zaworach wydechowych powodując dostawanie się powietrza i czasami występują też wystrzały niespalonej mieszanki przy próbie kopania nogą
[url=http://img140.imagevenue.com/img.php?image=966554886_2014_05_0921.10.15_122_518lo.jpg]http://img140.imagevenue.com/loc518/th_966554886_2014_05_0921.10.15_122_518lo.jpg[/url]
     
Nie wiem czy dobrze widać na zdjęciu ale wydaje mi się że kant tego trzpenia jest minimalnie objechany przez co łożysko go nie zabiera (przekręcając) i nie tworzy się siła odśrodkowa zamykająca zawory wydechowe ?

Miał ktoś podobny problem czy jednak to może być coś innego pytanie dla posiadaczt KTM .
Dodam że luzy zaworowe i rozrząd jest ustawiony prawidłowo.

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

2

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

I/JG53_Pogo napisał/a:

mam wrażenie że łożysko z klawiatury po prostu nie zawija tego trzpienia tylko cały czas przez niego przeskakuje

łożysko wałka nie ma chyba raczej nic do autodeko w tym przypadku.
Ten pręcik się obraca płaską stroną poprzez ciężarek, taki jakby rogal, który jest z drugiej strony zębatki rozrządu (u Ciebie na zdjęciu tgo nie widac), dzieje sie to jak wałek nabierze odpowiedniej predkosci. Jak palcyma se nim możesz luzniutko ruszac i sie nie zacina to jest ok.
No chyba, ze czegoś nie skumalem z tym lozyskiem.

3

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Sprawdź czy rolka już się nie kończy lub nie zaciera.
Może też być już wyjechana lub pęknięta ta sprężynka od deko.
Bo sam ten trzpień wygląda dobrze.
Możesz sprawdzić czy ten odważnik od dekompresatora jest na końcu czy nie. Nie wiem jak Ci to wyjaśnić.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Odważnik jest i działa dość lekko chodzi ,sprężyna także .
Ale mam wrażenie że ten trzpień się nie chowa przez co luz na wydechu jest zbyt duży (tak jak by był cały czas auto dekompresator )
Zrobiłem taki test :

Zakręciłem samym wałkiem (rozrusznik) bez kompresji czyli świecy i na luźnym łańcuszku bez krzywek i zaworów czyli samym wałkiem .
Nie wiem przy jak szybkich obrotach powinna zadziałać ta siła odśrodkowa  bo może ten test jest zły ale ten trzepień się nie przekręca czyli odważnik nie zmienia pozycji w skutek siły odśrodkowej a wałek w takim zestawieniu jednak dość szybo kręci i wydaje mi się że powinno coś się dziać.

A Hacker o jakiej rolce mówisz bo nie kumam ?

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

5

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

kakarotto napisał/a:

łożysko wałka nie ma chyba raczej nic do autodeko w tym przypadku.

Jak najbardziej ma bo gdy jest w tej pozycji co piszę (jest bokiem) powstaje wybrzuszenie na krzywce i gdy rolka na niego najedzie popychacze bardziej otwierają zawory wydechowe - dekompresja .

Tylko nie wiem bo w tych cholernych KTMach nic nie widac po założeniu pokrywy co się dzieje !
i czy te łożysko na popychaczu nie pomaga lub całkowicie nie jest odpowiedzialne że po 1 cyklu pracy chowie ten trzpień (auto-dekompresatora) a tak raczej na logikę miało by to wyglądać

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

6

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Może wina leży po stronie konczących się zaworów albo złego luzu, jak są złe luzy to takie sa właśnie objawy

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

7

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Nie jesteś w stanie sprawdzić podczas kopania, czy kręcenia rozrusznikiem funkcjonowania autodeko.
Ono po to jest by przy takich prędkościach było włączone.
Możesz sobie wałek zamontować np. w tokarce i sprawdzić przy jakich obrotach autodeko się wyłącza.
Z powyższego zdjęcia nie wynika by było coś uszkodzone.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

8 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2014-05-13 22:53:07)

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

No i tu jest problem bo każdy wymięka krótka historia  moto po kapie silnika
- tłok
-rozrząd
-zawory
-wałek bo stary był zjebany oraz uleciał popychacz i od tego czasu po wymianie tych części moto paliło tylko na kopkę i nikt nie wie czemu .Nie jeden kombinował z tym wałkiem podmieniał dekompresator itd...
Fakt że wałek to używka ale mechanicznie ani wizualnie nie ma zastrzeżen tak jak do reszty gratów ??
I tak to chodziło kolega przyzwyczaił się do kopki aż  po przegazowaniu w terenie moto po spuszczeniu z obrotów zdechło i teraz nie trzymie obrotów od razu gaśnie...

I takiego go dostałem .

Luzy zaworowe  ok ,kompresja też ok , gaźnik czysty rozrusznik ok

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

9

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Jeśli od razu gaśnie to sprawdziłbym też ustawienie rozrządu i szczelność zaworów.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

10

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Majster128 napisał/a:

Jeśli od razu gaśnie to sprawdziłbym też ustawienie rozrządu i szczelność zaworów.

Ech czytać ze zrozumieniem moto jest po kapie silnika za ponad 3500 zł!
Myślisz że tego żaden w tych wszystkich serwisach po takim zabiegu nie sprawdził i nie regulował zanim się poddał ?

Rozrząd to była pierwsza rzecz którą ja także sprawdziłem !!!

Sorry że tak się unoszę ale liczyłem na jakieś bardziej konstruktywne odpowiedzi coś szczegółowego coś co można było przeoczyć czyli porada z doświadczenia i wiedzy a nie odpowiedzi w stylu gimbusa z półrocznym stażem w mechanice forumowej !

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

11

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Hehehe.
Zdziwiłbyś się co można zobaczyć w silniku po wyjeździe z co niektórych serwisów.
Szkopuł tkwi w szczegółach kolego.

Rozumiem, że jeśli tak wszystko dokładnie sprawdziłeś i serwisy również to prędkość obrotowa przy której wyłącza się autodeko też jest zbadana?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

12

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Popieram słowa Majstra.
Po wymianach w serwisie ten motocykl może być w gorszym stanie niż przed.
Poczytaj ile tu jest tematów, że motocykl po naprawie w serwisie nie pali, nie działa.
Zresztą masz dowód, remont za 3500zł i motocykl nie działa.
Na zdjęciu ten cycek od autodeko. wygląda ładnie i prawidłowo.

A my Ci dosłownie wady nie podamy.
Trzeba wszystko sprawdzać po kolei.
Rozrząd czy jest dobrze ustawiony.
Sprawdzić napinacz czy łańcuszek się nie wyciągnął lub prowadnice nie starły.
Czy jest iskra na świecy
Powiedz może też jaki kolor ma świeca?
Sprawdź przepustnicę w gaźniku
Spuść olej z silnika i zobacz czy coś niepokojącego nie znajdziesz na magnesie od śruby lub na sitku.
Wymień świecę na nową
Sprawdź czy coś się nie poluzowało nie odkręciło pod kapą od alternatora. Stator, magneto itd.
Czy ręczny dekompresator ma luz na lince
No i sprawdzić rolki na dźwigienkach zaworowych.
Przewód WN między fajką a cewką.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Wszystko to co wymieniłeś zostało sprawdzone jedynie została świeca
Czekam na nową ale nie wiem czy będzie to coś miało wspólnego z automatycznym dekompresatorerm  i to że moto nie odpręża

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

14

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Mój kuzyn w w anglii miał dokladnie takie same objawy jak opisujesz... Wymienili mu w serwisie pół silnika, zanim dostrzegli że łozyska na wałku rozrzadu sie skonczyły... Jeśli nawet u Ciebie sa nowe, to ja ze swojego doswiadczenia obstawiam że coś jest nie tak z rozrządem.. KTM-y są na to bardzo wrazliwe... może zawór ci sie skrzywił? Napisz jak zrobisz, tak dla potomnych..

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

15 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2014-05-18 03:36:04)

Odp: KTM 520 Problem z dekompresatorem

Kurcze i to jest jakaś dobra podpowiedź dzięki kolego !!!

Jestem na etapie by zmienić ten wałek wraz z popychaczami  ale faktycznie jeżeli coś jest nie tak z łożyskami to może to być przyczyną choć wstępnie oglądając je nie wyczułem nieprawidłowości no ale tak trochę pobieżnie je potraktowałem ;)

Muszę się im jeszcze raz dokładnie przyglądnąć czy na pewno nie huczą i idealnie się kręcą
A co do zaworów są nowe .

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo