Poprę tutaj Majstra128.
Przylgnie gniazd to jest pewna powierzchnia gniazda zaworowego gdzie zawór styka się z gniazdem i nie można powiedzieć, że gniazda są ok a przylgnie nie.
Jeżeli wyrobione są przylgnie gniazd to mówi się, że do zrobienia są gniazda zaworów.
A luz to zawór może mieć na prowadnicy zaworowej.
W twoim przypadku powodem raczej nie były zużyte gniazda zaworów tylko jakaś kowalska robota tego co wstawiał poprzednio zawory. Za dużo sfrezował gniazda i zawór poszedł w dół.
Taki przypadek jest właśnie świeżo opisywany na forum ktm.
Koleś kupił ktm-a z "pewnych rąk" świeżo po remoncie tylko, że zawory są tak głęboko, bo ktoś jebnął rzeźbę, że brakuje prawie regulacji luzu śrubką i dźwigienki walą już prawie o talerzyki sprężyn zaworowych. Oczywiście, motocykl jest pewny i po remoncie:) I padło pytanie czy można zeszlifować dźwigienki aby te nie waliły o talerzyki.
Może to twój były motocykl I/JG53_Pogo ?
Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM 3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6 SOLD