Ja rozumiem to tak.
NTN polecają dlatego ponieważ mają bardzo dobrze wykonany koszyczek łożyska.
Ładnie zaokrąglone krawędzie. Gruby.
SKF mają ostro wykonane krawędzie, cienkie które powodują, że rolki szorują o wewnętrzną bieżnię.
Po lewej NTN po prawej SKF ze zjechanymi rolkami.
NTN które polecają są to łożyska które były stosowane w KTM RFS. I nikt nigdy nie składał na nie żadnych problemów.
Na zdjęciu co podałeś masz nieoryginalnego FAG-a który miał prawo paść kiedy chciał.
SKF widać ma ten sam problem co podają na forum Husaberga,
Rolki nie pracują na środku bieżni tylko blisko krawędzi która ścinają. Widać u Ciebie zaciemnienie gdzie pracują rolki i jasne gdzie nie pracują.
Tutaj dalsze skutki
Na forum Husaberga piszą, że bardzo ważne jest wycentrowanie wału.
Nie wycentrowany szybko zużywa łożyska.
Dodatkowo należy ustawić odpowiedni luz osiowy wału tymi podkładkami.
U mnie jak rozebrałem wał to nie było ani jednej podkładki korekcyjnej.
A powinny być po obu stronach wału.
Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM 3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6 SOLD