Ja TTR mogę porównać do XR 400.
Waga: czuć naprawdę dużą różnicę. Moc niby Yamaha ma większą na papierze, ale przez wagę i inna charakterystykę silnika i tu dałbym plus XR.
Może inaczej, można powiedzieć, że XR 400 to taka TTR ale w lżejszej klasie i wybierając pomiędzy tymi dwoma motocyklami wybór wydaje się oczywisty.
Do tego, jeździłem też DRZ S/SM jeszcze przed remontem swojej XR i może pomyślicie, że "każda sroka swój ogon chwali" ale XR wypada lepiej od w/w pod względem wagi, po drugie jest znacznie smuklejsza dzięki czemu lżej się prowadzi, dodatkowo ma ostrzejszy kąt główki ramy co sprawie, że jest zwrotniejsza.
Dodatkowo do XR jest tyle samo tuningowych części o do DRZ. Zaczynają od ostrych wałków od HotCamsa poprzez gaźniki z pompką przyśpieszającą kończąc na zestawach BigBor 440ccm.
W moim odczuciu XR 400 jest bardzo niedocenionym motocyklem i często pomijanym nie tylko przy wyborze SM ale i uniwersalnego enduro.
Przypomnę tylko, że za kasę za jaką większość kupuję DRZ SM (ponad 10k zł) mamy XR 400. Motocykl z lepszym zawieszeniem (tył i przód regulowany), podobną mocą (XR 36km DRZ S 39km), mniejszą wagą (116kg na sucho) i do tego w tej kwocie kupimy do motocykla koła sm i jeszcze jakieś pierdoły.
Wiem, ciężko jest znaleźć zadbany egzemplarz, ale może wogóle warto zastanowić się nad tym motocyklem i poszukać trochę.
Wygląda to trochę jak reklama, ale po prostu uważam, że ten motocykl naprawdę jest lepszy od DRZ S/SM a kto jeździł jednym i drugiem pewnie przyzna mi rację ;) A jest to bardzo niedoceniony model w PL.
Ot tyle ode mnie ;)
Kula daje fula :D
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw