31 Ostatnio edytowany przez JACA (2014-01-04 20:10:22)

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

Jeśli chodzi o motocykl pancerny i bezobsługowy i "podobny" do DR-Z to ja zdecydowanie polecam WR 450 od 2004.

Mój motocykl od fabryki przelatał ok. 35 000 km. bez rozbierania silnika (regulacje zaworów, wymiany olei, czyszczenie filtra tylko i wyłącznie). Zeszłej zimy otwieraliśmy po raz pierwszy. Na starym tłoku i nicasilu można było śmiało jeszcze polatać, na korbie ewentualnie też (bardzo delikatne luzy). Ale skoro maszyna była rozebrana, gotówka była a nie zamierzałem się z nią rozstawać przez dłuższy okres czasu to wymieniłem tłok, przehonowałem nicasil (selekcja B), wymieniłem korbę, łożyska, uszczelniacze i wsio. ok 3500 zł. z robocizną na 35 000 km. to chyba niezły wynik. Jak użytkowana, każdy wie. A właśnie, lejesz o 300 - 400 ml. oleju więcej (sucha miska) i latasz, i latasz... I latasz.... Nie martwiąc się o głowicę, skrzynię, 5 rozkosznych zaworków itd. W 2013 w ogóle nie regulowałem zaworów, ba, nawet nie sprawdzałem. Olej wymieniłem ze 2 - 3 razy i to wszystko. Jedyna usterka jaką miałem to pod koniec sezonu stator padł. Zregeneruję i latam kolejne 2 - 3 lata bez ruszania. Da się? Da się... Żeby nie było, przesiadłem się z DR-Z. DR-Z super sprzęt ale po przesiadce na WR stwierdzam iż w ogóle nie jedzie i ciężki jak byk :D Takie też miałem odczucia jak byłem w posiadaniu Suzi a przejechałem się FMX'em. Z cały szacunkiem dla posiadaczy.

32 Ostatnio edytowany przez zielinkot (2014-01-04 23:03:12)

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

JACA-kułwa i zabiłeś mi ćwieka, a już taki najarany byłem na ttr lub xr 600 :)  to są moim zdaniem właśnie najlepsze alternatywy dla drezyny- dla mnie oczywiście. Hondę xr600 chyba troszkę ciężko teraz znaleźć w jakimś sensownym stanie ale ttr jest pełno fajnych sztuk za ok. 6500zł i nie wielkim kosztem można z niej zrobić wyjebistą zabawkę do terroru. DRZ-ty fajne koziołki ale te ceny to się chyba z dupy biorą.. niech mi ktoś przypomni co ile regulacja tych zaworów w wr450???

Zajechałem R1 i poszła do żyda :)  hajs rozjebałem więc od nowa zbieram na coś co ma dwa kółka .. :)

33

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

Teoretycznie regulacja co 2 wymiany oleju. W praktyce nic nie ruszasz przez cały sezon jak i pewnie przez połowę następnego :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

34

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

zjadarka napisał/a:

Ciekawy jestem czy i jakie są motocykle równie wytrzymałe, bezobsługowe i bezawaryjne jak drezyna.

Figiel ma odrobinę inne zdanie na ten temat  "DRZ'ty są chujowe (jak się sporo jeździ)" nie wiem czy się wypowie bo po ostatniej akcji jest mega wkurwiony, :-).

Podsumuje cały temat tak - kup co kolwiek co po tym jak się przejedziesz będzie ci pasowało pozycja, cena stan - to tylko motocykl polatasz będzie ci czegoś brakowało sprzedaż  kupisz następny itd.

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

35

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

Biorąc pod uwagę żywotność, taniość, i "nie-wyczynowy" charakter maszyn to zawsze będzie w tym dołączona metka "duża waga, nie wyrywa rączek"...
Szukając pośredniej maszyny (nie wyczyny) na ogół widać, że chodzi o koszta -zakupu, eksploatacji i ewentualnego remontu...

Mając 13k można kupić "każdy" moto, mając 6-8k już skracamy wybór o połowę (nawet ze względu na brak dzięgów na remonty używanej WRki)

Jak ktoś nie boi się wagi (a to kwestia baardzo subiektywna) IMHO :

a) Suzuki DRZ 400
b) Yamaha TTR (600)
c) Honda XR (400/650)
d) Honda FMX
e) KTM LC4

Yamaha WR250 -to spory koszt zakupu (nie znajdzie się za 7-8k)
WR/YZ 400/426/450 za 8k trzeba mieć szczęście lub dodatkowe 2k w kieszeni "tak na wszelki wypadek"

Prawda jest taka, że trzeba przysiąść się na każdym moto i wtedy decyzja będzie szybka. Zawsze można kupione moto sprzedać i przesiąść się na te "lepsze" , Yo

Hardcore - it's more than music...

36

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

+1 dla kolegi wyżej.

I pamiętaj...

Jedź szybko tam gdzie wolno ;]

37

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

Belzebub napisał/a:

Jak ktoś nie boi się wagi

Trochę pojechałeś...

FMX waga ponad 160 Kg

XR 400 116 Kg

40 kilo to jednak nie mała różnica ;)

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

38

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

Belzebub napisał/a:

b) Yamaha TTR (600)

TTR jest rejestrowana na 2 osoby ? Ktoś z forum na tym jeździ ?

39 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2014-01-08 21:33:43)

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

Potwierdzam to co Jaca napisał .
Dodam tylko od siebie że DRZ na dobrym osprzęcie to bardzo dobry i żywotny koń.

Najlepsza opocja to wersja Y lub E  lub S,SM z Keihinem  z paroma innymi modami .
Moc maksymalna z tego co się orientuje ile idzie wyciągnąć z DRZ to ok 60 km !!! ale to już hardcore tuning .

Zresztą seryjną WR też trzeba zmodyfikować by było lepiej ;)
Powiem tak między WR 400 a moja poprzerabiana DRZ 400 S nie wyczułem zbytniej różnicy .
Z tym że WR ma już na starcie lepszą opcję bo ma wersje 450 cc   ;)

BTW a zamiast tych wszytskich Yamaha TTR ,XTX czy KTM LC4  ...
Bardziej polecam Husqe 610 SM

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

40

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

Ja dobrego słowa o drz nie powiem.
Kupiłem moją 400E za 14 , dołożyłem z 6 i z trudem sprzedałem za 10, a gość który  kupił pewnie kurwował na mnie z rok.

W 1:30 pcham moją zatartą [url]http://www.youtube.com/watch?v=9-oXLh_c-tA[/url]

exc 400                 www.oklejsie.pl

41

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

Moj Y przez chwilę był w rękach Peki(wr426) z tego co pamiętam to że miękki zawias i łagodne oddawanie mocy. Musiałby się wypowiedzieć. nie testował na ulicy tylko hopka na torze.

Sherco st300  Cabestany Replica

42

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

I/JG53_Pogo napisał/a:

Potwierdzam to co Jaca napisał .
Dodam tylko od siebie że DRZ na dobrym osprzęcie to bardzo dobry i żywotny koń.

Najlepsza opocja to wersja Y lub E  lub S,SM z Keihinem  z paroma innymi modami .
Moc maksymalna z tego co się orientuje ile idzie wyciągnąć z DRZ to ok 60 km !!! ale to już hardcore tuning .

Zresztą seryjną WR też trzeba zmodyfikować by było lepiej ;)
Powiem tak między WR 400 a moja poprzerabiana DRZ 400 S nie wyczułem zbytniej różnicy .
Z tym że WR ma już na starcie lepszą opcję bo ma wersje 450 cc   ;)

BTW a zamiast tych wszytskich Yamaha TTR ,XTX czy KTM LC4  ...
Bardziej polecam Husqe 610 SM

Od pół roku non stop siedzę w husqach i jak te610 to tylko po 2004r. Wcześniejsze wersje z kopniakiem to moim zdaniem zły wybór. O Husqę trzeba bardzo dbać, żeby dobrze się sprawowała. Dużo bardziej jak o drz itp.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

43

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

A Husqa 610 ma przebieg liczony w km czy mth?

44 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2014-01-09 13:59:53)

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

Galaarin napisał/a:

Od pół roku non stop siedzę w husqach i jak te610 to tylko po 2004r. Wcześniejsze wersje z kopniakiem to moim zdaniem zły wybór

To chyba troszeczkę krótko siedzisz w tych Huskach bo są wcześniejsze wersjie TE z rozrusznikiem ale ja pier..e to to przecież najmniej ważne  .
Ważne by była to wersja z pompą oleju czyli powyżej rocznika 99 .
Co do mth jak mnie pamięć nie myli to starsze Huski TE 610 liczone są w kilometrach
Nowsze wersjie TE przelicza się  mth ale nie pamietam czy wszystkie i od jakiego rocznika

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

45 Ostatnio edytowany przez kik_man (2014-01-09 14:23:38)

Odp: Alternatywy dla DRZ-ty?

krychoo napisał/a:
Belzebub napisał/a:

b) Yamaha TTR (600)

TTR jest rejestrowana na 2 osoby ? Ktoś z forum na tym jeździ ?

mialem ttr byla na 2 osoby ale jako sm nie polecam na + fajne zawieszenie