16

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Kowal SG napisał/a:

Prelude ile ważysz jeśli to nie tajemnica ?
Ja osobiście ważę 90 kg i w teren bym brał 350 a na sm 500. Jak ma służyć do tego i tego to 450 wydaje się być optymalna.

Staram się zbijać wagę - przez ostatnie tygodnie udało mi się schudnąć z 93 do 85 kg.

Maciek525 napisał/a:

Jak potrzebujesz spróbować to zapraszam.
Może uda mi się na kilka minut podjechać jutro na Bemowo około 19:30

Podjadę w tych godzinach :)

Bardzo dziękuję

17

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Prelud zastanów się, czy wolisz legalnie jeździć enduro z lampami, czy wolisz się pobawić w lokalnego rebelianta.
Miałem exc i sx. W supermoto zdecydowanie bardziej podoba mi się skrzynia krosówkowa niż ta z exc. Nie wiem, czy nie różnią się też zawieszeniem z przodu???
Sądząc po tym jaką maszynę w tej chwili ujeżdżasz, stwierdzam, że głodem raczej nie przymierasz. Wal w krosówkę + przyczepka. Takie zestawienie będzie lepsze, biorąc pod uwagę fakt, że w przyszłości chcesz ruszyć na podbój innych torów.

Co do pojemności... widzę, że tu większość wymiata w terenie i potrzebna jest duża MOOOCCCC.
Z mojego punktu widzenia, czyli mam nadzieję już nie amatora, ale jeszcze lata świetlne przed wymiataczem.
Cross o pojemności 250 w 4t zdecydowanie wystarcza. Mnie 450 zabija w terenie, a tu na forum jest może garstka osób, która wykorzysta "w pełni" tego potwora. Problem w tym, że nic w tym wątku nie napiszą, bo w dupie to mają:).
250ccm na asfalcie? Hmmmm może i mało, ale dobry zawodnik dosłownie POZAMIATA obie klasy pucharowe właśnie na ćwiartce

rmz 250
gas gas txt 250

18

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Maciek525 napisał/a:

Optymalnie to chyba mieć 500 do SM + 250 4t w teren :)

A ja się zgadzam z powyższym stwierdzeniem, to jest niemal układ idealny.

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

19

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

metys napisał/a:

250ccm na asfalcie? Hmmmm może i mało, ale dobry zawodnik dosłownie POZAMIATA obie klasy pucharowe właśnie na ćwiartce

Dzięki Metys zanim podejmę jakąkolwiek decyzję postaram się przejechać potencjalnymi modelami.

20

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

250 myślałem o cross, enduro oczywiście ;)

21

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

PRELUDE2000 napisał/a:
tabul napisał/a:

PRELUDE2000 ja na Twoim miejscu na pewno sprawdził bym jak się jeździ Tobie 250 4t. Śmigamy czasem po mieście z koleżanką Magic, która posiada 250 exc i jesteśmy w lekkim szoku jak to zapier....

Dobry pomysł, może uda mi się gdzieś wkręcić na jazdę testową

Ten weekend Lublin, w następny Toruń.

bez ciśnienia...
www.bezciśnienia.pl

22

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Ja bym spróbował 450 lub 500. Wiadomo że w terenie to jest słaby wybór, ale właśnie dlatego można by zastosować zapłon VORTEX ze zmiennymi mapami i przełącznikiem na kierownicy. Z tego co wiem to Maniek korzysta z tego ustrojstwa, więc może coś podpowie.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

23

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Jak chcesz startować w zawodach to weź też pod uwagę klasy.
Na 450 i mniej możesz startować w klasach C1 i C2
Jak kupisz 500 to już tylko C2.

Ja ogólnie rozumiem twoje rozterki.
Też wolę jazdę motocyklem co moc mogę brać pełnymi łychami niż taki co muszę uważać na manetkę gazu aby nie polecieć za daleko lub żeby mnie nie pozamiatało.
Na pewno zrobisz dużo lepsze i szybsze postępy na 250/350 niż na 450/500

Ja bym chyba celował w 350 ze względu na jego dość dużą moc i poręczność oraz niską wagę.


Może pomyśl też o Husabergu TE 300 2T ewentulanie KTM 300 2T
Duża moc, są mapy zapłonu a w wadze i lekkości można się zakochać.
Dodatkowo masz starter elektryczny.
Kumpel co śmigał na 525, 530 a teraz jeździ 450 jak usiadł na mojej 380 to nie mógł uwierzyć, że motocykl może być aż tak lekki, a jak się przejechał to morda mu się cieszyła od ucha do ucha.
I tylko by nie chciał go ze względu na brak guziczka.

Większość nie lubi 2T ale naprawdę przejedź się choć raz taką 300.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

24

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Ja latam swoim 450 też po lesie i fakt - trzeba uważać bo dupa zamiata z mocy, gleby są - w terenie muszą być! Ale jak się jeździ z rozwagą to spoko. U mnie padł wybór na 450cc bo chciałem las i sm - uważam to za dobry wybór. Przelatałem kilka miesięcy w terenie i żyję jeszcze ;D. Ogólnie ciężko to pogodzić. Wszystkim nie dogodzisz.

Jakbym miał wybierać sam motocykl na:
-tor motocrossowy - 250 4T
-las - 250/350 4T
-tor sm, tylko i wyłącznie 450

25 Ostatnio edytowany przez cross (2013-06-19 19:32:55)

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Pincet panie

450 maja slabiutki dol i trzeba je gonic

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

26

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Bardzo Wam dziękuję za sugestie, Magic ślicznie dziękuję za propozycję jednak w najbliższe weekendy dopadła mnie praca :( liczę że będzie jeszcze możliwość.
2T to dla mnie jakieś piekło, kiedyś jak przejechałem się na CR 250 to lecąc tą francą walczyłem k***a o życie, więc nie ma dobrych wspomnień. Jeśli będę miał okazję spróbuję raz jeszcze  - może się przekonam. Generalnie wszystko wskazuje na to że warto kupić dwa sprzęty nr EXC 500 do SM i np 350 Freeride to nauki terenu - nie wiem tylko jak wytłumaczę mojej Pani skąd w garażu dwa motocykle :/

27 Ostatnio edytowany przez moto (2013-06-19 20:41:34)

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

PRELUDE2000 napisał/a:

EXC 500 do SM i np 350 Freeride to nauki terenu - nie wiem tylko jak wytłumaczę mojej Pani skąd w garażu dwa motocykle :/

Kup sobie najpierw jeden; 500exc, jest tak lekki ze dasz sobie spokojnie rade na sekcjach off-road w sm. Po jeździe 690smc to będzie jak jazda bmx ;)

Dodatkowo; 500 oddaje moc bardzo płynnie, delikatnie w standardzie. Zdziwiło mnie to po przesiadce z 530. Mysle ze KTM celowo tak go ustawił i nazwał 500 a nie 535 bo poprzednik juz przerażał Enduro'wcow... i nie bylo potrzeby robic mocniejszy model. Dodatkowo jest lżejszy od poprzednich exc. Ja kupiłem dodatkowy przełącznik map i mam teraz mój agresywny tryb ;) ale czasem zmęczony lub na mokrym włączam standard, gdzie jest naprawdę cywilizowanie :)  Jest tez pewnie słaba mapa tak jak w Twoim smc.

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

28 Ostatnio edytowany przez Maciek525 (2013-06-19 21:26:29)

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

moto napisał/a:

Ja kupiłem dodatkowy przełącznik map i mam teraz mój agresywny tryb ;)

Naprawdę czuć dużą różnicę?

29

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Latałem dzisiaj RM 250 i jak na tor do SM to fajna sprawa raczej, gaz działa 0-1 albo napierdalasz albo nie jedziesz tylko jakaś większa pojemność bo puchnie przy wyższych prędkościach :)

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

30

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Niby te nowe 300 są zupełnie inne niż stare 2T
Oddają moc równomiernie i "łagodnie" w całym zakresie.
Nie 0-1
Mają małe gaźniki przez co dobrze ciągną z dołu a nie tylko w górnych obrotach.

Warto poczytać recenzje 300.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD