1

Temat: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Panowie i Panie, mam trochę nietypowe pytanie, z uwagi na możliwość zostawienia motocykla w rozliczeniu w salonie zastanawiam się nad tym co warte będzie zakupu z myślą przerobienia na SM. Koncepcje na kolejny motocykl zmieniają się dość dynamicznie, może zatem Wasze podpowiedzi trochę rozjaśnią mi w głowie. Na bazą wyjściową zastanawiam się nad KTM-em EXC 250, 350, 450, 500 oczywiście 250 w 4T. Zależy mi na jak najmniejszej wadze motocykla i poręczności - co po przesiadce z SMC R pewnie będzie odczuwalne na każdym z wymienionych modeli :) Nie mniej jednak wymienione cechy przemawiają głównie za 250 i 350, jednak z tego co słyszałem 350 osiągami bliżej do pojemności 450 co przy moich umiejętnościach w terenie może okazać się zgubne. Z drugiej strony 450 i 500 znacznie lepiej spisywać się będą w sekcji asfaltowej.
Do czego potrzebuje motocykla: głównie do treningów na Bemowie i szlifowania umiejętności z naciskiem na teren (naturalnie na małych kołach), w przyszłym sezonie planuję również pierwsze starty. Reasumując motocykl ma mnie rozwijać, a nie zdominować. Ważne jest dla mnie również to by motocykl posiadał homologację drogową, aby spokojnie mógł dolecieć na trening na Bemowo (stąd decyzja o wyborze EXC)
Chętnie posłucham mądrzejszych zanim wykonam jakieś nieprzemyślane decyzje. Do latania po mieście może kupię jakąś używaną Drezynkę lub WR 250X :)

2

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Jak ma to być moto tylko na tor, to może lepiej kupić full wyczyna zarejestrowanego?

3 Ostatnio edytowany przez PRELUDE2000 (2013-06-18 18:58:24)

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Zabro pamiętaj jednak że scenariusz jest taki że SMC R-a zostawiam w rozliczeniu więc w grę wchodzą nowe motocykle KTM. Przyznam szczerze że trochę jest mi szkoda czasu czekać na szczęśliwego nabywcę, bo sezon ucieka. Stąd też taki pomysł.

4 Ostatnio edytowany przez Koso (2013-06-18 19:19:49)

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

kup sobie Drzte lub Wr 250x a tego zostaw do miasta ;) Zresztą jak kupisz nowy wyczyn to nie wierze że nie będzie ci szkoda przewracać się

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

5

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

PRELUDE2000 ja na Twoim miejscu na pewno sprawdził bym jak się jeździ Tobie 250 4t. Śmigamy czasem po mieście z koleżanką Magic, która posiada 250 exc i jesteśmy w lekkim szoku jak to zapier....

6

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Ja bym brał SMR i pomykał bez papierów :)

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

7

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

tabul napisał/a:

PRELUDE2000 ja na Twoim miejscu na pewno sprawdził bym jak się jeździ Tobie 250 4t. Śmigamy czasem po mieście z koleżanką Magic, która posiada 250 exc i jesteśmy w lekkim szoku jak to zapier....

Dobry pomysł, może uda mi się gdzieś wkręcić na jazdę testową

Koso napisał/a:

Zresztą jak kupisz nowy wyczyn to nie wierze że nie będzie ci szkoda przewracać się

Koso już pogodziłem się z tą myślą że gleby będą. Wolę jednak by leżał na mnie motocykl 110 kg niż 145 kg :)

8

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Ja bym na pewno nie kupiłbym 250-tki, bedzie  Ci brakowac Nm :) mam sxf 250 i exc 530 i wiem co pisze... 500 jest naprawde bardzo mocne ( To dla mnie zaleta na asfalcie ) ale w terenie bedzie Ci cieżko, wiem sam po sobie ... celowałbym 350-450, ale jesli to prawda co mówia moi znajomi ( zawodnicy MP enduro) ja jeszcze nie miałem okazji jechac, to 350-tka ogólnie sprawia wrażenie bardziej narowistej i ostrej niz 450-tka i podobno przez to trudniej sie prowadzi , no chyba ze naprawde driver ma jaja :) Z rozsadku poleciłbym Ci 450, ale z serca 500 :) Ps. Ciekaw jestem co kupisz ;)

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

9

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Dzięki Martinez :)

10

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Nie znamy się ale jak ja bym był w Twojej sytuacji odchudził bym SMC-R z kilku dodatków które możesz sprzedać... Wystawił bym go w sensownej cenie... i jestem przekonany, że się sprzeda... Jeszcze w tym sezonie...

KTM Duke - R 690
KTM EXC-R 530 Supermoto
Yamaha WR 450F Supermoto
KTM EXC 450 Factory

11

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Dzięki tym dodatkom mogę spokojnie oddać moto w rozliczeniu :)

12 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2013-06-18 20:07:28)

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Żona by mnie chyba zabiła jakbym kupił sobie trzeciego KTM-a ;) Ale od zawsze SMCR mi sie podobał, a twój to juz jest wogóle Mega z tymi dodatkami. Pomyslałbym nad wystawieniem go na zagranicznych aukcjach, bo w PL nie sadze zeby ktos kupił za ta cene, choc jest wart kazdej złotówki. Polska to dziwny kraj, znajdą sie tacy co i tak beda ci marudzili... Powodzonka.

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

13

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Hacker też już mi to sugerował, chyba trzeba też tak zrobić.

Dzięki.

14

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

Prelude ile ważysz jeśli to nie tajemnica ?
Ja osobiście ważę 90 kg i w teren bym brał 350 a na sm 500. Jak ma służyś do tego i tego to 450 wydaje się być optymalna.

Tu porównanie 450 z 350

[url]http://www.motocykl-online.pl/testy/ktm-350-exc-f-ktm-450-exc-8211-bratobojczy-pojedynek[/url]

exc 400                 www.oklejsie.pl

15 Ostatnio edytowany przez Maciek525 (2013-06-18 20:35:50)

Odp: Co warto przerobić na SM - EXC: 250, 350, 450, 500?

No widzisz Radek :)
Teraz mnie rozumiesz? :)))

Moim zdaniem tylko i wyłącznie 450 lub 500 - tym bardziej, że planujesz w przyszłości tor.
Piszesz o jeździe pod kątem torów SM, doświadczenie masz z SMC-R więc nawet jak wsiądziesz na 500 to nie będziesz przerażony bo wrażenie mocy jednak w SMCR jest większe.

Teren i tak chcesz trenować pod kątem SM na małych a tu każdy sprzęt jest za mocny i po prostu takiej jazdy trzeba się nauczyć.
Jeśli nastawiasz się bardziej na SM to nie idź w 250/350 bo za 2 miesiące będziesz go wystawiał do sprzedania :)
To są super pojemności ale w teren a nie do SM.

Na dużych kołach enduro też dasz radę na 450 czy 500 - chociaż łapy wyrywa :D


Optymalnie to chyba mieć 500 do SM + 250 4t w teren :)

Jak potrzebujesz spróbować to zapraszam.
Może uda mi się na kilka minut podjechać jutro na Bemowo około 19:30.

Pozdr!!