421

Odp: gumowanie na tylnym kole

kwestia podejscia. W 2t musisz na dzien dobry wyrobic sobie nawyk hamowania tylem. Ja mam 4t i wystarczalo mi zamkniecie gazu. Teraz jezdze w okolicach balansu i dupa. Nie wyrobilem sobie za wczasu nawyku i teraz mam problem i stoje w miejscu. Teraz hamowanie silnikiem nie wystarcza i przydal by sie tylny hebel.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

422

Odp: gumowanie na tylnym kole

I/JG53_Pogo napisał/a:

No i jak lepiej czy gożej z klamy ?
Bo na filmiku tak jakby bez róznicy

Tak dobrze i tak dobrze. Z klamy idzie szybciej w balans. Z gazu już są wyższe obroty, ale zawsze można sobie zwolnić :)

uncatchble napisał/a:

Peka, pytanie. Jak leciałeś na tym filmie na gumie to używałeś hebla ? Dosyć wolna ta guma była więc się zastanawiam. Szkoda że nie mam okazji spróbować pogumować jakimś 4T, wydaje mi się że w 2T jest dduuużo gorzej ogarnąć wolną gume.

Tak, cały czas asekurowane heblem. Mi się zdaje, że 2T nawet lepiej się powinno latać na kole z powodu małego hamowania silnikiem. 4T jak odejmujesz i dodajesz gaz na kole w balansie to zacznie bujać na boki. Prawie stały gaz i noga na heblu :)

Jak zaczynaliśmy ogarniać z heblem z chłopakami to było zero czucia - w balans na twardziela i hebel(zwykle za mocno). Potem przyszła jazda w balansie ze stałym gazem i w razie czego hebel i opadnięcie. Najważniesza płynność i sobie wciskać delikatnie hamulec. Ćwiczyć, ćwiczyć ćwiczyć!

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

423

Odp: gumowanie na tylnym kole

Siemka mam takie pytanie czy jak wyrywam na gumę i przy wysokich obrotach wrzucę 2 bieg to nie przeżuci mnie na plecy ?

424

Odp: gumowanie na tylnym kole

jak bedziesz trzymał manete na wysokich to napewno ; ]

425

Odp: gumowanie na tylnym kole

To pozostaje jazda na jedynce albo wyrywanie z dwójki ;)

426

Odp: gumowanie na tylnym kole

Na gumie biegi zmieniać ze sprzęgłem czy bez? :O

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

427

Odp: gumowanie na tylnym kole

Peka napisał/a:
uncatchble napisał/a:

Peka, pytanie. Jak leciałeś na tym filmie na gumie to używałeś hebla ? Dosyć wolna ta guma była więc się zastanawiam. Szkoda że nie mam okazji spróbować pogumować jakimś 4T, wydaje mi się że w 2T jest dduuużo gorzej ogarnąć wolną gume.

Tak, cały czas asekurowane heblem. Mi się zdaje, że 2T nawet lepiej się powinno latać na kole z powodu małego hamowania silnikiem. 4T jak odejmujesz i dodajesz gaz na kole w balansie to zacznie bujać na boki. Prawie stały gaz i noga na heblu :)

No to pewnie miałem tylko takie wrażenie, ciężko mi jest jeszcze złapać ten punkt balansu. Na gazie to jeżdżę już póki skrzynia się nie skończy.

Mr.Master napisał/a:

Siemka mam takie pytanie czy jak wyrywam na gumę i przy wysokich obrotach wrzucę 2 bieg to nie przeżuci mnie na plecy ?

Też się tego strachałem, wpinałem na chama biegi bez odjęcia i sprzęgła ale nie jest to jakieś straszne. Według mnie słabszym moto lepiej jest poderwać z 1 i od razu wpiąć 2. Tak przynajmniej próbuję na mojej WRE.

Drive only as fast as              Kawasaki KX 125 98 (sold)
you have it under control        HONDA CRF 450R HM

https://www.facebook.com/uncatchblevideos

428

Odp: gumowanie na tylnym kole

MEPH napisał/a:

Na gumie biegi zmieniać ze sprzęgłem czy bez? :O

Jak kto woli, ale ponoć lepiej bez sprzęgła lepiej wchodzą (??) J

READY TO >> TERROR

429

Odp: gumowanie na tylnym kole

MEPH napisał/a:

Na gumie biegi zmieniać ze sprzęgłem czy bez? :O

Bez ;)

430

Odp: gumowanie na tylnym kole

A czemu bez ? Nie rozwalę skrzyni ?

431

Odp: gumowanie na tylnym kole

Mam jeszcze jedno pytanie, może nie do końca w temacie.

Czy po zmianie całego uchwytu i klamki sprzęgła na coś "tuningowego" protaper czy inne zabawki.. odczuję różnice przy operowaniu sprzęgłem? Wiadomo, do hydraulicznego będzie daleko.. Ale czy będzie chodziło lżej?
Bo ostatnio zaciekawiło mnie to, gdy w salonie sprawdzałem działanie dźwigni sprzęgła w RMZ, czy CRF.

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

432

Odp: gumowanie na tylnym kole

Peka napisał/a:

Wyciąłem na szybko. Gaz kontra klama: [url]http://www.youtube.com/watch?v=wvlKcV4Hg0E[/url]

http://comstat.memecdn.com/images/comment/929.gif

433

Odp: gumowanie na tylnym kole

MEPH napisał/a:

Mam jeszcze jedno pytanie, może nie do końca w temacie.

Czy po zmianie całego uchwytu i klamki sprzęgła na coś "tuningowego" protaper czy inne zabawki.. odczuję różnice przy operowaniu sprzęgłem? Wiadomo, do hydraulicznego będzie daleko.. Ale czy będzie chodziło lżej?
Bo ostatnio zaciekawiło mnie to, gdy w salonie sprawdzałem działanie dźwigni sprzęgła w RMZ, czy CRF.

Miałem w yz [url]http://www.haibikeshop.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1724[/url] - mega daje radę. Sprzęgło mniej wyczuwalne, ale przynajmniej nie odpadała mi łapa na torze.

434

Odp: gumowanie na tylnym kole

Panowie postanowiłem sobie dzis troche pocwiczyc no probowałem róznymi sposobam, do czasu kiedy przyszła kolej na próby z 2 z sprzegła, pare razy wyszło do czasu aż chcąc postawic dałem za mało gazu i moto nie poderwało sie tylko zaczeło skakac i nagle dup zgasl. Tylko dzwiek jaki temu towarzyszył przypominał zarzynaną świnie. powiedziałem h*j bede krecic wyżej, pare prób tralalalala i znów to plus ten dzwięk okropny wydobywajjacy sie z skrzyni. i teraz pytanie brzmi. Czy wam też sie tak zdarza? nie chce żeby skrzynia mi sie rozpadła

Aprilia sr50 ->Sachs ZX125 ->Husqvarna SM125S -> KTM LC4 640 2003 -> HUSQVARNA TE 450 -> CBR 600RR

435

Odp: gumowanie na tylnym kole

Moja skrzynia wydała dźwięk zarzynanej świni w momencie w którym przypaliłem przekładki sprzęgła które w efekcie odkształciły i odbarwiły się totalnie :)
(kurzawka zablokowała mi koło a silnik na biegu przekręcił sprzęgło)
Na szczęście jestem już po wymianie przekładek, tarczek i sprężyn :]

Yamaha TT600R 2001 - sold
KTM 625 SM 2004