Odp: KTM 380 EGS by hacker33
Tylko wtedy cylinder musiałby mieć wymiar 78,01mm a to już nie jest selekcja
Nie do końca w praktyce tak jest. Powiem tak, uczyłem się i pracowałem kilka lat kiedyś w renomowanym na Polske (i nie tylko) zakładzie obróbki silników. Nigdy nie składaliśmy silników czy układów korbowo-tłokowych na "wyjętych z pudełka" cylindrach i tłokach. Tak jak piszesz nowiutki cylinder z pudełka ma powiedzmy 78.00, nowiutki tłok 77.94, producent tłoka zaleca 0.07 wiec masz jakiś zapas na to żeby cylinder z tłokiem spasować w/g zalecenia. Zawsze jak składaliśmy układ, cylindry choć trochę, ale były "liźnięte" na honownicy żeby spasować idealnie pod nowy tłok w/g specyfikacji.
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg