811

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

hacker33 napisał/a:

Tylko wtedy cylinder musiałby mieć wymiar 78,01mm a to już nie jest selekcja

Nie do końca w praktyce tak jest. Powiem tak, uczyłem się i pracowałem kilka lat kiedyś w renomowanym na Polske (i nie tylko) zakładzie obróbki silników. Nigdy nie składaliśmy silników czy układów korbowo-tłokowych na "wyjętych z pudełka" cylindrach i tłokach. Tak jak piszesz nowiutki cylinder z pudełka ma powiedzmy 78.00, nowiutki tłok 77.94, producent tłoka zaleca 0.07 wiec masz jakiś zapas na to żeby cylinder z tłokiem spasować w/g zalecenia. Zawsze jak składaliśmy układ, cylindry choć trochę, ale były "liźnięte" na honownicy  żeby spasować idealnie pod nowy tłok w/g specyfikacji.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

812

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Ktm 360 to strasza wersja 380 różni się przerobionym zaworem wydechowym,hydraulicznym sprzegłem i może przerobiony cylek sam niejestem pewien.Ja posiadam ktm 360 i zabardzo niewidze różnicy w tłokach.Mam tuleje i wstawiony tłok wossnera i śmiga super.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

813

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

360 od 380 różni się długością skoku tłoka.
Vertex ma ten sam tłok do 360 i do 380.

michal_lc4 napisał/a:
hacker33 napisał/a:

Tylko wtedy cylinder musiałby mieć wymiar 78,01mm a to już nie jest selekcja

Nie do końca w praktyce tak jest. Powiem tak, uczyłem się i pracowałem kilka lat kiedyś w renomowanym na Polske (i nie tylko) zakładzie obróbki silników. Nigdy nie składaliśmy silników czy układów korbowo-tłokowych na "wyjętych z pudełka" cylindrach i tłokach. Tak jak piszesz nowiutki cylinder z pudełka ma powiedzmy 78.00, nowiutki tłok 77.94, producent tłoka zaleca 0.07 wiec masz jakiś zapas na to żeby cylinder z tłokiem spasować w/g zalecenia. Zawsze jak składaliśmy układ, cylindry choć trochę, ale były "liźnięte" na honownicy  żeby spasować idealnie pod nowy tłok w/g specyfikacji.

Może i tak ale na pewno nie kupię nowego cylindra za 3tys. i nie dam go komuś do liźnięcia.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

814 Ostatnio edytowany przez kuntakinte (2013-03-18 19:06:13)

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

hacker33 napisał/a:

dzisiaj zacząłem składać silnik w całość

7) nowy oring i tulejka ląduje na wałku od zębatki zdawczej
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C02%5Cbikepics-2450681-800.jpg

Oryginalnie miałeś czarny o-ring? Nie czerwony, silikonowy? Ja miałem u siebie czerwony, zmieniłem na czarny i silnik mi go wpieprzył...dosłownie. Pozdro:P

KTM LC4 640 prestige
Moje zdjęcia z remontu itp. http://s44.photobucket.com/user/rafalkmiec/story

815

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Ten oring jest oryginalny.
Ogólnie silikonowe oringi są czerwone, zielone, czarne.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

816

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

kuntakinte napisał/a:

zmieniłem na czarny i silnik mi go wpieprzył...dosłownie

Patrzyłeś...? Może  wyszedł z kupą...? ;-)
Ja zmieniłem tez na czarny,zwykły za 20 groszy  i ma się dobrze do dziś.

Może nie tak smaczny jest.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

817 Ostatnio edytowany przez maciej_mi (2013-03-19 19:18:05)

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Ja mam w moto seryjnie żeliwo, nigdy się nie zagotował (ciężki teren, upalny dzień, powolna jazda), raz mi pękł tłok (dostał się jakiś pyłek przez uszkodzony filtr powietrza) zrobił rysę, szlif cylka+nadwymiar tłok i lata. Ostatnio wymieniłem tłok bo już była słaba kompresja, tłok stracił wymiar a żeliwo zostało w tej samej selekcji także nie było potrzeby szlifu. Za każdym razem docierałem tłok przez jakieś 500km. Taka moja opinia o żeliwie.
Ps. Tuleja dedykowana wiseco kosztuje do 380'tki 165 usd.

818

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Dobra starczy tych rozterek.
Dzisiaj przyszedł do mnie moduł zapłonowy z 380. Długo wyszukiwałem, aż w końcu się trafił na ebayu.
I ponieważ od przybytku głowa nie boli pozwoliłem sobie zastąpić mój gaźnik troszkę większym PWK 39mm z KTM-a 125 SX. Seryjnie w 380 jest PWK 38mm.

http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C19%5Cbikepics-2531005-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C19%5Cbikepics-2531003-800.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

819

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

A może by tak zrobić SXV 760 2T :D
http://p1.bikepics.com/2013%5C03%5C26%5Cbikepics-2533876-800.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

820

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Udalo sie trafic cylinder ?

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

821

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

radziu napisał/a:

Udalo sie trafic cylinder ?

Tak z tym, że on też jest do regeneracji - ma kilka głębokich rysek.
[url]http://www.ebay.com/itm/2001-01-KTM-380-MXC-380MXC-Engine-Cylinder-Top-End-Jug-Piston-Intake-Head-/281077503072?_trksid=p2047675.l2557&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT&cmd=ViewItem&item=281077503072&vxp=mtr&nma=true&si=7Qx%252FYqEMtd9Zt34glNFN01FcXcA%253D&orig_cvip=true&rt=nc[/url]
Kupiłem go bo był za śmieszną cenę, kompletny razem z głowicą itd.
A może się przydać bo to nie są części które się często trafiają.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

822

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Cześć hacker,mam pytanie gdzie polecasz zrobienie nowego nicasilu?

823

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Myślałem na Langcourt ale na stronie mają napisane, że jest długi czas oczekiwania ze względu na dużą ilość zleceń. A to mnie troszkę odstrasza - bo jak jest zadyma w robocie to się często robi błędy lub pomyłki.
A tak to bym jeszcze raz chyba wysłał do rabittsport.

Na PW sporo rozmawiam z innym użytkownikiem 380. Robił remont swojej 380 w tym samym czasie co ja.
Przejeździł już jeden rok i z jego cylindrem jest wszystko ok.
Sprzęt swój remontował w firmie motoars szczecin. Nie wie gdzie wysyłali regeneracji cylinder ale jak widać rok wytrzymał i ma się dobrze.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

824

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Dziękuje

825

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

To tuleje będziesz wstawiać do jednego ?

Cagiva Supercity 125 ;)
Only SuperBłoto