1 Ostatnio edytowany przez PRELUDE2000 (2012-09-07 08:23:59)

Temat: Śruba spustowa

Panowie, mam taki problem: Przy pierwszym serwisie przy 1000 km odkręcona została w KTM Rally śruba spustowa do upuszczania oleju. Niestety została wkręcona w sposób niewłaściwy, gdyż z każdym kolejnym dniem w garażu pojawiała się coraz większa plama oleju. Doprowadziło to do sytuacji że co dwa tygodnie trzeba było odpowiednio uzupełniać olej do właściwego poziomu. Gdy pytałem czemu tak się stało, otrzymałem informację że śruba wykonana jest z "amelinium" ( [url]http://www.youtube.com/watch?v=u-ZarTwE64c[/url] ) i niestety często zrywa się w niej gwint, doprowadzając do wycieku oliwy. Zasugerowano że najlepiej poczekać do kolejnego serwisu. Cóż to mój czwarty KAT i nigdy podobna sytuacja mi się nie zdarzyła, ale nie dyskutowałem. Jednak zaglądając codziennie w wizjerek ze stanem oleju trafiał mnie szlag, zdecydowałem więc w końcu że zostawię moto w serwisie w celu wymiany jebanej śrubki. Jak się okazało była na stanie, więc decyzja - wymieniamy. I co się okazało - przy odkręcaniu zerwany został gwint w bloku silnika...
Moto pojechało do Mińska Mazowieckiego gdyż podobno tam znajduje się magik który jest w stanie spokojnie nagwintować blok pod nowa śrubę. Dzisiaj mam odebrać motocykl i zastanawiam się nad tym co autoryzowany serwis powinien napisać mi w książce serwisowej. Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się że takie działanie na bloku silnika być może zmniejszy jego wytrzymałość w tym miejscu. Ponadto trudno jest mi sobie wyobrazić jakie spustoszenie mógłby uczynić opiłek metalu której podczas gwintowania dostałby się do wewnątrz silnika...
Jak radzicie, co ma mi w papierach napisać serwis aby w sytuacji gdyby np zatarł się silnik, nie wyszło że moja wina... QRWA!!!

2

Odp: Śruba spustowa

Shhhit, konkretny fuckup serwis odjebało:/ współczuje

https://www.bikepics.com/members/81

3

Odp: Śruba spustowa

Na pewno dopilnuj aby wszystko było szczegółowo opisane w książce serwisowej. Ponieważ tak jak piszesz, przy jakiś problemach mogą się wyprzeć wszystkiego. A jeżeli opiszą ładnie, że otwór był gwintowany a nie napiszą, że rozpoławiany silnik to raczej jest duża szansa, że dobry rzeczoznawca Ci wyda ekspertyzę na minus dla serwisu.
Co do gwintowania, to przy takiej operacji silnik powinien być raczej rozpołowiony.

Jeżeli natomiast chodzi o serwis to powiedz im żeby kupili sobie klucz dynamometryczny.

Ostatnio się zdziwiłem jak pojechałem z moim wałem do serwisu KTM-a w poznaniu i zapytałem się czy zdejmą mi bieżnię łożyska z wału.
Co usłyszałem - że, oni nie mają takich ściągaczy i mi tego nie zrobią. To w głowie pytam się jak oni robią remonty tych wszystkich EXC i SX?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: Śruba spustowa

i wez oddaj moto do autoryzowanego serwisu jak sruby nie potrafia prawidlowo wkrecic. btw ciekawe czy wymienia olej? przeczytaj tylko co napisali nim odbierzesz ;)

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

5

Odp: Śruba spustowa

siara straszna. sam właśnie się z nimi umawiam na 2gi przegląd... i mimo super zniżki z tytułu kupienia u nich motocykla poważnie rozważam w innym KTMie takowy. daj znać jaki będzie efekt końcowy bo moim zdaniem jako serwis powinni być ubezpieczeni od źle wykonanej roboty a ja bym żądał wymiany na nowe :P

Green

6

Odp: Śruba spustowa

hacker33 napisał/a:

Co do gwintowania, to przy takiej operacji silnik powinien być raczej rozpołowiony.

Jestem pewien, że tak nie zrobili...
Zobaczymy jak będzie przy odbiorze - dam Wam znać.
Pozdro!

7

Odp: Śruba spustowa

Miałem podobną przygodę z tym 'serwisem'. W zeszłym roku na jesieni mój KTM trafił tam na standardowy przegląd: wymiana oliwy, płynu w sprzęgle, płynu hamulcowego itd. Panowie wszystko zrobili, moto oddali mówiąc że igiełka jakich mało itp.
Później się okazało, że mechanik zjechał gwint odpowietrznika w wysprzęgliku a w miejsce odpowietrznika została wkręcona śruba co by oliwa ze sprzęgła się nie lała. Jedyną opcją była wymiana wysprzęglika czyli 6 paczek w plecy. Odkryłem to dopiero wiosną więc reklamacji oczywiście nie uznali.
Moja noga tam więcej nie postanie. Części teraz zamawiam w KTM w Olsztynie, moto serwisuje w takim mini serwisie i jestem zadowolony.

EXC-F 250
Tymczasowo bez supermoto

8

Odp: Śruba spustowa

Ja zawsze serwisowałem KATY w Profi Łódź - nigdy nie miałem tam przypału. Ale z lenistwa zdecydowałem się Na Rally, w końcu mam do nich 6km.

9

Odp: Śruba spustowa

Co serwis to opinia, o Olsztyńskim serwisie KTM-a chodzą słuchy, że podmieniają części z serwisowanych motocykli na inne bardziej zużyte. Od razu dodam, że osobiście nie miałem takiej przygody.

10

Odp: Śruba spustowa

Wiecie co jest najbardziej irytujące, taki kolega kupuje nowe smc, płaci jak za woły, serwisuje w ASO ( znów grubo płaci) a i tak nie może byc pewien że czegoś nie zjeb...ą!! I pewnie Prelude gdyby sam się za to wziął, to zrobiłby to dużo lepiej, bo chuchałby i dmuchał na każdą śrubkę, ale z racji dbałości o sprzęt i utrzymanie gwarancji oddaje do dealera aby byc pewnym profesjonalnej dbałości o sprzęt a tu taki zonk, nóż się w kieszeni otwiera.

Swoją drogą, ciężko mi sobie wyobraźic jak można spierniczyc zakręcenie śruby spustowej.

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

11

Odp: Śruba spustowa

PRELUDE Odpusc sobie profi. Starzy mechanicy odeszli. Zostal jeden, a na scianie wisi kartka ze przyjma mechanika. Moze nawet z posredniaka.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

12

Odp: Śruba spustowa

gel3k napisał/a:

siara straszna. sam właśnie się z nimi umawiam na 2gi przegląd... i mimo super zniżki z tytułu kupienia u nich motocykla poważnie rozważam w innym KTMie takowy. daj znać jaki będzie efekt końcowy bo moim zdaniem jako serwis powinni być ubezpieczeni od źle wykonanej roboty a ja bym żądał wymiany na nowe :P

też bym żądał wymiany na nowy ! w końcu kupiłeś nowy sprzęt, więc domagaj się nowych karterów ! niech qrwa płacą skoro zjebali ! 1000km i już gwintowane... a jak ktoś spierdoli gwint i po kilku wymianach oleju, będzie ciekło nadal to już na pewno zostaniesz z tym i co wtedy ??

13

Odp: Śruba spustowa

tabul napisał/a:
gel3k napisał/a:

siara straszna. sam właśnie się z nimi umawiam na 2gi przegląd... i mimo super zniżki z tytułu kupienia u nich motocykla poważnie rozważam w innym KTMie takowy. daj znać jaki będzie efekt końcowy bo moim zdaniem jako serwis powinni być ubezpieczeni od źle wykonanej roboty a ja bym żądał wymiany na nowe :P

też bym żądał wymiany na nowy ! w końcu kupiłeś nowy sprzęt, więc domagaj się nowych karterów ! niech qrwa płacą skoro zjebali ! 1000km i już gwintowane... a jak ktoś spierdoli gwint i po kilku wymianach oleju, będzie ciekło nadal to już na pewno zostaniesz z tym i co wtedy ??

Hehe nowych karterów jak by oni mieli przełożyć kartery tak jak zakręcili śrubę spustową to podziękował (a po za tym nie chciał bym mieć nowego moto z przebiegiem 1tys km i już silnik cały rozkręcany...), ale nie zdarza się tylko temu co nic nie robi... Szkoda tylko że człowiek kupuje nowe i zaraz coś spierdo.... tak jak pisze kwkm ręce opadają.

14

Odp: Śruba spustowa

szczerze to nie wiem co bym zrobił, trochę masz racji, generalnie masakra i współczuje:(

15

Odp: Śruba spustowa

Nowy gwint będzie prawdopodobnie słabszy, ale będzie działał. Tylko trzeba dynamometrycznym dokręcać. Nie wierzę że w serwisie ich nie stać. Ja ma dwa na własny użytek.
Co do rozpołowienia silnika, to jest to obligatoryjne. Opiłki mogą zatrzeć pompę oleju, która jest przed filtrem, no a potem zatrze się reszta.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX