151

Odp: gumowanie na tylnym kole

dojdę w końcu do tego co na pierwszym filmiku. Jakoś nie mogę się przełamać z tym wypionowaniem poza granice rozsądku. Szkoda mi sprzęta, ubrania i wyrosłem juz z wywracania się. Ale powoli to ogarnę...

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

152

Odp: gumowanie na tylnym kole

SuperMocarz napisał/a:

dojdę w końcu do tego co na pierwszym filmiku. Jakoś nie mogę się przełamać z tym wypionowaniem poza granice rozsądku. Szkoda mi sprzęta, ubrania i wyrosłem juz z wywracania się. Ale powoli to ogarnę...

Ty nie umiesz...nie wierzę. A miałem Ciebie za takiego kozaka:D

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

153

Odp: gumowanie na tylnym kole

składaj KTMa Hakerku - a nie trolujesz na forum po nocach. Ma jeździć w  tym tygodniu...!!

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

154

Odp: gumowanie na tylnym kole

a korzystając z tematu, może mi ktoś wytłumaczyć jak skręcać na jednym kole? Punkt "kupy" mam dość wyczuty, jestem w stanie przejechać jakieś 500-600 metrów bez większych problemów. Rekordowo udało mi się przejechać nieco ponad kilometr. Nie używam przy tym tylnego hamulca, i raczej już się tego nie nauczę. Największym problemem dla mnie jest, jak motor zaczyna mi skręcać, zjeżdżać w stronę np krawężnika po prawej, albo lewego pasa. Jak manipulować nim, by utrzymać prosty tor jazdy? Praktycznie tylko to mnie ogranicza w rozwoju jazdy na 1 kole. :)

155

Odp: gumowanie na tylnym kole

[url]http://www.youtube.com/watch?v=WKt64HPgelY[/url]

Ten koleś ma to opanowane do perfekcji :D

156

Odp: gumowanie na tylnym kole

subek napisał/a:

Jesteś pewien, że lepszy? Ten pierwszy wydaje się dużo łatwiejszy.

Technika jest ta sama co w pierwszym filmiku. Roznica jest taka, ze nie napierasz na jakies przeszkody zeby Ci sprzet nie odjechal tylko robisz to pod gorke.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

157 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2012-09-04 08:53:05)

Odp: gumowanie na tylnym kole

Ja jak sie uczyłem to olałem totalnie te filmiki, wydaje mi sie ze mogą byc one pomocne przy późniejszym etapie
uczenia sie już wOlnej gumę. Na początku wiadomOme jest to ze trzeba sie przyzwyczajać do coraz wyżej idącego koła i wrażenia ze lecę zaraz na plecy, jest to złudne na początku a do pleców jeszcze hektary. Od początku nauki wbijałem sobie do łba tylni hamulec, i powiedzmy co trzecia próbę go sobie uzywalem, byle nie za mocno bo można "pocałowac" kierownicę. Nogę na heblu mam raczej do ewentualnego ratowania sie z pleców niż do utrzymania balansu. Pamiętajcie nie kładziemy sie sie na kierownice podczas podnoszenia, dlatego ze punkt balansu będziemy mieli bardzo wysoko w pionie wtedy łatwo o wyjebke ( to była rada mojego kumpla, myśle ze bardzo ważna gdyż po niej wszystko stało sie łatwiejsze), trzeba poprostu odchylic sie lekko do tyłu, a żeby mieć lepsza geometrie moto+rider, wtedy balans łapiemy dużo szybciej. Następnie to już tylko ćwiczenie, ćwiczenie i jeszcze raz cwicznie
Oprócz rady kumpla nikt mi nie pomagał, jechałem sobie gdzieś na równy asfalcik godzinka, półtorej tam i z powrotem, tam i z powrotem. Efekt jaki do teraz osiągnąłem to przy sprzyjających warunkach dobry kilometr na 3 biegu, więc myśle ze nie jest zle.
PS. CzarnySM daje mi teraz wskazówki jak przebić sie na 4 bieg, myśle ze niebawem sie to uda i dystans będzie znacznie większy.
Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

158

Odp: gumowanie na tylnym kole

zioleczko450 napisał/a:

a korzystając z tematu, może mi ktoś wytłumaczyć jak skręcać na jednym kole? Punkt "kupy" mam dość wyczuty, jestem w stanie przejechać jakieś 500-600 metrów bez większych problemów. Rekordowo udało mi się przejechać nieco ponad kilometr. Nie używam przy tym tylnego hamulca, i raczej już się tego nie nauczę. Największym problemem dla mnie jest, jak motor zaczyna mi skręcać, zjeżdżać w stronę np krawężnika po prawej, albo lewego pasa. Jak manipulować nim, by utrzymać prosty tor jazdy? Praktycznie tylko to mnie ogranicza w rozwoju jazdy na 1 kole. :)


skrecasz w lewo. Kierownicę dajesz w prawo, ciało wychylasz w lewo i skręcasz. Im nowsza (nie spłaszczona) opona, im wieksze ciśnienie w oponie tym łatwiej to zrobić.

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

159

Odp: gumowanie na tylnym kole

Do malych korekt wystarczy wystawienie  kolana. Do wiekszych gora ciala.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

160

Odp: gumowanie na tylnym kole

SuperMocarz napisał/a:

skrecasz w lewo. Kierownicę dajesz w prawo, ciało wychylasz w lewo i skręcasz. Im nowsza (nie spłaszczona) opona, im wieksze ciśnienie w oponie tym łatwiej to zrobić.

Właśnie właśnie, ciśnienie. Ja sam już zauważyłem, że jak jest spore to motocykl jest na gumie bardziej nerwowy. Jak jest mniej ciśnienia, daje większą pewność siebie i stabilność.

Oczywiście mam na myśli naukę gumowania. Sugestie do moich spostrzeżeń mile widziane :D

161

Odp: gumowanie na tylnym kole

retsiwt, masz racje  łatwiej jest utrzymac moto ale trudniej skrecac bedzie, ale to wyzsza szkola jazdy wiec do nauki mozna zmiejszyc troche cisnienie

525 EXC

162

Odp: gumowanie na tylnym kole

No to może jakieś spotkanie w ustronnym miejscu uskutecznimy. Ja też teraz pierwsze próby podejmuję, a zawsze ktoś bardziej doświadczony może udzielić zacnej rady na bieżąco :)

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

GPZ500S>TL1000R>DRZ400 SM czarna, gangsterska ;)

163

Odp: gumowanie na tylnym kole

Proponuje ustawke np na Ursusie.
Krzywer skad ty mieszkasz ?

WR 450 F
GSXR 1100

164

Odp: gumowanie na tylnym kole

a kiedy taka ustaweczka?? bo ja muszę zwolnić maksymalnie swoją gumę... :)

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

165

Odp: gumowanie na tylnym kole

A to juz trzeba sie dogadac.
Mozliwe, ze dzis/jutro tam bede z ekipa na 4.

WR 450 F
GSXR 1100