1

Temat: No właśnie, co kupić? :)

Na wiosnę sprzedaje swoje suzuki gsr 600 i oczywiście szukam pierwsze supermoto.
Jakie polecacie? Dla mnie liczy się żeby było w miarę tanie w eksploatacji
Żeby serwisy nie były zbyt częste. Jeżdżę ok 3 tys km rocznie wiec niezaduzo.
Motocyklem będę jezdzil w 90% po Warszawie.
Najbardziej podoba mi się husqvarna 701  :D
Do dyspozycji będę miał ok 17 tys. zł.

2

Odp: No właśnie, co kupić? :)

ktm 625/640/660/ może uda ci się dorwać smc690 ale to tak 18+
husqvarna 610
yamaha wr 250x xtx660
suzuki drz400
a z moto z częstszym serwisem
kat 525/530
huqa 450/510
honda crf 450
yamaha 450
i pewnie wiele innych może jakieś 2t

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600sm<Husqvarna 610sm<Szukam czegoś ciekawego

3

Odp: No właśnie, co kupić? :)

Damian napisał/a:

ktm 625/640/660/ może uda ci się dorwać smc690 ale to tak 18+
husqvarna 610
yamaha wr 250x xtx660
suzuki drz400
a z moto z częstszym serwisem
kat 525/530
huqa 450/510
honda crf 450
yamaha 450
i pewnie wiele innych może jakieś 2t

Dzieki za informacje  :) skupie się nad ta pierwsza grupa
Smc690 tez o tym myślałem.
Myslalem tez o nowym drz400 ma wejść w przyszłym roku,
Ale chyba trochę za mało mocy...
Budżet jest trochę luzny, wiec mogę parę tys dołożyć. Zastanowię się nad ktm 690

4

Odp: No właśnie, co kupić? :)

Johnny ma fajnego 690 na sell

https://www.instagram.com/p/CE2YtbaAsUx … y8lwqmnak2

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

5

Odp: No właśnie, co kupić? :)

MarcinAkaMariano napisał/a:

Johnny ma fajnego 690 na sell

https://www.instagram.com/p/CE2YtbaAsUx … y8lwqmnak2

Dzieki za info, ale dopiero na wiosnę będę szukać

6 Ostatnio edytowany przez delta (2020-10-30 08:42:33)

Odp: No właśnie, co kupić? :)

jak 3tys km rocznie to ja bym przemyślał prawdziwe supermoto z drugiej grupy

https://www.bikepics.com/members/81

7

Odp: No właśnie, co kupić? :)

delta napisał/a:

jak 3tys km rocznie to ja bym przemyślał prawdziwe supermoto z drugiej grupy

Moze warto, nie wiem :)
Powiedz mi proszę w skrócie żeby nie marnować Ci czasu.
Jakie są różnice w "prawdziwym supermoto" w porównaniu np. Do ktm 690 smc???  Z góry dzięki za info  :)

8

Odp: No właśnie, co kupić? :)

Aspect87 napisał/a:

Jakie są różnice w "prawdziwym supermoto" w porównaniu np. Do ktm 690 smc???  Z góry dzięki za info  :)

30 do 50 kilogramów

DR 125 SM > DRZ 400 SM > WR450f

9

Odp: No właśnie, co kupić? :)

foxtrot napisał/a:
Aspect87 napisał/a:

Jakie są różnice w "prawdziwym supermoto" w porównaniu np. Do ktm 690 smc???  Z góry dzięki za info  :)

30 do 50 kilogramów

I przepaść jeżeli chodzi o prowadzenie/zawieszenie/rozłożenie masy/środek ciężkości.

https://www.bikepics.com/members/81

10

Odp: No właśnie, co kupić? :)

delta napisał/a:
foxtrot napisał/a:
Aspect87 napisał/a:

Jakie są różnice w "prawdziwym supermoto" w porównaniu np. Do ktm 690 smc???  Z góry dzięki za info  :)

30 do 50 kilogramów

I przepaść jeżeli chodzi o prowadzenie/zawieszenie/rozłożenie masy/środek ciężkości.

Tak, to jest bardzo przekonywujące. Ale problem widzę w tym, że wszystkie te motocykle to crossy.... ile trzeba zainwestować pieniędzy żeby przerobić na supermoto???

11

Odp: No właśnie, co kupić? :)

I jeszcze jedno pytanie. Jaki jest sredni koszt rocznego serwisu przy przebiegach ok 3tys km? Wiem ze to juz się liczy w moto godzinach, ale nie potrafię sobie tego wyobrazić :)  w obecnym motocyklu przez 2 lata serwisowania, robiłem tylko naped i płyny. I jestem ciekaw czy koszty nie będą za wysokie dla mnie...

12

Odp: No właśnie, co kupić? :)

Aspect87 napisał/a:
delta napisał/a:
foxtrot napisał/a:

30 do 50 kilogramów

I przepaść jeżeli chodzi o prowadzenie/zawieszenie/rozłożenie masy/środek ciężkości.

Tak, to jest bardzo przekonywujące. Ale problem widzę w tym, że wszystkie te motocykle to crossy.... ile trzeba zainwestować pieniędzy żeby przerobić na supermoto???

Ale jak wszystkie ? husqa 510 jest w wersji sm kat 525/530 jest sporo przerobionych jak i crf i yamah dla amatora kóła wystarczą na początek po co pchać się w koszta robić zawias heble...

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600sm<Husqvarna 610sm<Szukam czegoś ciekawego

13

Odp: No właśnie, co kupić? :)

Przepaść na torze a na ulicy to niekoniecznie bo te klocki będą się lepiej prowadzić przy większych prędkościach.
W sm z krosówki  nie masz rozrusznika i wentylatora chłodnicy więc sprzęt będzie się gotował przy dłuższym postoju np. na światłach. Kup lepiej jakieś 690 na drogę moim zdaniem dużo lepszy wybór. 450 to na tor.

14

Odp: No właśnie, co kupić? :)

większość enduraków ma wentylatory i wystarczająco duże chlodnice , a crossówke nikt na ulice nie kupuje bo brak homologacji... Tak jak Damian pisał - exc czy crf już przerobionych gotowo na SM jest masa na rynku , do jazdy po ulicy nie potrzebujesz zawieszenia za 4 kafle czy beringera 6 tłoczkowego z przodu. Koła + duża tarcza z przodu zda egzamin zarówno na ulicy jak i do amatorskiej jazdy po torze.

Co do kosztów - 3tyś rocznie to z 3-4 wymiany oleju + filtr (liczmy ok. 100zł jednorazowo , jeśli dobrej jakości olej) , jedna kontrola zaworów napewno. Reszta typu napęd klocki itp. to już zależy w jakim stanie kupisz :)

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

15

Odp: No właśnie, co kupić? :)

Kup exc 450. Daje w .ujjj fun-u!! Zawsze można sprzedać i iść w innym kierunku.

Dr 650 RS, dr-z 400 E, KTM exc 450