1

Temat: Zmiana plus 2019

Witam , kurz po sezonie 2019 opadał , więc proponuję zrobić krótkie podsumowanie ubiegłego sezonu i zaproponowanie zmian w regulaminie na 2020 , wpisujcie poniżej propozycję zmian

1. Zmiana opłaty wpisowego na wzór tego co było w Słomczynie 
2. Zawody jednodniowe ( w Koszalinie była chyba najmniejsza frekwencja , ze wszystkich zawodów a była to dwie pierwsze rundy ) wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem jest dzień wcześniej wolne treningi , kolejny dzień zawody
3. Zmiana treningu czasowego i dowolnego w MP proponuję dwa treningi
- dowolny 20 minut
- kwalifikacyjny 20 minut
4. Skrócenie czasu wyścigu w MP do 15 minut plus dwa okrążenia
5. Zmiana systemu rozgrywek przy tej samej ilości punktów aktualnie o tym kto zajmie lepsze miejsce decyduje trening kwalifikacyjny , proponuję zrobić podobnie jak jest za granicą czyli decyduję drugi bieg
6. Może to szczegół ale zmiana nazewnictwa Klas tak jak w Mistrzostwach europy czyli Klasa S1-MP  S2 - PP  S3- C4  , może to ułatwić organizację z sąsiadami z zagranicy , Litwini są bardzo chętni zrobić wspólną rundę blisko granicy z Polską , to jest jeden z warunków żeby było podobnie

2

Odp: Zmiana plus 2019

Napiszę to już ostatni raz. Powstanie klasy junior z rozgraniczeniem na pojemności czyli do 65 i 80 cm3 dla dwusuwów. Bez tej klasy możecie pomału zamykać grajdołek SM w Polsce.

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

3 Ostatnio edytowany przez zural_Jedrzej (2019-10-22 08:04:33)

Odp: Zmiana plus 2019

9.00-9.20 - trening dowolny MP
9.25-9.45  - trening dowolny PP
9.50-10.10 - trening dowolny C4
10.15-10.35 - trening dowolny Amator
10.40-11.00- Kwalifikacja MP
11.05-11.25- Kwalifikacja PP
11.30-11.50- Kwalifikacja C4
11.55-12.15- Kwalifikacja Amator
12.20-12.40- Odprawa z zawodnikami

13.00 - wyścig 1 MP 15 minut + 2 okrążenia 
13.30 - wyścig 1 PP  12 minut + 2 okrążenia
13.50 - wyścig 1 C4  12 minut+ 2 okrążenia
14.10-  wyścig 1 Amator 10 minut + 2 okrążenia

14.30- wyścig 2 MP 15 minut + 2 okrążenia
15.00 - wyścig 2 PP 12 minut + 2 okrążenia
15.20 - wyścig 2 C4 12 minut + 2 okrążenia

16.00 Podium


myślę że było by to lepsze rozwiązanie dla kibiców i bardziej zwięzłe , każdy będzie w stanie wytrzymać 3 godziny wyścigów i zostanie jeszcze na wręczaniu nagród

4

Odp: Zmiana plus 2019

trawer napisał/a:

Napiszę to już ostatni raz. Powstanie klasy junior z rozgraniczeniem na pojemności czyli do 65 i 80 cm3 dla dwusuwów. Bez tej klasy możecie pomału zamykać grajdołek SM w Polsce.


Dokładnie dzięki tej klasie na Litwie i Łotwie SM przeżywa odrodzenie !!!  frekwencja mega poszła do góry rodzice przyjeżdżają z dziećmi całymi rodzinami ,

5

Odp: Zmiana plus 2019

propozycje spoko wg mnie
jedynie ten harmonogram bym rozciągnął ciutkę miedzy wyścigami, tzn w razie awarii bądź dzwona w pierwszym wyścigu żeby poskładac furę na drugi

co do klasy junior to zastanowiłbym się czy nie zrobić jej w takiej formie aby wpadło trochę mlodego towarzystwa z pitbike, tamte zawody przeżywają prawdziwe oblężenie również w tych najmłodszych klasach, tu by mieli dodatkową atrakcję w postaci odcinka terenowego

HUSKA FC 250 / 2018
HUSKA FS 450 / 2018

6 Ostatnio edytowany przez zural_Jedrzej (2019-10-22 11:00:03)

Odp: Zmiana plus 2019

Może pomyśleć o klasie Quad , czy by było zainteresowanie może ktoś zna kogoś w środowisku quad ?

przykładowo na Litwie w 2019 regularnie startowało 8-10 zawodników

7 Ostatnio edytowany przez Żaba (2019-10-22 11:25:43)

Odp: Zmiana plus 2019

Z punktu widzenia obserwatora – problem zawodów SM jest oczywisty, to po prostu wysokie koszty udziału (zwłaszcza jak się podejmuje decyzję tuż przed rundą) i brak zachęcających nagród, brak sponsorów, brak nagłośnienia w mediach. To już wielokrotnie było chyba poruszane.
Zawody w Słomczynie dlatego ściągnęły wielu zawodników, bo pula nagród była dość wysoka, wpisowe nie było uzależnione od terminu i było to jakoś medialnie nagłośnione (i plus, że żarcie było na miejscu).

Pitbike są o wiele tańsze, za kilka tys. ma się nowy sprzęt, nie wymagający drogich remontów itp., wrzucasz do bagażnika i osobówką na zawody pojedziesz, a poza tym nie strach posadzić na to dzieciaka (nie tak jak na jakąś dwusuwową YZ85). Także myślę, że nie ma co się nastawiać na przyciągnięcie z zawodów pitbikowych młodych adeptów. Ta klasa ma się świetnie, ale temu przysłużyli się na pewno też ludzie, którzy mają wiedzę jak ten cały „okołostartowy marketing” rozwinąć.
Stawiając na dzieciaczki, można spróbować przy rundzie SM puścić taki pokazowy wyścig dzieci jaki był kiedyś na zawodach na Bemowie. Pokazać rodzicom, że na takich poważniejszych sprzętach dzieciaki się nie pozabijają. Są zawodnicy, których dzieciaczki już coś tam jeżdżą -  zapoczątkowanie młodej kadry zależy więc od Was.

Żeby nie było, że coś tam sobie gadam. Wielokrotnie bywałam na zawodach jako widz, byłam też z moim połówkiem w Radomiu na ostatniej rundzie. Jeździłam tylko na treningach w sobotę (tak to ja plątałam się niektórym pod kołami :p) i długo się zastanawiałam czy nie wystartować dla funu w niedzielę…  koszt wpisowego (przy i tak sporych kosztach tej całej naszej wycieczki) w takim terminie ostatecznie mnie zniechęcił. A i myślę, że Ukraińcom też trochę miny zrzedły jak otrzymali nagrody :D w porównaniu z tymi z zawodów w Słomczynie to było jak start za lizaka… Choć trzeba przyznać, miło było gdy osoby spoza podium dostały chociaż te pamiątkowe dyplomy. Dla debiutanta jest to jakiegoś rodzaju pamiątka.

Ponadto, o odbywających się rundach SM chyba nikt poza zawodnikami i ludźmi tu na forum nie wie. W ogóle w mediach motoryzacyjnych nie ma informacji o zawodach ani relacji z nich. Nie piszą o SM ani w gazetach ani na portalach…. Pitbike dorobili się nawet relacji na żywo z zawodów. A z zawodów SM nie ma już nawet relacji od „niwy coś kręci”…

Reasumując – moim zdaniem - jak koszty udziału w zawodach się nie zmniejszą (czyt. stawka wpisowego ujednolicona), zawody nie będą bardziej medialne i atrakcyjne zarówno dla uczestników jak i kibiców (w tym jakieś zaplecze gastronomiczne), to co roku będą się ścigać ci sami ludzie (przy pustych trybunach), których po prostu na to stać. Ale czy to jest rozwojowe dla tego sportu i zawodników? Może trzeba przeanalizować na czym polega fenomen pitów (oprócz taniego sprzętu)? przecież pierwsze zawody pitbików były przy rundzie SM... teraz pity są samodzielną klasą i mają tylu zawodników (w tym zwerbowanych np. z enduro), o których inne sporty motoryzacyjne mogą pomarzyć....

A i jeszcze tak na koniec – odnośnie zachęcania nowych osób – dużo zależy również od Was Panowie (i Pani?) oraz od waszego podejścia do innych ludzi na SM, których spotykacie gdzieś tam na torach. Być może, gdyby nie rozmowa z niektórymi zawodnikami SM (obecnymi/byłymi) na torze w Białymstoku i wspólne tam latanie (czyli takie „mierzenie się” z zawodnikiem), mój połówek nie zdecydowałby się na start w Radomiu, a ja pewnie bałabym się wyjechać chociaż na trening (z obawy, że mnie tam inni zawodnicy rozjadą). Także Wasza otwartość i chęć do rozmowy, udzielania wskazówek itp. na zwykłym torowaniu może również zachęcić innych do startu w zawodach ;) Może czas pomyśleć też o jakiś treningach/szkoleniach na torach dla zwykłych ludzi latających na SM, którzy mogą stanowić potencjalnych zawodników?

CRF450R - trying handle the beast

8

Odp: Zmiana plus 2019

chcecie większej frekwencji, a ciągle w amatorze jeden wyścig. Napiszę to pewnie 10 raz - niektórzy takie zawody traktują jako czysty fun, chcą sobie przelecieć na luzie bez spiny o punkty, tak jak jest w amatorach. Natomiast przez to, że jest tylko jeden wyścig myślę, że spora część osób czuje się pokrzywdzona i tym samym nie przyjedzie dla 10 min jazdy. Chodzi głównie o przypadki losowe - coś w moto nie zadziała, zgaśnie na starcie itd i całą zabawę szlak trafił.

wiem wiem wiem , już to słyszałem - amatorzy do C2... a prawda jest taka, że 30% poszło do C2 a reszta zrezygnowała, bo np. nie czuła się na siłach walczyć samemu ze sobą w C2 :)

Aprilia SXV 450

9 Ostatnio edytowany przez zural_Jedrzej (2019-10-22 12:57:03)

Odp: Zmiana plus 2019

ŻABA- Bardzo fajnie rozwinięty tekst o nagrodach , relacjach z zawodów , wpisowym itp. przerabialiśmy już to parę lat i nic z tego nie wyszło potrzebny jest PROMOTOR od którego będzie można coś wymagać  ,ale to raczej mało realne ,  chodzi bardziej o realne sprawy które można poprawić bez kosztów a zmianami w regulaminie np. II bieg w amatorach uważam że nie ma z tym kłopotu jeżeli to ma wpłynąć na frekwencję

10

Odp: Zmiana plus 2019

Żaba - nawet nie ma co porównywać Pitów i SM, bo to dwie różne ligi finansowe... Tam kupujesz pita za 5k, opony za 300 i startując w klasie stock, o nic nie musisz się martwić.

Co do rozwoju - to możnaby otworzyć klasę open 125cc 4t, 85cc-2T np od 9-16 lat - Nie wiem czy miałoby to sens, ale pewnie z 10 osób na rundę by się znalazło...

Aprilia SXV 450

11

Odp: Zmiana plus 2019

levis, nie chodziło mi o porównywanie pitków i SM - wiadomo, SM jest fajniejsze :D (inaczej by nas tu nie było hahah)
Ten fragment wypowiedzi był bardziej w kontekście wcześniejszej wzmianki Franza o ściągnięciu młodziaków z pitków do SM (uważam, że to się nie uda właśnie z powodu "taniości" klasy pitbike). Myślę jednak, że warto przyjrzeć się bliżej samej organizacji zawodów pitbikowych, może pogadać z ludźmi/organizatorami, którzy rozkręcali to całe zamieszanie, może zadbanie o tzw. PR zawodów SM też by coś dało?

Jędrzej - regulamin regulaminem, ale żeby przyciągnąć nowych ludzi na zawody i zrobić szum, to muszą one być przede wszystkim bardziej nagłośnione i łatwiej dostępne. Ludzie po prostu muszą zobaczyć, że to jest fajne, widowiskowe i ciekawe. A na tę chwilę to mało kto w ogóle wie, że takie zawody SM są w Polsce organizowane, bo się nigdzie o tym nie mówi, media motoryzacyjne nie są zainteresowane relacją, bo i tak to jakieś tam niszowe zawody, bez szału, bez frekwencji itp. no szkoda, że tak jest, ale jak pod tym względem nic się nie zmieni to będzie równia pochyła...

CRF450R - trying handle the beast

12

Odp: Zmiana plus 2019

SM się zwija nie ze względu na koszty bo te akurat są niskie w porównaniu do sportów tylko ze względu na konkurencję. Kiedyś można było śmigać na sportach lub taniej na SM. Teraz są trzysety i pitbajki, obie te klasy się dobrze rozwijają bo są tańsze w eksploatacji i bardziej rozwojowe a wyścigów jest tyle, że jak ktoś ma budżet to może co tydzień startować.

13

Odp: Zmiana plus 2019

relacji video już nie robię bo albo jeżdżę albo mnie nie wpuszczają na tor kręcić (czyt Radom). Poza tym filmy były już nudne i frekwencja wyświetleń spadała z filmu na film. Skończyły mi się pomysły przez 3 sezony.

Ja jestem z tych jeżdżących, którzy przyjeżdżają aby podnieść  frekwencję. Jadę jak mogę. Jak nie jestem pewien czy będę miał kasę zwyczajnie nie startuję. System opłat  który był w Słomczynie na pewno zachęcił nie jedną osobę z racji że nie musi podejmować decyzji na 2 tyg przed.

Nagrody są kwestią sponsorów i to powinno być jako dodatek, nie można na to liczyć. Mało kiedy niszowy sport się zwraca zawodnikom.

Nie wiem czy dobrze pamietam, ale jak zaczynały się pity i był puchar MRF to firma która wbijała się z pitbike'ami w rynek dokładała do interesu aby zachęcić. Wpisowe było jakieś komiczne, plus duża promocja w internecie. Położyli kasę aby się wypromować i dało to efekt. Kto miałby wypromować SM ? Sami jedynie możemy udostępniać info o zawodach.

Podsumowując zmiany:
- wpisowe ! temat rzeka. System opłat w Słomczynie wszystkim chyba pasował.
- klasa Junior z terenem.
- widowiskowo wyglądały zawody jak MP wchodziło ze stołkami, parasolkami na tor.
- loteria fantowa jak w Radomiu? (tylko bez walenia w ch***a jak w/w) Miasto mogłoby zrobić sobie swojego rodzaju promocję.

jak mi coś wpadnie jeszcze do głowy napiszę ;)

SMR 570 '01 ---> YZF 450 '07

14

Odp: Zmiana plus 2019

Może trzeba jakoś firmę SWM sprowokować, w końcu to jedna z nielicznych jak nie jedyna firma produkująca obecnie seryjne drogowe SM w pojemności <500cc :)

Aprilia SXV 450

15

Odp: Zmiana plus 2019

SWM lepiej nie prowokować , jeden Litwie sprowokował w postaci FACTORY SWM to z 5 rund jedną ukończył swoim motocyklem :) przebieg po sezonie 12 mth i trzy wybuchy