16

Odp: Zmiana plus 2019

Nigdy się nie wypowiadam na temat zmian bo kocham supermoto i chce się ścigać więc nie marudzę biorę co jest i juz
Ale muszę poprzeć Trawera dajmy młodym pojeździć. Czemu wszędzie w Europie są klasy 65 i 85 dla dzieci 10 czy 12 letnich, na naszych torech Motocrossowych też dzieci jeżdżą. Klasę kobiet w Motocrossie łączą z 85 to połączymy amatorów z młodzieżą. Są dzieci jak mój syn który stortowal by w piętach jakby były z terenem a nie na samym asfalcie. Więc jeden zawodnik jest chętny a ja mu to umożliwi jak tylko będzie możliwość. Tak naprawdę planuje już sezon 2020 i chyba nie wystartuje w Polsce bo pojadę z młodym do sąsiadów gdzie i on będzie mógł wystartować.
Moze i to nie wypali ale nie będzie wiadomo jak nie sprobujemy
Potraktujmy to jako pierwszy najważniejszy postulat.
Drugi który bym zmienił to wpisowe jest stanowczo za wysokie

17

Odp: Zmiana plus 2019

Uważam że świetny pomysł połączenie klasy junior 65 i 85 z klasą Amator , np przez pierwszy rok póki klasa się na rozbuja w tym dwa wyścigi i symboliczne wpisowe w postaci np: 50 zł ,

jeżeli chodzi o pozostałe wpisowe to nie ma co się łudzić że będzie niższe bo jest to mało realne , jest niska frekwencja a koszty organizacji duże , niech zostanie na tym poziomie co jest , byle już nie rosło , takie jest moje zdanie

18

Odp: Zmiana plus 2019

to może chociaż powalczyć o to, żeby wysokość wpisowego była ujednolicona, tj. stawka jedna, niezależnie od terminu zgłoszenia...

CRF450R - trying handle the beast

19

Odp: Zmiana plus 2019

Ja uważam, że nie może być połączonych klas junior 65, 85 z klasą amator w wyścigach. Nie wyobrażam sobie pechowego starcia dużego byka z 8-12 letnim dzieckiem. W Czechach mamy tak że klasy elektryk, 65 i 80 jadą razem treningi wolne i kwali ale osobno są wyścigi czyli klasa elektryk z klasą 65 a osobno 80-tki.
Jeżeli chodzi o harmonogram to tak, wogóle bym wywalił C4 bo to żadne SM i wtedy jest miejsce dla amatorów na dwa wyścigi, i spokojnie przy dobrym rozplanowaniu zmieszczą się juniorzy.  Dla przykładu podam Czechy bo tam ścigam się razem z synem, tam mamy klasy S1, S2, MX, Weteran 30+, Weteran 40+, Elektryk, Junior 65(S6) i Junior 80 (S5) i wszystko mieści się w jeden dzień. Tylko w przypadku gdzie mieliśmy połączone rundy z Austrią ( w sumie ok 100 zawodników) to w sobotę były treningi i kwali a w niedzielę same zawody. 
Naprawdę zastanówcie się nad startami młodych bo takich ludzi jak ja gdzie nie jeżdżą do Polski bo nie ma klasy Junior jest wielu. Musimy walić mega kilometry aby mój syn miał możliwość pościgania się. A naprawdę chciałbym zobaczyć znowu te Wasze mordki :), po za tym to naprawdę nakręca SM, widzę to po Czechach gdzie całe rodziny świetnie bawią się. Druga kwestia jest taka że już średnia zawodnika w Polsce jest grubo po 30-stce a ja to napewno byłbym najstarszym startującym hahahaha.
Więc dużo wytrwałości z "walce" z PZM, pozdrawiam

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

20

Odp: Zmiana plus 2019

Tym najstarszym to bym się kłócił

21

Odp: Zmiana plus 2019

Tym najstarszym to bym się kłócił

22

Odp: Zmiana plus 2019

Tym najstarszym to bym się kłócił

23

Odp: Zmiana plus 2019

Ale Trawer młodzi jeździli w Cross Country z amatorami czy supermoto jest bardziej niebezpieczne czy a nie po za tym ilu jest tych amatorów w porywach pięciu. Ale wiadomo że bym się martwił i przeżywał starty że starymi bykami mojego syna ale jak to jest wyjście to myślę że to dobry pomysł.
Kiedyś pytałem czemu nie ma supermoto dla dzieci usłyszałem odpowiedź bo nie. Tak samo jak próbowałem wymusić szeby pity były z terenem usłyszałem to niemożliwe.
Moze zapytajmy oficjalnie pzm co myślą o startach naszych dzieci i dlaczego nie mogą

24

Odp: Zmiana plus 2019

Faktycznie Bart nie uwzględniłem Ciebie z tym wiekiem, ale zawsze myślałem że masz 18 :). W sumie dla próby można puścić młodych z amatorami ale czy im by nie było przykro jak dzieciak daje im dubla? :), Bo Jan Ulman z 80-tek w Czechach daje mi 2s na okrążeniu hahaha. Nie ma co się teraz pytać PZM dlaczego nie mogą startować bo co rok słyszę jedną gadkę, Lekarz krajowy na to nie pozwala. Ale to jest ich tylko gadka, bo gdzie tu sens tej odpowiedzi skoro, w MX od 8 lat jeżdżą a teraz w tym roku jeszcze doszły te gówniane pitbike. Więc tłumaczenia PZM że nie można tak młodych puszczać na asfalt bo jest twardo (hahahahaha) a w MX miękko (hahahahaha) teraz przy otwarciu rund dla pitów stritów jest śmiech na sali. Trzeba krótko dać propozycje na piśmie i żądać pisemnej odpowiedzi a potem zastanowić się co dalej. Ja ostatni raz piszę w tej sprawie, bo już nie mam siły na tych leśnych dziadków.

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

25 Ostatnio edytowany przez levis (2019-10-23 09:33:07)

Odp: Zmiana plus 2019

z tą ilością amatorów to bym nie przesadzał. w sezonie 2018 było ich więcej niż w zawodników w klasie C4...

Nie chcę nikogo urazić, ale uważam, że C4 powinno być przeniesione do klasycznych wyścigów, tam gdzie ścigają się 300cc, youngtimer 500 itd. Wg mnie wpasowują się tam idealnie. Ale to tylko moje skromne zdanie i nie uwłacza ono oczywiście poziomowi, jaki reprezentowany jest w tej klasie...

Aprilia SXV 450

26

Odp: Zmiana plus 2019

Przykładowo na Łotwie w sezonie 2019 klasa SM 85 leciała z klasa OPEN czyli odpowiednik naszego pucharu i nikomu krzywda się nie stała , licząc około 8 amatorów i jak by sie udało zebrać 8 zawodników 65 i 85 byśmy mieli 16 czyli całkiem pokaźna klasa :)

27

Odp: Zmiana plus 2019

Dopóki syn Molika ściga się na pitbike i 300 to nie liczyłbym na jakiekolwiek zmiany na plus w SM.
Maniek, który mógłby nawijać makaron na uszy Molikowi niestety już z nami nie jeździ.

#66

28 Ostatnio edytowany przez KaspaSM (2019-10-23 15:43:45)

Odp: Zmiana plus 2019

Moim zdaniem bdb pomysłem jest stworzenie klasy Amator+65+85+kobiety(przynamniej póki i dzieci i amatorów jest mało). Wyścigi byłyby dwa ale klasyfikacje oddzielne. Cena wpisowego dla dzieci niska, a dla amatorów w przypadku dwóch wyścigów taka sama jak w PP. W celu zarobkowym oraz zwiększeniu frekwencji można pokusić się o zaproszenie pitbików do klasy Amator lub/i do C2 i C4(z tym że oddzielnej klasyfikacji dla nich bym nie robił).
Również uważam że 50% większe wpisowe po terminie jest odstraszające. Ktoś kto nie zdążył podjąć decyzji na czas woli zrezygnować niż płacić horrendalne wpisowe.

Zapraszam na nasz FanPage! https://www.facebook.com/SUMOsupermotoTEAM/

29

Odp: Zmiana plus 2019

Jak małe moto jadą z dużymi to jest dla małych lipa bo wyprzedzą a później na prostej są wyprzedzeni i znowu muszą się męczyć aby wyprzedzić i jeśli nie jadą dużo szybciej to jest tak w kółko, nie mówiąc o bezpieczeństwie,

30

Odp: Zmiana plus 2019

No karol128 nie do końca się zgodzę. Dobrze kręcący rider na 85 nie da szans 450-tce na krótkiej prostej. To są wyścigi trzeba uważać na siebie na wzajem. Nikt nikomu nie chce zrobić krzywdy szczególnie jak wyścig o pietruszkę. Jak nie połączymy klas jak nie damy głosu młodym to supermoto może się pakować do d......