1 Ostatnio edytowany przez Sla@wko88 (2019-05-21 22:11:25)

Temat: Pomoc przy duke 690

Witam.

Panowie poszukuję kogoś na terenie woj.śląskiego kto mieszka niedaleko Będzina i zajrzałby do mojego ktm'a duke 690 i podłączyłby się Tuneecu. Kupilem go lecz stał długi czas zamkniety w garażu. Moto ma nowy aku, swieże paliwo, nowe dwie świece lecz odpali na chwile lub wcale, słychać buczenie w okolicach przepustnicy. Przykro troche :(

Re: spryskiwaczem ogrodowym rozpyliłem paliwo w dolot i moto odpaliło i chodzilo elegancko, byla reakcja na gaz w pelnym zakresie obrotow. Pytanie: jaką pompe paliwa kupic i gdzie???

Filtry paliwa wymienię profilaktycznie.

W razie gdyby ktoś zechciał pomóc podaje swoj nr 515 423 567

2

Odp: Pomoc przy duke 690

Sla@wko88 napisał/a:

Witam.

Panowie poszukuję kogoś na terenie woj.śląskiego kto mieszka niedaleko Będzina i zajrzałby do mojego ktm'a duke 690 i podłączyłby się Tuneecu. Kupilem go lecz stał długi czas zamkniety w garażu. Moto ma nowy aku, swieże paliwo, nowe dwie świece lecz odpali na chwile lub wcale, słychać buczenie w okolicach przepustnicy. Przykro troche :(

Re: spryskiwaczem ogrodowym rozpyliłem paliwo w dolot i moto odpaliło i chodzilo elegancko, byla reakcja na gaz w pelnym zakresie obrotow. Pytanie: jaką pompe paliwa kupic i gdzie???

Filtry paliwa wymienię profilaktycznie.

W razie gdyby ktoś zechciał pomóc podaje swoj nr 515 423 567

Nie jestem z okolicy, ale może wystarczy Cię naprowadzić...

Buczenie z okolic przepustnicy ustaje po chwili? Tzn. sugerujesz że to pompa się załącza, tak? Jak nie przestaje, to możesz spróbować zresetować TPS'a softowo: Przekręć kluczyk ale nie odpalaj, odkręć powoli gaz do końca, ruchem jednostajnym i tak samo z powrotem - zakręć powoli. Ważne żeby nie szarpnąć. Przekręć kluczyk na off, daj mu z dwie sekundy, a potem normalnie odpalaj. Zdziwiłbyś się ile to problemów potrafi rozwiązać. :D
Jak wtrysnąłeś paliwo w dolot i chodził dłużej niż ćwierć sekundy, to raczej pompa działa - chyba że pompowałeś jakoś dziwnie cały czas tym spryskiwaczem...

Jeśli masz pewność że pompa się zatarła i chcesz wymienić, to wystarczy najtańsza z alledrogo:
[url]https://allegro.pl/kategoria/uklad-paliwowy-pompy-paliwa-260479?string=duke%20690&order=p&bmatch=baseline-var-cl-n-dict-sort-sqm-aut-1-3-0313[/url]
O ile się nie mylę, to do wszystkich ktm690 pasuje ta sama.

Wymiana filtrów paliwa jak najbardziej nie zaszkodzi. ;)

A co do TuneEcu - polecam zainwestować we własny kabelek. Jak poszukasz na forum znajdziesz gdzie kupić + ewentualnie jak zrobić samemu (za szalone 40zł).

SMR690->SM510r->YZ450F->701Rally

3

Odp: Pomoc przy duke 690

A więc tak, popmpa paliwa się załącza po wcisnieciu czerwonego przyscisku, buczy (nabija paliwa) i cisza, wyłącza się. Natomiast słychać buczenie w okolicach własnie przepustnicy bzyczy tam cos tak jakby cos tam się działo. Po kilku wlaczeniach i wyłączeniach pompy bez odpalania (jakby nabicie paliwa) odpali na chwile i gasnie choc nie zawsze odpali. Po rozpyleniu paliwa w dolot odpala bez problemu, ma reakcje na gaz itd. Ale gdy paliwo się skonczylo problem wraca spowrotem. Zamowilem dzisiaj nową mocniejszą pompe i filtry paliwa-mają jutro przyjść. Kabelek właśnie dzisiaj będę sobie robił natomiast nie wiem jak zainstalować tuneecu..tłumaczylem strone na polski jezyk ale nie wiem ktore sterowniki pod najnowszy windows bo taki mam w laptopie lub moze łatwiej bedzie zainstalowac pod androida i zastosowac przejsciowke usb do tabletu ?

Restart tps: przekrecam kluczyk ale ciemny jest wyswietlacz czy mam takze wtedy załaczyc pompe by się właczył?
Zakręć powoli-tzn probowac odpalic tak ?
Pozniej wylaczyc na off , 2sek i znowu odpalilac tak ?

4

Odp: Pomoc przy duke 690

Sla@wko88 napisał/a:

A więc tak, popmpa paliwa się załącza po wcisnieciu czerwonego przyscisku, buczy (nabija paliwa) i cisza, wyłącza się. Natomiast słychać buczenie w okolicach własnie przepustnicy bzyczy tam cos tak jakby cos tam się działo. Po kilku wlaczeniach i wyłączeniach pompy bez odpalania (jakby nabicie paliwa) odpali na chwile i gasnie choc nie zawsze odpali. Po rozpyleniu paliwa w dolot odpala bez problemu, ma reakcje na gaz itd. Ale gdy paliwo się skonczylo problem wraca spowrotem. Zamowilem dzisiaj nową mocniejszą pompe i filtry paliwa-mają jutro przyjść. Kabelek właśnie dzisiaj będę sobie robił natomiast nie wiem jak zainstalować tuneecu..tłumaczylem strone na polski jezyk ale nie wiem ktore sterowniki pod najnowszy windows bo taki mam w laptopie lub moze łatwiej bedzie zainstalowac pod androida i zastosowac przejsciowke usb do tabletu ?

Restart tps: przekrecam kluczyk ale ciemny jest wyswietlacz czy mam takze wtedy załaczyc pompe by się właczył?
Zakręć powoli-tzn probowac odpalic tak ?
Pozniej wylaczyc na off , 2sek i znowu odpalilac tak ?

Przekręcasz kluczyk, odpalasz czerwony przycisk żeby pompa zrobiłą swoje i poszedł check na wyświuetlaczu, ale nie ruszasz rozrusznikiem. Przekręcasz gaz powoli do końca i odbijasz z powrotem - jednostajnie, powoli. Ważne żeby nie szarpnąć.
Potem wyłączasz kluczykiem i następnie mozesz normalnie włączyć i odpalić.
Chodzi o to że bez odpalania, na włączonym ECU/TPS robisz pełen ruch gazem w jedną i drugą. Komp sobie sprawdza maksymalną i minimalną wartość i zapisuje do pamięci.

Miałem kiedyś takie same objawy jak Ty. To rozwiązało sprawę. Też się bałem że to pompa, a naprawa okazała się za free i na kilka sekund roboty, zamiast rozbrajania baku i wymieniania sprawnej pompy paliwa. :P


Na stronie TuneECU nie znajdziesz sterowników do swojego interfejsu ODBII... raczej. A nawet jeśli, to i tak mogą stanowić problemy. Mi się jakoś udało na Win10 to odpalić, jak znajdę z których sterów to mogę Ci je jakoś udostępnić.
Ale jeśli nie znasz języka na tyle żeby zainstalować TuneECU/sterowniki, to czy może raczej nie mieć sensu żebyś korzystał z tego osobiście. Wszystkie kody błędów jakie tam znajdziesz i tak będą wymagały szukania opisów i rozwiązań na obcojęzycznych stronach... :P

SMR690->SM510r->YZ450F->701Rally

5

Odp: Pomoc przy duke 690

Jaki k***a czerwony przycisk uruchamia pompę paliwa?!?!?!?!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

6

Odp: Pomoc przy duke 690

Kurtvail, zrobiłem jak napisałeś niestety bez efektu. Kolejny dzien po pracy spędzony w garażu.. :) zdemontowałem obecną pompe paliwa i wrzucilem ją do karnistra z benzyną, jutro ma dotrzeć nowa pompa z nowymi filtrami paliwa..zobaczymy jutro jeżeli to nie przyniesie efektu moto oddam do warsztatu. Więcej nic już sam nie zrobię. Udało mi się zrobic ten kabel do Tune, spróbuję kiedys jak już moto będzie sprawne. Przeczyscilem masy na ramie (znalazłem w dwóch miejscach pod bakiem) oraz sprawdziłem kompresje, wskazywała około 4.5 bara.

7

Odp: Pomoc przy duke 690

Gierwi, normalny - chcę rozwiązać swój problem ze swoim pierwszym jednocylindrowcem więc prosze nie czepiaj się drobnostek. Dobrze wiesz jaki przycisk/przełącznik miałem na myśli. :)

8

Odp: Pomoc przy duke 690

#img dodatkowo zauważyłem na wężyku taki (chyba) filtr miedzy bakiem a wtryskiem.

9

Odp: Pomoc przy duke 690

Trochę się czepiam, ale jestem przeciwnikiem używania wyłącznika awaryjnego do czegoś innego niż jest przeznaczony.
Co do Twojego problemu, to może spróbuj na FB na grupie Global 690/701. Sporo tam ludzi z doświadczeniem. Jakby co to mogę Cię wprowadzić bo to grupa zamknięta.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

10

Odp: Pomoc przy duke 690

Gierwi, już jestem mądrzejszy ;) dziękuję ale nie podołam w pisaniu po ang. Dzięki w każdym bądz razie.

11

Odp: Pomoc przy duke 690

A więc tak wymienilem dzis pompe paliwa na nową wraz z filtrem. Slychac bylo od razu ze lepiej bije-glosniej bylo ja slychac oraz moto juz lepiej zaczelo odpalac nawet chodzilo chwile ale nierowno jakby mial zbyt male obroty - mial okolo 1.5tysi pozniej zgasł. Wydaje mi się ze z braku paliwa. Cos jeszcze gdzies pod drodze to paliwo blokuje tak mysle. Miedzy bakiem a wtryskiem w tym węzyku mam (tak podejrzewam) jakis malutki filterek rozpinany na wcisk, pisze na nim "CPC". Chcialbym sprawdzic jeszcze te ustawienia przepustnicy podlaczajac się Tuneecu. Moze mi się uda. Pytanie do Was czy macie jakies własne sugestie co jeszcze mógłbym zrobic ? Czy ta kompresja jest prawidlowa ? Gdzies wyczytalem ze kompresji się nie sprawdza w tym modelu ze wzgledu na jakis dekompresator czy jakos tak. Prosze o jakies wskazowki i z gory dzięki za każde.

12

Odp: Pomoc przy duke 690

Jest autodekompresator więc dlatego masz 4,5 bara. Między wyjściem z pompy paliwa a wtryskiem możesz mieć dwa filtry paliwa - jeden w szybkozłączu a drugi przed samym wtryskiem - sprawdź je

13

Odp: Pomoc przy duke 690

wymien ten filterek przed wtryskiem taki malutki, ewentualnie podłącz bez niego, a sam wtryskiwacz mozesz wykąpać w ultradzwiekach

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

14

Odp: Pomoc przy duke 690

Jak przekręcisz kluczyk to pompa zabzyczy, a czy potem dalej jest jakiś podejrzany dźwięk?
Może i rzeczywiście paliwo nie dochodzi. Może spięcie gdzieś i tuneecu by podpowiedział. A może TPS zgłupiało (reset z tuneecu też może pomóc). A może masz 5mm luz zaworowy... :P
Niestety mnóstwo opcji. :/ Rzeczywiście ktoś obok byłby najlepszy do pomocy.
Jak nikogo nie ogarniesz i sam nie dasz rady, to mogę spróbować zdalnie Ci odpalić tuneecu.

SMR690->SM510r->YZ450F->701Rally

15 Ostatnio edytowany przez Sla@wko88 (2019-05-24 20:17:52)

Odp: Pomoc przy duke 690

Panowie znalazłem winowajce. Ktoś włożył (nie wiem kto) oring silikonowy (czerwony) w króccu do wtryskiwacza, po otwarciu oring byl podwinięty, podejrzewam że od paliwa "spuchł" wymontowałem i pojechałem do sklepu dobraliśmy odpowiedni i moto pali. Jedyny problem jaki jeszcze się pojawia to wyświetlacz przy szybkim odkreceniu manetki - przegazowaniu do odcinki wyłącza się wyświetlacz i po spadku obrotów uruchamia na nowo, oraz zdarzyło się tak że wskazówka od obrotów się przywiesiła i nawet na postoju na wyłączonym zapłonie wskazywała 2.3tys obrotów. Dodam że wyswietlacz włacza sie tylko gdy pompa jest załączona. Gdy nie jest, po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Dziękuję każdemu z Was za pomoc w odpaleniu mojego sprzętu :))))) jest satysfakcja że udało się go ożywić.