31

Odp: LC4 SM 2005r.

No to super czas regulacji zaworów w porównaniu jaki potrzeba przy silnikach R3 czy R4, mimo iż w R3 z Triumpha 675 jest bardzo prosta regulacja mimo że na płytkach.

A powiedz mi jeszcze, czy w wejściach w ciasne zakręty (np. na torze Radom) takie LC4 640 będzie zbyt narowiste czy spokojnie i płynnie da się latać? Bo wiadomo, że płynność daje nam dobre wyniki czasów okrążeni.

32

Odp: LC4 SM 2005r.

Powiem szczerze, że na tor jeszcze się nie udalo wybrać, na radomiu ktm byl jedynie na parkingu na imprezie z PZMotu w tym roku :P stare dobre lc4 to stare dobre lc4. To nie wyczynowa 450 :) myślę, że jak najbardziej plynnie pojezdzisz :) zalezy jaki gaźnik, jak wyregulowany, jakie przełożenia, styl jazdy... jeśli bys kupil to mozna sie kiedys zgadac na Radomiu, mam okolo 150km, wiec sporo blizej od Ciebie :)

33

Odp: LC4 SM 2005r.

Wczoraj się przymierzyłem do tego 640 LC4 i okazał się duużo za wysoki niż się tego spodziewałem i właściwie to jedyna rzecz która by mi nie odpowiadała. Przejechałem się i fajnie to idzie, mniej dziki niż EXC 525, czuć większą masę ale ogólnie jedzie fajnie.

Ile maksymalnie sie go da obniżyć? W tym modelu którym jechałem napięcie wstępne sprężyny amortyzatora był ustawiony już praktycznie pod najlżejszego jeźdźca. A z  tego co wyczytałem to dostępne "kości" obniżają tylko 25mm...

34

Odp: LC4 SM 2005r.

Tego Ci nie powiem, bo nie mam pojęcia. Zadzwoń do jakiejś firmy serwisujacej zawieszenia i zapytaj

35

Odp: LC4 SM 2005r.

Maksymalnie to da się go położyć na ziemi. Nie jest to kwestia tego ile się da, tylko ile potrzebujesz i ile jesteś w stanie poświęcić, dla tego obniżenia.

PBM

36 Ostatnio edytowany przez nashman_supermoto (2018-10-21 02:07:04)

Odp: LC4 SM 2005r.

Powiem tak: chyba znalazłem kompromis pomiędzy mocą, a serwisem (z przełknięciem ponadnormatywnej wagi jak na sm) i właśnie 640 LC4 nim jest, a jedyną przeszkodą jest ta wysokość siedzenia (mega wysoko w porównaniu do EXC525) no i siedzenie szersze niż w EXC/DRZ/WR co potęguje kwestie dostawania stopy do ziemi.

DumDum opowiadaj co robić, gdzie się udać i skoro w jakimś większym terenie nie będę latał, tylko praktycznie asfalty, to co jeszcze tracę (no i wiadomo że też stracę prześwit w złożeniu).

37

Odp: LC4 SM 2005r.

No i żeby po jakichś schodach się dało w miarę jeszcze zjechać:)

38

Odp: LC4 SM 2005r.

A tak z ciekawości ile masz wzrostu? Miałem okazję pojeździć trochę na 625 i 640 mając 525 i ogólnie wydawały mi się niższe od mojego. Siedzenie jest szersze co tak jak napisałeś może powodować, że wydaje się wyższe. Ja jestem dosyć wysoki więc mogłem tego aż tak nie zauważać. W każdym razie lc4 żeby postawić na stołek musiałem zawsze się nagimnastykować, a pod swoje 525 po prostu wsuwam ;) Ale kiedyś Hermes jak stawiał mój sprzęt na stołek zdziwił się, że stoi tak wysoko i że nie trzeba podnosić żeby podstawić.
Na wiosnę jeździłem też dwa dni testowo na 690 i mimo szerszej kanapy też wydawał się niższy od 525.

Co do schodów to zjedziesz praktycznie wszystkim. Zjeżdżałem dziobalem 690 z wydechem pod spodem przy moich prawie 120kg w kombinezonie i wszystko bylo ok :) Ale wszystko zależy od tego jak strome są schody, na jednych przytarłem ramą w 525, a po innych 690sm też pojedzie.

A co do tych czynności serwisowych. Wszystko zależy od Ciebie. Wiadomo, przy pierwszej próbie może pójść dłużej, ale potem już będziesz wiedział co i jak. Przy regulacji zaworów dostęp jest słaby na wydechach, ale całkowite zdjęcie chłodnic też jak dla mnie jest bez sensu, wystarczy zrzucić je z mocowań, mieć długą przedłużkę i jest ok.
Karolo dobrze napisał: "Ciężko powiedzieć, bo zazwyczaj robie to z browarem przywracając karkowke na grillu ale pracując caly czas..."

Co do obniżeń zawieszenia są zestawy tego typu: https://archiwum.allegro.pl/oferta/luca … 50621.html
pytanie jak do tego przód dopasować i czy to sie ogólnie sprawdza. Ale jest prawie 6 rano w niedziele więc moje rady mogą nie być do końca trzeźwe ;)
Pozdro

Yamaha DT125X
KTM EXC 525

39

Odp: LC4 SM 2005r.

Dzięki Lukas za rady. Mam 170cm wzrostu. Katalogowo 640 LC4 sm ma 910mm wysokość siodła, a np. SMR 525 ma siodło na wysokośći 855mm więc spora różnica bo i + węższe siedzenie i smr jest już dla mnie spoko. Tylko nie chce mieć na głowie tych jednak częstych w porównaniu do LC4 remontów i serwisu.

40

Odp: LC4 SM 2005r.

LukAs_525 napisał/a:

pytanie jak do tego przód dopasować

Po prostu wysuwasz lagi nad półkę o ten sam dystans, o jaki zestaw obniża tył i po robocie.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

41

Odp: LC4 SM 2005r.

Zapomniałem dodać, że w tym 640 którym jeździłem była kanapa akcesowyjna z żelem. Może to ona tak podnosić wysokość?

42 Ostatnio edytowany przez katemowski (2018-10-21 18:10:46)

Odp: LC4 SM 2005r.

ja mam prawie 180, ale dostaje do ziemi na palcach, albo całą stopą jak położe lekko motor, więc pasowało by go obniżyć o 10 cm żebyś miał w miarę, z 5 cm na siedzeniu zejdziesz i z 5 na zawisie (może) i powinno być ok

benzyna

43

Odp: LC4 SM 2005r.

W ważącym 182kg Triumphie Street Triple miałem siodło na wysokości 820mm i sięgałem jedną całą stopą jak druga była na podnóżku, więc wystarczyło by mi w KTM 640 LC4 supermoto żeby siodło było na wysokości niech będzie te 840mm więc obniżyć trzeba by było o ok 70mm.

Ma ktoś porównanie, czy akcesoryjna żelowa kanapa w 640 podwyższa jeszcze dodatkowo wysokość siedziska? Bo wydawało mi się, że jest tam sporo "mięsa" do zebrania u tapicera, więc może w  tym wypadku samą kanapą się da dużo ugrać.

Choć dostałem odpowiedż z Mariomoto że w tym modelu na kanapie tylko 1-2 cm by byli w stanie zrobić (ale właśnie może nie wiedzą, że  w tym konkretnym modelu jest akcesoryjna żelowa).

44

Odp: LC4 SM 2005r.

nashman_supermoto napisał/a:

DumDum opowiadaj co robić, gdzie się udać i skoro w jakimś większym terenie nie będę latał, tylko praktycznie asfalty, to co jeszcze tracę (no i wiadomo że też stracę prześwit w złożeniu).

No jak to co robić? Udać się do firmy zajmującej się zawieszeniami. Skrócić skok, utwardzić zawias, zmienić dźwignię i co tylko jeszcze potrzebujesz do szczęścia.
Co stracisz? Skok, komfort, prześwit i pewnie trudniej będzie sprzedać.
Są kanapy które podwyższają, są takie które obniżają. Ze zdjęć wygląda raczej na fabryczną.
Nie wiem czemu tak Ci zależy na robieniu low ridera. Laski latają na supermociakach przy 165cm bez grzebania, a ty jako facet masz problem.
Już nie raz padało w twoich tematach, że jak musisz iść na kompromis, to niestety supermoto jest kiepskim wyborem. Bo albo idziesz w bezkompromisowego wyczyna z wszystkimi wadami i zaletami, albo idziesz w kompromis, kupujesz sprzęt mniej zabawowy i zgarniasz wady nakeda i SM. praktycznie nie mając wielkich zalet.

PBM

45

Odp: LC4 SM 2005r.

DumDum napisał/a:

kupujesz sprzęt mniej zabawowy i zgarniasz wady nakeda i SM. praktycznie nie mając wielkich zalet.

Tu chyba masz na myśli XTX i FMX? Albo większość jeźdźców to mega hard core'owcy a ja się mylę. Co do ustawiania zawieszenia, to najpierw trzeba zacząć jeździć, a potem się zastanawiać. W fabrycznym SM, albo raczej - żeby nikogo nie urazić - streetmoto chyba nie będziesz musiał zmieniać settingu. Ile ważysz?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R