1

Temat: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

Cześć,

mam problem z wbiciem pierwszego biegu, raz wchodzi raz nie. Jak nie wchodzi starczy puścić klamkę sprzęgła i znowu wcisnąć i wtedy wchodzi. Podczas jazdy wszystko ładnie działa. Co to może być?

Za odpowiedź z góry dzięki.

KTM LC4 640 SM 2004
Honda CB600F Hornet 2010

2

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

Nie możesz wbić bo coś blokuje dźwignię czy dźwignia wchodzi na sam dół a wskakuje luz?

Sprawdź ustawienie dźwigni zmiany biegów czy nie jest za nisko i o coś się nie zapiera np. o ramę?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

hacker33 napisał/a:

Nie możesz wbić bo coś blokuje dźwignię czy dźwignia wchodzi na sam dół a wskakuje luz?

Sprawdź ustawienie dźwigni zmiany biegów czy nie jest za nisko i o coś się nie zapiera np. o ramę?

no sprawdzę o tym nie pomyślałem,
ale jak nie wchodzi puszczę klamkę sprzęgła, znowu wcisnę klamkę i ładnie wchodzi... podczas jazdy wszystko ok czy to z 1 na 2 czy z 2 na 1 czy z 2 na N wszystko ok tylko na postoju jakieś takie akcje...

KTM LC4 640 SM 2004
Honda CB600F Hornet 2010

4

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

byłem sprawdzić i jest jakiś ślady jakby dźwignia uderzała w podnóżek, ale na wyłączonym silniku jedynka ładnie wchodzi tyle ze przy zapięciu biegu uderza w podnóżek, ale zapina bieg zawsze....

[url]https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3253bf3724343d20[/url]

może spróbuje faktycznie dźwignie ustawić wyżej, ale w sumie wolałbym niżej lub obecną pozycję... chyba że w podnóżku trochę podebrać ale to już trochę lipa... jakieś jeszcze sugestie?

KTM LC4 640 SM 2004
Honda CB600F Hornet 2010

5

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

Imadło :D

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

6

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

Podnieś, pojeździj/sprawdź sprawa będzie jasna.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

Musisz mieć idealnie działające sprzęgło, skoro po wciśnięciu klamki zatrzymuje się wałek sprzęgłowy i masz potem problem ze zesynchronizowaniem się sprzęgieł kłowych w skrzyni biegów. Jest na to pewien sposób, robisz przegazówkę, wciskasz sprzęgło i wbijasz bieg. Swobodny wybieg wałka sprzęgłowego pomaga w synchronizacji (której de facto w skrzyniach motocyklowych nie ma synchronizatorów jak w samochodach).
Ale jak widzę tak ustawioną dźwignię zmiany biegów, to tylko jedna opinia o użytkowniku przychodzi na myśl...

8

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

wracam z tematem,
miejsce pod dźwignią jest. Dziś trochę po testowałem i znowu to się pojawia. Ale jak nie chce wejść trzymam ciągle nacisk na dźwignię i cofnę trochę moto to wchodzi...podczas jazdy wszystko ok...

KTM LC4 640 SM 2004
Honda CB600F Hornet 2010

9

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

To by potwierdzało moje przypuszczenia. Tylko dziwne że tak dobrze sprzęgło działa, że skrzynia stoi jak na zgaszonym silniku. Z ciekawości spojrzałem do katalogów, pod sprzęgłem masz łożysko wałeczkowe promieniowe które przy działaniu siły osiowej (wciśnięte sprzęgło) może hamować skrzynię. Poniosło kogoś z tym łożyskiem... W starszych modelach (2002 r.) było stosowane zwykłe łożysko kulkowe.
Ale dla pewności, pokaż jak masz ustawioną tą dźwignię zmiany biegów (widok na moto z lewej strony).

10

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

Wrzuć filmik jak wbijasz ten pierwszy bieg na odpalonym silniku. Przestawiles ta dźwignie?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

11 Ostatnio edytowany przez Kamiroz (2018-07-21 21:52:32)

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

W moim KTMie mam dokladnie to samo, jak jestem na postoju to jedynka mi rzadko wchodzi, musze puścic sprzęglo po czym wcisnąć sprzęgło i od razu wrzucic jedynke, wtedy wchodzi zawsze, lub tak jak mówi BANANvanDYK, spróbuj przygazować, od razu sprzegło i wbić bieg, póki jeszcze wałek sprzęgłowy się kręci. Ja tak robie tylko bez przygazowki, z przygazowką masz dłuższy czas na wbicie biegu bo ja jak puszcze to moze z 0.5 sek mam na wbicie. Powinno jeszcze zadziałać przygazowanie z już wciśnietym sprzęgłem bo o ile na jałowym sprzężenie hydrokinetyczne tarcz i przekladek jest na tyle niskie, że wałek sprzęgłowy stoi, o tyle przy zwiększonych obrotach moze juz lekko zacząć obracać tym wałkiem, jak wróci mi moto z serwisu to tak sprobuje, chociaż z tego co kojarze podobny problem mialem 2 lata temu w Hondzie NC700 z mojej szkoły jazdy, występował rzadziej, raz na 5-10 prób jedynka nie wchodziła to mi kazał gościu wlasnie przygazować z wcisniętym sprzęgłem i wbić bieg ;) Dodam, że na zimnym silniku mi wchodzi zawsze, ale olej gęsty, sprzężenie hydrokinetyczne duże więc wałek sprzęgłowy się kręci, charakterystyczne szarpnięcie przy wbiciu jedynki jest wywołane nagłym zatrzymaniem wirującego wałka sprzęgłowego.

Rower -> KTM LC4 640 SM BLUE '05

12 Ostatnio edytowany przez Michał2008 (2019-02-25 21:23:44)

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

widzę, że pojawiło się pare nowych odpowiedzi a dawno nie zaglądałem do tego tematu...

BANANvanDYK napisał/a:

Ale jak widzę tak ustawioną dźwignię zmiany biegów, to tylko jedna opinia o użytkowniku przychodzi na myśl...

jak możesz to rozwiń tą myśl???

BANANvanDYK napisał/a:

widok na moto z lewej strony

mam na dzień dzisiejszy tylko takie...

[url]https://zapodaj.net/images/bb33209853b10.jpg[/url]

KTM LC4 640 SM 2004
Honda CB600F Hornet 2010

13

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

Kamiroz napisał/a:

W moim KTMie mam dokladnie to samo, jak jestem na postoju to jedynka mi rzadko wchodzi, musze puścic sprzęglo po czym wcisnąć sprzęgło i od razu wrzucic jedynke, wtedy wchodzi zawsze,

czyli co to jest norma? czy jest coś nie tak?

KTM LC4 640 SM 2004
Honda CB600F Hornet 2010

14

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

Ciężko mi powiedzieć, może jest to spowodowane zużyciem tarczek sprzęgłowych, chociaż nie mam problemów ze sprzęgłem, żadnego uślizgiwania czy coś, w sumie nie zagłębiałem się bo sie nauczyłem z tym jeździć, ale spytam się swojego znajomego mechanika czy może być jakiś konkretny powód tego niewchodzenia jedynki ;)

Rower -> KTM LC4 640 SM BLUE '05

15

Odp: [KTM LC4 640 SM] Problem z wbiciem 1 biegu

Michał2008 napisał/a:

jak możesz to rozwiń tą myśl???

Szukałem zdjęcia aby oddać to w formie mema, ale za to zobaczyłem rzeczy "nie do odzobaczenia".
Patrząc na zdjęcie, może i jest ustawiona pod Ciebie prawidłowo, ale zdjęcia katalogowe sugerują że powinna być ustawiona o ząbek wyżej. Przykładowo [url]https://www.mivv.com/wp-content/uploads/2016/02/KT006L9_a_640.jpg[/url]
Swoją drogą. Kiedyś robiłem taki motocykl, w którym nie dało się wrzucić biegu do góry, nie dało się przestawić dźwigni wyżej (kolizja z obudową), trzeba było biegi zmieniać piętą.