1 Ostatnio edytowany przez Olsztyn (2017-05-17 14:02:16)

Temat: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Siema
Ostatnio zakupiłem DR-Z z przebiegiem 30 000km z nie otwieranym silnikiem.
Trochę kopciła ale kupując od gościa wiedziałem o tym i kupiłem ją za dobre pieniądze.
Zrobiłem serwis wymiana płynów, oleju, regulacja itp.
Motocykl odpala od strzała, mocy ma sporo, 160km/h idzie.
Olej jaki zalałem to Motul 300V, motocykl stał dość długo nie jeżdżony( z rok czasu), olej był jak smoła czarny
A teraz problem z tym kopceniem, odpalam go zimnego to nie kopci jak dostanie po garach na mieście to jak stanę na światłach to jest strasznie siwo i aż oczy szczypią, więc raczej olej szczególnie że płyn chłodzący jest ciągle w tym pojemniczku obok silnika.
I teraz pytanie zrobić 500km i sprawdzić czy ubywa olej i co jest nie tak, czy odrazu wjechać nim na warsztat?
Co się może stać przez te 500km, jeżeli nie zrobię tego teraz? I jakie koszty mogą być?

2

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Sprawdz teraz olej na bagnecie  metoda 3x3 i bedziesz wiedzial czy ci zjada olej

drz y/sm 434

3

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Ale poczekaj jeszcze na wypowiedzi bardziej doswiadczonych drzciarzy

drz y/sm 434

4

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

3x3?
A jak bierze to wymiana uszczelniaczy zaworowych lub pierścieni z tłokiem wystarczy?
I na resztę pytań ktoś mi odpowie? Z góry dziekuje :)

5

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Poczekaj chwilke i odpowie :) 3x3 odpalasz czekasz 3 min gasisz czekasz 3 min trzymasz motow w pozycji jazdy i sprawdzasz olej na bagnecie , kij wie czy starczy trzeba otworzyc silnik i zobaczyc

drz y/sm 434

6

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Pewnie nikasil poszedł gdzies

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

7 Ostatnio edytowany przez PRO (2017-05-07 22:48:08)

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Jak rozbierzesz to sie dowiesz :D

8

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

biały dym- woda na tłoku

rmz 250
gas gas txt 250

9

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

metys napisał/a:

biały dym- woda na tłoku

No taki biały ale pachnie olejem i aż szczypie, wątpię że to woda ale jeżeli tak to wystarczy uszczelkę zmienic?

10

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Moja drz brała sporo oleju (ok.1,5L na 1000km i nie kopciła) , miała nalatane około 30000 km. Wymieniłem najpierw same uszczelniacze, nie pomogło, oddałem cylinder do lekkiego honowania (był lśniący i gładki bez "jodełki") i wymieniłem tłok tej zimy i jest zdecydowanie lepiej. Aktualnie przejechałem od wymiany tłoka ok 1000km i zeszło mniej więcej pół miarki na bagnecie.
Ogólnie wszystkie drz biorą olej. Gdzieś na forum czytałem że nowe z salonu biorą po 100-200ml na 1000km i że to jest norma dla tych silników.
Co do sprawdzania to u mnie metoda 3x3 nie zdaje egzaminu i często pokazuje źle. Najlepiej pojeździć (nie stać tylko normalnie jeździć) tak 15-20 min żeby olej się zagrzał, wyłączyć silnik, poczekać 3 minuty i mierzyć nie wkręcając bagnetu. Jak poczekasz mniej niż 3 min to olej będzie spieniony i na bagnecie czasami widać bąbelki powietrza, jeśli więcej niż 5-10 min to część oleju spłynie do silnika i na bagnecie będzie mniej oleju.

11

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Jakub123 napisał/a:

Moja drz brała sporo oleju (ok.1,5L na 1000km i nie kopciła) , miała nalatane około 30000 km. Wymieniłem najpierw same uszczelniacze, nie pomogło, oddałem cylinder do lekkiego honowania (był lśniący i gładki bez "jodełki") i wymieniłem tłok tej zimy i jest zdecydowanie lepiej. Aktualnie przejechałem od wymiany tłoka ok 1000km i zeszło mniej więcej pół miarki na bagnecie.
Ogólnie wszystkie drz biorą olej. Gdzieś na forum czytałem że nowe z salonu biorą po 100-200ml na 1000km i że to jest norma dla tych silników.
Co do sprawdzania to u mnie metoda 3x3 nie zdaje egzaminu i często pokazuje źle. Najlepiej pojeździć (nie stać tylko normalnie jeździć) tak 15-20 min żeby olej się zagrzał, wyłączyć silnik, poczekać 3 minuty i mierzyć nie wkręcając bagnetu. Jak poczekasz mniej niż 3 min to olej będzie spieniony i na bagnecie czasami widać bąbelki powietrza, jeśli więcej niż 5-10 min to część oleju spłynie do silnika i na bagnecie będzie mniej oleju.

A przypadkiem nie jest tak, że spieniony = słabo rozgrzany?

RMX 450Z

12

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Może też, ale zdarzało mi się jeździć naprawdę długo tak, że olej był dobrze rozgrzany i jak wyciągałem bagnet od razu po wyłączeniu silnika to był trochę spieniony.

13

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

Przy takim przebiegu zalanie 300V do tego silnika mając świadomość że kopci to pierwszy błąd. Jest to olej do świezych i sprawnych silników, ma duże właściwości czyszczące i zmniejszające opór. Nalej 5100 i zobacz czy bedzie lepiej.
To oczywiście podcieranie dupy szkłem bo najlepiej bedzie wsadzić już nowy tłok każde przeciągnie tematu wiąże się z coraz gorszym stanem cylindra( owalizacja, zdarty nicasil)

14 Ostatnio edytowany przez levis (2017-05-07 20:27:40)

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

najlepiej to będzie wyjąć silnik, rozebrać i wymienić co trzeba - przy takim przebiegu, ja wymieniłbym tłok z pierścieniami, korbę, łożyska wału i na wszelki wypadek zawory. Jeżeli cylinder będzie spoko i da się go przehonować na jakąś selekcję to bym zostawił.

Jak cylinder z dupy, to bym wsadzał big bora.

Elo

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

15 Ostatnio edytowany przez Olsztyn (2017-05-07 20:33:53)

Odp: DR-Z Kopci na biało/Remont co, jak, gdzie, kiedy?

levis napisał/a:

najlepiej to będzie wyjąć silnik, rozebrać i wymienić co trzeba - przy takim przebiegu, ja wymieniłbym tłok z pierścieniami, korbę, łożyska wału i na wszelki wypadek zawory. Jeżeli cylinder będzie spoko i da się go przehonować na jakąś selekcję to bym zostawił.

Jak cylinder z dupy, to bym wsadzał big bora.

Elo

Bigbore nie wchodzi w grę bo tego nikt później nie kupuje, a jak będę chciał więcej mocy to kupi się coś innego :)
Otworzy się silnik i sprawdzi co trzeba wymienić :) Oby nic wielkiego :)
Ale dzięki za odpowiedzi :)

Jak wszystko będzie sprawne to wystarczy tłok zmienić?