31 Ostatnio edytowany przez Spidi (2016-11-22 00:48:52)

Odp: Yamaha mt07

MAĆKO napisał/a:

Heh nie chce się wymądrzać ale nie macie YT?
Pierwszy z brzegu filmik (co prawda 270 ale nie chce mi sie dalej szukać)
https://www.youtube.com/watch?v=o2S7bjPq9Jw

Na YT są różne rzeczy... Wystarczy, że zmienił zębatkę i już licznik będzie pokazywał cuda.
Miałem dużo sportowych motocykli a jeszcze więcej miałem pod dupą i stąd moje zdziwienie.
Nie mówię, że się nie da ale prędkości 250+ przy takiej mocy i braku plastików, to nawet na chłopski rozum, po prostu baaaaaardzo dużo.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
www.spidifreestyle.pl

32

Odp: Yamaha mt07

Nie no jasne, zgadzam się że to dużo ale tak jest i już:P
Fabrycznie mt09 ma ograniczenie do 220 albo 230

33 Ostatnio edytowany przez Spidi (2016-11-22 01:45:31)

Odp: Yamaha mt07

Tak mnie zaciekawiliście, że aż chwile poGoogle'owałem.
MT-09 "zflashowana" i odblokowana teoretycznie odcina przy ok. 260km/h.
Dlaczego teoretycznie?
Ano dlatego, że przy tylu odcina stojąc w miejscu, na rolkach hamowni - w normalnych warunkach rzecz jasna nie ma szans żeby dokręcić ją do odciny. ;)
Tak więc cudów nie ma 235-240 to jest raczej maks dla tego motocykla. Co i tak nie zmienia faktu, że to świetny wynik dla średnio mocnego golasa.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
www.spidifreestyle.pl

34

Odp: Yamaha mt07

Kurde, stary musze Cie przeprosić i Ciebie Levis również.
Pomyliłem się i chodziło mi o 269 po refleshu na hamowni. Też poszukałem żeby odświeżyć swoje info i znalazłem źródło którym się podpierałem.
http://motokofeina.pl/jak-usunac-limite … 09-tracer/

35 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-11-22 09:07:23)

Odp: Yamaha mt07

Ale wy jesteście ludzie słabej wiary. Trzy miesiące siedziałem przed kompem w poszukiwaniu sposobu na odblokowanie (koniecznie cos chciałem zrobic samemu przy tym moto, a mechanicznie nie było co gdyż moto praktycznie nówka no to zgłębiałem elektronikę jak trącić). Kontaktowałem się rownież z motokofeiną (1500zł za odblokowanie jednego motocykla, po negocjacjach dwie sztuki 1000zł) w tej sprawie. W MT-09 sprawa blokady wyglada tak ze 5 i 6 bieg ma obniżoną odcinke (mapami) na 10000obr/min. Podmiana map polega na tym ze odcinka zostaje podniesiona do 12500obr/min czyli tak jak na biegach 1-4. Z wkręceniem na 5 i 6 biegu po przesunięciu odcinki moto nie bedzie miało problemów, czuć wyraźnie ze jest zblokowany a chciałby wiecej.  Nie ma opcji ze da rade zrobic to ori kompem lub typowo diagnostycznym np. Axone. Trzeba kupic "wiedzę" i podłączenie tej "wiedzy"= czyli po takim zakupie uzyskujemy pełny dostęp i wgląd do wszystkich podzespołów sterowanych elektronicznie. Czyli 1zestaw=1motocykl i mamy pęłną wgląd i diagnostykę swojego moto. Taki zestaw kosztuje po przeliczeniu na PL 1400zł. A dlaczego motokofe potrafi zejść na cenę 1000zł/szt? Dlatego ze oni oferują tylko zdjęcie blokady i wsio. Czyli kupują jedną szt. okablowania i "wiedzy" powiedzmy ileś tam sztuk w pakiecie. Przy dwóch motocyklach (powiedzmy ze koledzy mają i sami zamawiają) wychodzi 1400+700 zł=2100zł czyli na ~1000zł na moto, a okablowaniem wtedy sie dzielimy. Mam to wszystko zapisane gdzieś na tablecie i w zasadzie mocno zainteresowanym mogę to udostępnić. No i sry ze pomyliłem sie o te 10km/h. A yamaha celowo zdławiła 09 dlatego ze motocykl przy maks ori prędkości ma tendencje do shimowania (pewnie przez swoje świetne zawiasy) i nie chcieli zeby ludzie wpadali taką 09 w las, pole czy tam przeciwny pas podczas jazdy powyżej 225km/h:) Za odblokowaniem powinien iść w parze montaż amora skrętu zeby to wszystko opanować. I tu nie chodzi o jakies boxy które wpinamy żeby zlikwidować sam snatchy gaz (tez wkur.wiajacy):) Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

36 Ostatnio edytowany przez Spidi (2016-11-22 10:34:53)

Odp: Yamaha mt07

No tak, Dzinks wszystko się zgadza. Też te informacje o blokadach znalazłem i czytałem.
Sęk w tym, że dokręcenie tej prędkości(odciny na 6tym odblokowanym biegu), z taką mocą w motocyklu bez plastików jest raczej nie wykonalne.

Dobrym punktem odniesienia mogą być sportowe 600tki z przed dekady - miały dużo lepszą aerodynamikę, dysponowały mocą o +/-10 KM większa i były lżejsze przynajmniej o 5-10kg. W praktyce puchną przy ok. 240(licznikowo) a potem zaczyna sie bujanie a nie przyspieszanie. Przy długiej prostej i odrobinie cierpliwości można sie nimi rozbujać do ok. 260. W sprzyjających warunkach(brak czołowego wiatru, lekki kierowca, niezbyt gorąco itd) może ~270.
Sportowe litry z tamtego czasu miały ~160-175KM czyli lekko licząc 40-50KM wiecej a jeździły "zaledwie" 20-30km/h więcej czyli 290-300.
Ja tam orłem z fizyki nie byłem ale opór powietrza nie rośnie proporcjonalnie do wzrostu prędkości tylko do kwadratu czy jakoś tak.

Kiedyś czytałem też o czasach bicia rekordów prędkości na motocyklach...
Wpływ i wagę aerodynamiki zaczęto rozumieć i doceniać w okresie gdzie rekordy były na poziomie 200 na godzine. Ciekawostką dla mnie był fakt, że okazało iż zwiększenie prędkości o 10% wymagało podniesienia mocy aż o 33%! O_o

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
www.spidifreestyle.pl

37

Odp: Yamaha mt07

kiedyś japońce w gaźnikowcach mieli ciekawsze sposoby blokowania mocy :)

W ZZR400/600 na rynek japoński, w licznikach przy 180km/h była dioda, która wykrywała, że wskazówka doszła do tego miejsca i odcinała zapłon :D

Jakiś cwaniaczek pomyślał sobie - ha, będę kozak i zdejmę zegary a tu niespodzianka - silnik na każdym biegu odcinka przy 10 tyś zamiast przy 14 tyś :D

Trzeba było wyjąć zegary, wygrzebać z nich czujnik i pozostawić go podłączonego do instalacji, a zegary na swoje miejsce :)

Aprilia SXV 450

38

Odp: Yamaha mt07

Ostro - tego patentu z zygzaka nie znałem! :))

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
www.spidifreestyle.pl

39

Odp: Yamaha mt07

Weźcie też pod uwagę że przy prędkościach bliskich 300km/h tylne koło na każde przejechane 1000m, 100 m jedzie w poślizgu przez opór powietrza właśnie.
Tak więc prędkość maxymalna to wypadkowa mocy, przyczepności i oporu powietrza.

40 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-11-22 12:27:06)

Odp: Yamaha mt07

Spidi uważasz ze zapłacił byś takiej motocofe 1500zł i nie zobaczyłbyś tych 269km/h tylko powiedzmy 240km/h? Czy pisałeś korespondencje z jakąkolwiek firmą która to sprzedaje w USA i Australii (na porządku dziennym jest tam flashowanie ecu w tym celu o którym pisze) celem potwierdzenia takowych osiągów po wgraniu ich map? Podejrzewam ze nie? Jeździłeś wogóle mt 09 i czy uświadczyłeś jaki potencjał ma ten silnik? No i sam porównujesz motocykle z poprzedniej epoki do tego co jest teraz, a ostatnio sam mnie za to zjebutaleś. Porównaj sobie moment nawet w takiej 600rr a mt 09 to bedziesz wiedział skąd ta magiczna siła która jest w stanie to wkręcić na 6-tym biegu do 12500obr/min. Peace

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

41 Ostatnio edytowany przez karol128 (2016-11-22 12:38:31)

Odp: Yamaha mt07

Dla prędkości liczy się moc a nie moment Spidi ma rację - za mała moc. Na hamowni gdzie nie ma oporu wiatru to może tyle wykręcić ale nie w realnych warunkach. Konie są konmi bez względu na rocznik motocykla.

CBR900 gdzie mocy jest więcej, pełna osłona przed wiatrem, a moment taki sam miała problem z osiągnięciem takiej prędkości

Ew. licznik bardzo dużo przekłamuje (30km/h różnicy między realną prędkością to częsty widok w japońcach)

42

Odp: Yamaha mt07

Wogóle po co wy robicie dywagacje nt. czy to jest wogóle możliwe jak juz dawno o tym wiadomo ze jest taka możliwość i takie osiągi, a nie inne. I nie bede tu dzielił sie tą wiedzą w szczegółach ponieważ pare osób w PL mogło by sie ostro wkur.wic ponieważ wiedza kosztuje, a diabeł tkwi w szczegółach. A wy tam dalej wierzcie w swoją prawdę ja w swoją i zakończmy kolejna niepotrzebna przepychankę. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

43 Ostatnio edytowany przez Spidi (2016-11-22 14:34:05)

Odp: Yamaha mt07

Dzinks ja nikogo nie jebie - zwyczajnie byłem zaskoczony osiągami, o których pisałeś. Na tyle mocno mnie to zaintrygowało, że pogooglowałem o czym wcześniej napisałem.
Nie wiem czemu ale odnoszę wrażenie, że to Ty zawsze piszesz, delikatnie mówiąc, w mało sympatycznym tonie. Nie wiem czy masz coś do mnie czy po prostu tak masz...?

Czy bym zapłacił? Nie, bo to nie jest motocykl w moim targecie i bym go zwyczajnie nie kupił - nie interesuje mnie.
A to czy zapłacenie 1500 za dodatkowe 20 czy nawet 30 km/h v-max'a ma jakikolwiek sens to już indywidualna kwestia.
Jednemu to potrzebne jak dziura w moście a inny nie będzie mógł przeżyć dopóki tego nie zrobi. Taki urok dłubania w moto i wszelkiej maści "tuningu"...

Nie pisałem do żadnej z firm ale zerknąłem w kilku linkach i oferta jest bardzo jasna - zdejmują ogranicznik prędkości. Koniec kropka. Nikt nigdzie nie pisze, że motocykl dostaje skrzydeł i nie gwarantuje, że będzie rozwijał prędkości, o których piszesz.
Są tylko wykresy pokazujące maksymalną moc na poziomie deklarowanej przez producenta i prędkości na 5tym i 6tym biegu na hamowni. Są też opinie ludzi(na forach), którzy piszą o prędkościach maksymalnych rzędu ~240 w swoich odblokowanych MT 09

Co do samej MT-09 - tak, miałem okazję się przejechać choć nie z prędkościami 200+. Uważam, że to fajny motocykl z fajnym motorem ale na kolana mnie nie rzucił. Większym zaskoczeniem(w pozytywnym sensie) była dla mnie mniejsza MT 07 bo zwyczajnie nie spodziewałem, się że taki relatywnie tani i niezbyt mocny sprzęt może tak fajnie śmigać.
Może kwestia oczekiwań - po MT 07 nie oczekiwałem nic ciekawego a po MT 09 spodziewałem się nieco więcej niż odniosłem wrażenie, że oferuje. 9tka to zacny uniwersalny sprzęt ale choćby usiadł na nim sam Rossi to na autostradzie supersportom wstydu nie narobi - cudów nie ma. ;)

Wbrew temu co piszesz tutaj nie ma żadnej magii - silnik ma fajną charakterystykę i solidny moment obrotowy. Nie jest jednak potworem i nie oszukuje w żade sposób fizyki. Prędkość to przede wszystkim moc, aerodynamika i waga. Moment schodzi na dalszy plan.
Podałem przykład 600tek z przed dekady z dwóch powodów. Po pierwsze miałem ich kilka(różnych i różnych marek) więc wiem ile można było z nich wycisnąć. Po drugie miały względnie zbliżoną moc(no 10-15KM więcej) a mimo mniejszej wagi i o wiele lepszej aerodynamiki nie były w stanie rozwijać prędkości, których Ty oczekujesz po MT-09. Znowu - czysta fizyka.
Oczywiście dalsze wchodzenie szczegóły i porównania tych maszyn nie ma sensu bo w kategorii osiągi, trakcja i możliwości te kilku letnie a często 10cio letnie sportowe 600tki zjadają MT-09 na śniadanie - nie ten segment, nie ta półka cenowa i nie to przeznaczenie więc trudno się dziwić...

Zobacz to co Mario napisał o Hayce - Suzuki i Kawa ZX-12R to były pierwsze seryjne sprzęty, które złamały magiczne 300km/h. Zobacz jak one są obudowane - wszystko jest podporządkowane jak najlepszej aerodynamice, nawet kosztem wagi. Przy 300km/h na GPSie licznik(pierwsze egzemplarze jeszcze nie były skalowane do 300) pokazywał ok. 330km/h. Przekłamanie plus tylne koło, które przez gigantyczny opór kręci się wówczas w lekkim uślizgu. Różnica oporu przy, nawet licznikowych, 280 a 300 jest bardziej odczuwalna niż między 200 a 250 czy nawet 260.

Na koniec trzy wiele mówiące wykresy(zwróć proszę uwagę na pełene układ wydechowy - na serii wyniki są poniżej 110KM czyli nawet mniej niż deklaruje fabryka):
http://www.ivansperformanceproducts.com/fz09%20full%202bros%20stk%20ecu%20vs%20Ivans.gif

http://www.ivansperformanceproducts.com/fz09%20speed%20limiter.gif

http://www.ivansperformanceproducts.com/fz09%20top%20speed.gif

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
www.spidifreestyle.pl

44

Odp: Yamaha mt07

Ja SPIDI miałem takie samo odczucie do MT09;) Stając przez zakupem w salonie byłem napalony na 09 ale przejechałem sie 07 i nie było mowy żebym jej nie kupił;)
Co do V-Max to domyślam się że SPIDI masz racje;)

45 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-11-22 14:59:34)

Odp: Yamaha mt07

Poprostu czasami cieżko cos Ci wytłumaczyć może dlatego tak pisze, a nie inaczej. I ponownie zalewasz akapitami typu ze np. SS na autostradzie bedzie szybszy. No a jaki ma byc wolniejszy? Logiczne jest ze bedzie szybszy i nie musisz mi tego uświadamiać ze takie moto jest przystosowane. O prędkości maksymalnej tutaj mowa czyli ze wytrwały raider ją osiągnie po odblokowaniu. A po co to i komu? Jezeli ktos lubi hardkor i ma taki kaprys to proszę bardzo mt-09 270km/h.
Następnemu sie wydaje, ja je.bie.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650