256

Odp: Sezon 2017

levis napisał/a:

ja tam nigdy pucharu nie liznąłem i znając życie nie liznę - chyba, że wszystkim innym motocykle powybuchają :D

Co do MP - no tam to już jest kasa, nie ma co pierdolić. Nie dziwię się niektórym chłopakom, że nie idą rywalizować z budżetem 2k na rundę vs 2k na sezon :D

Nie przesadzaj że 2k na rundę trzeba  śmigać rozwijać się traktować to jak zabawe hobby i nigdy się nie poddawać :]
a jak chodzi o puchar dla ciebie Levis to kupie i wręczę ci na pierwszej rundzie za najbardziej spoko krzywy stojak w historii supermoto :D

SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI SUZUKI

257

Odp: Sezon 2017

wiśnia84 rm-z napisał/a:

Tak i Nie bo jak ktoś przechodzi do MP to rezygnuje bo się boi że będzie obstawiał tyły dlatego ludzie 100 lat będą w pp śmigają co roku poziom naszych zawodników się zwiększa ale ci co chcą zawsze będą śmigać bo dla niektórych puchary najważniejsze dlatego powstała klasa amator by posmakować smak zwycięstwa i iść zasilić szeregi PP i śmigać co najważniejsze dla frajdy  :]

czy to nie śmieszne
" bo jak ktoś przechodzi do MP to rezygnuje bo się boi że będzie obstawiał tyły' a taki nr chcecie zrobić Amatorom w PP

ja nie widzę problemu latać w PP
ale fajnie jest walczyć a nie tylko jechać :)

sprzedam części
EXC 520 /  LC4 620 - całe na części - koła enduro - koła KTM DUKE SM
DRZ 400 - części zawieszanie, elektryka, air box, sprzęgła, elementy silnika
gg 6777220            tel 698 - 672 - sto jeden

258

Odp: Sezon 2017

Maciej - pls - jeden komplet Michałów - 1200 zeta, wpisowe 300, paliwo na rundzie 100, dojazd 150, nocleg 100 - robi się prawie 2k.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

259 Ostatnio edytowany przez mikus (2016-11-30 04:49:09)

Odp: Sezon 2017

A kto ci powiedział że motorsport jest tani? Jest jednym z najdroższych, na szczęście jest supermoto, które w porównaniu do innych wychodzi bardzo tanio (przygotowanie, sprzęt, utrzymanie się w sezonie).
Jeśli chce się uprawiać JAKIKOLWIEK sport na najwyższym poziomie należy liczyć się z kosztami.
2tysie na runde to naprawdę niewiele (chociaż podejrzewam że wychodzi trochu wincyj) w porównaniu do chociażby plastików gdzie na jednym treningu można zjeździć komplet gumek.
Licząc po twojemu wychodzi za sezon 12tys plenow, powiedzmy 20 tysi i sezon na bogato, dla porównania bardzo słaby sezon (samo utrzymanie się) w porsche gt3 cup wychodzi 120-140 tys...euro.

Ale supermoto może być tanie (te twoje 2k na sezon, bo z Warszawy wszędzie blisko), popatrz na Hepa, który na zdezelowanym katemie i drewnianych oponach wygrał cały puchar. Nie sprzęt lecz technika zrobi z ciebie zawodnika, ścigając się cały czas z wolniejszymi niewiele się nauczysz.

260 Ostatnio edytowany przez trawer (2016-11-30 08:33:01)

Odp: Sezon 2017

levis napisał/a:

Maciej - pls - jeden komplet Michałów - 1200 zeta, wpisowe 300, paliwo na rundzie 100, dojazd 150, nocleg 100 - robi się prawie 2k.

Levis, na cały sezon zużyłem 4 tyły i 2 przody, każda runda w Czechach kosztowała mnie 1500zł ( nie mieszkam przy granicy , tylko w centrum Polski), więc proszę nie bujaj w obłokach :). Koszt startów w Polsce jeszcze mniejszy ok 800-900zł na rundę z jazdą na poziomie początku drugiej 10-tki MP. Więc Levis do tego poziomu na jednym komplecie opon przepykasz cały sezon :). Sorki z tym zapałem do jazdy i chęcią szkolenia się, to dwa sezony :)

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

261

Odp: Sezon 2017

Nikt nie mówił, ze sport motocyklowy jest tani.

Ja do tej pory bylem w stanie zamknąć się w 500 na rundę. W pucharze tez to możliwe. Według mnie to właśnie przyciąga ludzi - można za w miare przystępną kwotę miec Full funu.

Nagonki na Rycha, który dla Sm w Polsce zrobil więcej niz 20 innych zawodników, bo nie jedzie w MP.

To juz inna liga, inny hajs, mniej funu, więcej spiny.

Takze w 100 rozumiem koniec i początek stawki pp.

Jedno jest pewne, dobre gumy to podstawa, nawet taki kalecznik jak ja to odczuwa.

Brakuje inicjatyw - np wspólnej zrzuty na np 40 kompletów Michelinow - ciekawe czy dałoby się wtedy wyłapać znizke

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

262

Odp: Sezon 2017

muszykin99 napisał/a:
bagins1983 napisał/a:

by nie tworzyć pewnych wynaturzeń

np

zawodnicy z Niemiec jeżdżący na poziomi MP siedzą w PP
zawodnicy w PP którzy nie koniecznie chcą isć do MP
zawodnicy w Amatorach którzy ewidentnie odstają od poziomu tej grupy - Agata w poznaniu 

podział na klasy według osiąganych czasów przyniesie lepsze korzyści niż likwidacja Amatorów

dziś w MP lata około 15 osób
zlikwidujemy Amatora a PP albo będzie przepełniony, albo zwyczajnie grono ludzi oleje wyścigi
bo jaki sens jechać 400 km by dowiedzieć się że się nie zakwalifikowało

Te slowa bardzo mi sie podobaja. Sadze ze wlasnie zamiast probowac naprawiac supermoto "od dolu" powinnismy zastanowic sie dlaczego jest taka sytuacja ze w MP jezdzi garstka osob a PP jest przepelnione. Malo kto chce isc do klasy wyzej - to jest problemem. Zmiany powinny nastapic "od gory" zeby kazdy kto zaczyna przygode z SM mial cel, zeby kiedys awansowac do najwyzszej klasy Mistrzowskiej. Ja sam mam watpliwosci jak bedzie wygladal nastepny sezon, czy nie bede odstawal i scigajac sie w 10-15zawodnikow w MP, jechal caly wyscig nie majac przed soba/za soba zadnego rywala. Tymbardziej ze moj sprzet bedzie nieco odstawal od reszty. To wlasnie moim zdaniem jest problem. Moze faktycznie czas wprowadzic zmiany i dajmy na to zawodnikow mieszczacych sie w 110% top lap MP wrzucic do klasy mistrzowskiej? Wtedy bylby wiekszy luz w PP, zawodnicy z klasy Amator nie musieliby sie martwic o zakwalifikowanie do PP. Wtedy nawet wolniejsi zawodnicy w MP jechaliby w kontakcie i ostro walczyli o pozycje?
Sadze ze jesli w jakis sposob odwrocilibysmy proporcje frekwencji w MP i PP to kazdy pchalby sie do klasy wyzej. Ja i chlopaki z ktorymi jezdze z pewnoscia tak.

+1

263 Ostatnio edytowany przez dr Gonzo (2016-11-30 10:36:39)

Odp: Sezon 2017

levis napisał/a:

Jedno jest pewne, dobre gumy to podstawa, nawet taki kalecznik jak ja to odczuwa.

Jestem sie w stanie założyć ze jadać tempem amatorów komplet michalow starczył by mi na 2 sezony. W PP pewnie na sezon spokojnie. Opony zużywają się przy szybkiej jeździe i dużych przeciążeniach, wiec komplet michalow na rundę tyczy się mega zapierdalaczy, albo ludzi którzy maja zle ustawione zawieszenie albo ciśnienie w kolach.

264

Odp: Sezon 2017

to o czym pisze Łukasz jest bardzo istotne - żeby ścigać się w grupie na podobnym poziomie. Przytoczę tutaj czasy dwóch kolegów (mam nadzieję, że się nie obrażą)

w PP najlepsze czasy w Bydgoszczy:

321    Piotr Sewastianowicz        1:18
83    Tomasz Krążko            1:15

w amatorach:

321    Piotr Sewastianowicz        1:12
83    Tomasz Krążko            1:11

Ja jeżdżąc tylko w amatorach spadłem z 1:18 na 1:13.

Możliwe, że chłopaki dużo trenowali, że takie same postępy zrobiliby w PP. Uważam jednak tak jak Łukasz, że to rywalizacja podczas wyścigu daje nam najwięcej frajdy i rozwoju.

czasy w PP, na poziomie 1:08-1:09 i lepsze, to już naprawdę niezłe zapierdalanie i faktycznie można by pomyśleć, czy takie osoby nie powinny już latać w MP i tam uczyć się od najszybszych. Wtedy faktycznie w PP zrobiłoby się luźniej, nieco wolniej i amatorzy mogliby próbować swoich sił i więcej jechać niż oglądać niebieskiej flagi :)

zaraz zacznie się hejt - "zacznij jeździć, mniej gadać" LOL

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

265

Odp: Sezon 2017

Dlatego wlasnie ja wychodze z zalozenia ze najwieksza reklama i zacheta na sciagniecie nowych ludzi do SM jest rywalizacja i walka na torze.  Gdyby w jakis sposob zrownac frekwencje w MP i PP to nie potrzebowalibysmy zadnych innych klas. Ani Amator ani Street. Wtedy kazdy bez problemu moglby wystartowac 1 raz w PP bez obawy o to ze go rozjada lub ze w ogole nie zakwalifikuje sie do zawodow. Wtedy nikt z PP nie kombinowalby zeby wymigac sie z jazdy w MP, bo co to za jazda w 9 zawodnikow (w tym 7 Polakow) na 5 rundzie w Koszalinie w odstepach 30m pomiedzy zawodnikami.
Kazdy wracalby z zawodow bez niedosytu i z usmiechem na twarzy, ze nawet o 28 miejsce w wyscigu stoczyl emocjonujaca walke z innym zawodnikiem..

Sory, ale w czasach gdy zawodnikow SM w Polsce, ktorzy startuja w zawodach mamy - no wlasnie, ilu? 60????!! To spokojnie daloby sie to zamknac w dwoch klasach. Wtedy tez moznaby stworzyc klase Junior, ktora w przyszlosci dalaby wykreowalaby mlode talenty.

#769
https://www.facebook.com/SUMOsupermotoTEAM/
Było: DERBI SENDA 50 '00 < EXC 125 '03 < HM CRE 250 2t '06 < KXF 250 '06 < YZ 125 '06 < CRF 250 '10 < YZ250F '09 < YZ250F '08 < EXC 525 SM '05
Jest: CR 250 2000, KX 125 1987 :)

266

Odp: Sezon 2017

muszykin99 napisał/a:

Dlatego wlasnie ja wychodze z zalozenia ze najwieksza reklama i zacheta na sciagniecie nowych ludzi do SM jest rywalizacja i walka na torze.  Gdyby w jakis sposob zrownac frekwencje w MP i PP to nie potrzebowalibysmy zadnych innych klas. Ani Amator ani Street. Wtedy kazdy bez problemu moglby wystartowac 1 raz w PP bez obawy o to ze go rozjada lub ze w ogole nie zakwalifikuje sie do zawodow. Wtedy nikt z PP nie kombinowalby zeby wymigac sie z jazdy w MP, bo co to za jazda w 9 zawodnikow (w tym 7 Polakow) na 5 rundzie w Koszalinie w odstepach 30m pomiedzy zawodnikami.
Kazdy wracalby z zawodow bez niedosytu i z usmiechem na twarzy, ze nawet o 28 miejsce w wyscigu stoczyl emocjonujaca walke z innym zawodnikiem..

Sory, ale w czasach gdy zawodnikow SM w Polsce, ktorzy startuja w zawodach mamy - no wlasnie, ilu? 60????!! To spokojnie daloby sie to zamknac w dwoch klasach. Wtedy tez moznaby stworzyc klase Junior, ktora w przyszlosci dalaby wykreowalaby mlode talenty

+1

sprzedam części
EXC 520 /  LC4 620 - całe na części - koła enduro - koła KTM DUKE SM
DRZ 400 - części zawieszanie, elektryka, air box, sprzęgła, elementy silnika
gg 6777220            tel 698 - 672 - sto jeden

267 Ostatnio edytowany przez maniek-rr312 (2016-11-30 12:39:45)

Odp: Sezon 2017

To może teraz trochę faktów:

1. Przy cenach jakie daje nam Wilmat nie jesteśmy w stanie kupić opon taniej. Nawet zamawiając 100kpl ja w zeszłym roku kupiłem opony prosto od Michelin France ok 60kpl i cena wyszła praktycznie identyczna jak przy zakupie 1kpl z dostawą od Wilmatu.

2. Homologacja toru przez PZM to koszy mniej więcej 1500zł

3. Z moich informacji co do rally crossu to miał zostać wybudowowany odcinek terenowi i tor by bez problemu dostał homologacje. Pytanie teraz do wtajemniczonych kto dał ciała? Bo z tego co wiem żaden teren nie został przygotowany.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

268 Ostatnio edytowany przez maniek-rr312 (2016-11-30 12:39:03)

Odp: Sezon 2017

Nawiązując do waszej debaty nad zrównaniem ilości zawodników nikt nie blokuje ludzi z PP do przejścia do MP. Z tego co wiem zapis jest taki, że pierwsza trójka musi przejść wyżej natomiast od 4-10 miejsca może przejść dobrowolnie. Jakoś nie widziałem chętnych z PP do takiego dobrowolnego przejścia. Ludzie boją się kosztów ale latanie w MP na tyłach czy w PP w czubie to koszty są praktycznie takie same. Ilość opon jest taka sama jedyna różnica to 100zł we wpisowym. Za to 100zł macie dłuższy wyścig. Proszę nie zasłaniajcie się nagłym wzrostem kosztów.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

269

Odp: Sezon 2017

muszykin99 napisał/a:

Dlatego wlasnie ja wychodze z zalozenia ze najwieksza reklama i zacheta na sciagniecie nowych ludzi do SM jest rywalizacja i walka na torze.  Gdyby w jakis sposob zrownac frekwencje w MP i PP to nie potrzebowalibysmy zadnych innych klas. Ani Amator ani Street. Wtedy kazdy bez problemu moglby wystartowac 1 raz w PP bez obawy o to ze go rozjada lub ze w ogole nie zakwalifikuje sie do zawodow. Wtedy nikt z PP nie kombinowalby zeby wymigac sie z jazdy w MP, bo co to za jazda w 9 zawodnikow (w tym 7 Polakow) na 5 rundzie w Koszalinie w odstepach 30m pomiedzy zawodnikami.
Kazdy wracalby z zawodow bez niedosytu i z usmiechem na twarzy, ze nawet o 28 miejsce w wyscigu stoczyl emocjonujaca walke z innym zawodnikiem..

Sory, ale w czasach gdy zawodnikow SM w Polsce, ktorzy startuja w zawodach mamy - no wlasnie, ilu? 60????!! To spokojnie daloby sie to zamknac w dwoch klasach. Wtedy tez moznaby stworzyc klase Junior, ktora w przyszlosci dalaby wykreowalaby mlode talenty.

Bardzo mądrze piszesz, tylko jak jest w praktyce?, Maniek też dobrze gada, kto komu zabroni iść do MP? nikt. A jak parę zdań prawdy napisaliśmy jednemu czołowemu zawodnikowi z PP to zaraz najazd był na nas.

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

270

Odp: Sezon 2017

Podobno ryba psuje sie od glowy. MP tez ma problem. W Poznaniu bylo widac ze ME i MS rowniez wyglada troche smiesznie. Jednak nie wiem czy takie sposoby naprawy pomoga. Ludzie z PP nie chca przechodzic do MP bo w PP jest na tyle wyrownany poziom ze nigdy nie ma pewnosci jak uksztaltuje sie pudlo. Wyjatkiem jest tutaj w 2016r Lukasz a w 2015r taka osoba byl Pankowski. Kazdy chce walczyc o dobre miejsca a nie o to zeby nie byc ostatnim co jest zrozumiale. Jesli chodzi o koszty to wiadomo ze mozna jechac w MP wydajac wiecej tylko 100zl na wpisowe, jednak nie oszukujmy sie, w PP jest mozliwosc walki o najwyzsze miejsca na 10 letnich motocyklach oraz oponach w takim samym wieku :). Dlatego kazdy kto idzie do MP i ma ambicje walki o wyzsze a nie ostatnie miejsce musi posiadac konkurencyjny sprzet. W przypadku zmiany motocykla z ktm 525 i 5-10 letnich opon na 2010+ 450ccm oraz chociaz z dwa nowe kmpl opon mysle ze koszty wzrosna znacznie wiecej niz te 600zl wpisowego.  Dla wiekszosci wydatki na zawody w PP to jest juz granica wydatkow na swoje hobby z ktorego niestety nawet w przypadku sukcesu w MP nie bedzie pieniedzy. Problemem tutaj jest brak sponsorow na co chyba nie poradzimy

Zapraszam na nasz FanPage! https://www.facebook.com/SUMOsupermotoTEAM/