16

Odp: supermoto od SWM

Ceny nie są złe. A w sumie jak ktoś chce homologacje to lepszej opcji chyba nie ma.

320 euro za wał to w ktm i japońcach 2500-4000zł. Tłok to cena jak zamiennika. Wiadomo, że japsy są najtańsze w eksploatacji ale na sm to trzeba z 50000 zł z przeróbką wydać. Jak dla mnie za takie pieniądze to fajna opcja a znając życie nawet te chłodnice to pewnie to samo  co w starej husce.

No tor bym nie brał ale jak ktoś chce tym po ulicach latać to ok.

17 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2018-12-28 22:37:36)

Odp: supermoto od SWM

750zl za tłok istna promocja.
1717 zł za wał zamiast 500zl +przebicie w Japonii. To też się opłaca.
Generalnie nie ma to jak zrobić nierozbieralne wał.

Jak dla mnie ceny są słabe. I zawsze import z za granicy czesci.

Niska cena nie wzięła się z nikad. Gdzieś zawsze jest haczyk.

Nowe z salonu + przeróbka to tylko jak masz firmę i sobie to odliczysz, albo jak dobrze zarabiasz i Ci nie żal kasy na pierdoły.

Tańszej opcji niz swm nie ma. Czy jest optymalna- dla mnie nie. Biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

18

Odp: supermoto od SWM

Ja pierdole, to wolalbym kupic sxv 550, za 12k, za 8k zrobic  kapitalke i mialbym 70konnego wyczyna, a nie SWM LOL ;-)

Aprilia SXV 450

19 Ostatnio edytowany przez Damian (2018-12-28 22:45:14)

Odp: supermoto od SWM

8k co sezon xD faktycznie opłacalne

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600<Husqvarna 610sm

20 Ostatnio edytowany przez Damian (2018-12-28 22:51:27)

Odp: supermoto od SWM

nie wspominając o tym że masz nowe a nie rozbierane i składane cholera wie ile razy a wiadomo z czym to się wiąże

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600<Husqvarna 610sm

21 Ostatnio edytowany przez Dziku (2018-12-28 23:11:41)

Odp: supermoto od SWM

mallly200sx napisał/a:

Co do części tanich. Najtańsza to jest korba... A nie! Korba jest z całym wałem bo nie jest częścią zamienna!

Aj tam pleciesz, silnik Husqvarny, korbowód jest normalnie wymienny, tłoki też dobierasz sobie Vertexa, Wossnera czy co tam chcesz. Wszystkie części silnikowe są dostępne w sklepach europejskich, pewnie też i część w Polskich

mallly200sx napisał/a:

Pogniesz chłodnice czy jakieś pierdoły i tylko ASO...

Z osłonami wątpię czy pogniesz chłodnice przy szlifie, ile razy pogiąłeś je na drodze? Co tam może się zjebać? Jak nie pogniesz ramy to oprócz silnika/osprzętu i plastików to co może się zjebać? Poza tym Ty patrzysz na ten motocykl pod tym kątem, bo jesteś rajder i się ścigasz, ja to tam wiesz, mi taki np. antyhop na ulicę nie potrzebny ;) I raczej nie tylko mi.

mallly200sx napisał/a:

A co do hoppingu. To czy tss robi do tego hoppingu czy trzeba doliczyć z 5-7tys za inną firmę?


Jak do Husqvarny robią, to i do tego też.

mallly200sx napisał/a:

Poza tym to nie jest sprzęt który da się szybko upłynnić (sprzedać)

No a jaki się da? Ile wypasionych fur nawet z tego forum poszło na części bo nikt nie chciał w całości kupić? Nie pamiętam, teraz masz WR450 tak? Kto to w SM kupi? Żeby sprzedać, będziesz musiał cofnąć go do brudasa, nie ma innej opcji.

Żeby nie było - ja nie bronię tych motocykli, ale cenowo/częściowo są w zajebistej monecie i są nowe. Tylko Wasze argumenty na ''nie'' do mnie nie przemawiają.

EXC 525 in progress

22

Odp: supermoto od SWM

Damian napisał/a:

8k co sezon xD faktycznie opłacalne

Co sezon to 1000 na regulacje zaworow. No ale naczytales sie w necie, to wiesz lepiej ;-)

Aprilia SXV 450

23

Odp: supermoto od SWM

levis napisał/a:
Damian napisał/a:

8k co sezon xD faktycznie opłacalne

Co sezon to 1000 na regulacje zaworow. No ale naczytales sie w necie, to wiesz lepiej ;-)

a ile km robisz w sezonie?

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600<Husqvarna 610sm

24

Odp: supermoto od SWM

Wg. Schematu ze sklepu nie ma wymiennej korby.
Nie wiadomo z czego jest tam tlok.
Patrzę na ceny z tej strony co podaliscie.
Może to husqa może nie.

Chłodnice to nie problem zniszczyc, tak samo podnóżki, kierownica, zegary, lampy, błotniki, plastiki, wydechy.  Czy to na asfalcie czy w terenie.

Delta lata po torze i mogę Ci zapewnić, że hopping na jego poziomie to bardzo przydatny gadżet.

Tylko jak kupisz jak ja wrke, To opchniesz ja na brudasach, kupisz kolejna yamaha i części przypasuja. Ja swoją sprzedałem na brudasach bardzo szybko.

Tak jak pisalem, ja jestem smerf maruda i dla mnie taki swm to słaby pomysł. Być może dla kogoś innego zakup idealny.

Pozdrawiam,
Piotrek

25

Odp: supermoto od SWM

Tak, wg. schematu ze sklepu korbowód jest niewymienny, może zrobili to, żeby zarobić? Nie wiem, ale idąc po numerze wału dla SM500 czyli 8000A4178 trafiasz w necie na wał od Husqvarny 510, gdzie na ich schemacie korbowód występuje oddzielnie, czyli jest wymienny i ori kosztuje 195 euro, Prox w PL 600zł, tłok ori w PL 820 zł, zamiennik 560 zł.

Z czego tłok? A z czego ma być? Tak, to jest Husqvarna, tak jak Beta waliła w swoje ramy RFS-y, tak jak GAS GAS walił w swoje ramy silniki od WR250 tak samo robi SWM, ba, nawet śmiem twierdzić, że ramy i wahacze są od TE450/510 2009+ bo wyglądają identycznie.

No jasne, że wszystko da się zniszczyć, ale bez przesady. Na torze większe szanse, że się wyglebisz niż na ulicy. Dobry znak, że rysunki układu chłodzenia SWM/Husqvarna wyglądają na moje oko 95% identycznie, więc w PL tez kupisz, jak nie nowe, to używane. Wydech sam sobie naprawisz, zegary, lampy, podnóżki, kierownica - no daj Pan spokój :D

To, że Delta umie antyhoppingi to wiem, ale popatrz na ludzi, którzy się nie ścigają. Levis sam pisał, ze na Apce boi się stawiać na koło, ja na brudasach w 525 nawet nie myślałem o tym, a tu mowa o wchodzeniu w zakręt na powerslide :)

Tak, ze sprzedażą będzie problem, zgadzam się.

EXC 525 in progress

26

Odp: supermoto od SWM

Damian napisał/a:
levis napisał/a:
Damian napisał/a:

8k co sezon xD faktycznie opłacalne

Co sezon to 1000 na regulacje zaworow. No ale naczytales sie w necie, to wiesz lepiej ;-)

a ile km robisz w sezonie?

To nie o SXV temat - tylko poruszyłem, że moim zdaniem pakowanie 28k w SWM, to dziwna akcja. Jakby kosztował nowy 20-22, to jeszcze bym zrozumiał.

Dziku - nie tylko na Apce się boję, na każdym innym moto też, nawet na rowerze - nie mam tej umiejetności i tyle :)

Aprilia SXV 450

27

Odp: supermoto od SWM

Dziku napisał/a:

To, że Delta umie antyhoppingi to wiem, ale popatrz na ludzi, którzy się nie ścigają. Levis sam pisał, ze na Apce boi się stawiać na koło, ja na brudasach w 525 nawet nie myślałem o tym, a tu mowa o wchodzeniu w zakręt na powerslide :)

Hopping to nie powerslide...
Pojedz sobie na tor z hoppingiem i bez. Nawet jako amator. Będziesz wiedział co robi i co daje. Dyskusja nie ma sensu jak nie wiesz jak wpływa na jazdę.
Na ulicy być może jest zbędny. Ja nigdy agresywnie po ulicy nie jeździłem. (Raz próbowałem ale zaliczyłem pocałunek z samochodem z naprzeciwka i mi przeszło rumakowanie )

Pozdrawiam,
Piotrek

28

Odp: supermoto od SWM

Marka SWM jest własnością chińskiego koncernu, który wykupił starą fabrykę husqvarny wraz z maszynami i całą ich zawartością. To nad czym się zastanawiacie to nic innego jak husqvarna z roczników 2009-2010. Jako motocykl na ulice jest ok ale jesli chodzi o wyścigi to jest generacja w tył. Silnik to dokładnie to samo co smr, te czy inna husqa tylko ma dołożony wtrysk i zmieniony zapłon.

WWW.HI-OCTANE.PL
Oficjalny dealer: ALPINA RAGGI, TM RACING, AHRS
#13 Mistrzostwa Polski
TM Racing SMX 450 Fi x2 : TM Racing SMM 450 Black Dream

29

Odp: supermoto od SWM

mallly200sx napisał/a:

To jest Włoskie. Tyle w temacie. I do tego jakaś mała firma, która nie wiadomo kiedy się zawinie.

Co do części tanich. Najtańsza to jest korba... A nie! Korba jest z całym wałem bo nie jest częścią zamienna! Jedyne 320euro netto, do tego tłok za 139euro , uszczelki jakieś 70euro netto do tego tania wysyłka do pl. No i najważniejsze u Italiańcow... Jak my się bawimy w środek sezonu to Ci zapracowani ludzie mają miesiąc albo i dwa urlopu.

Pogniesz chłodnice czy jakieś pierdoły i tylko ASO... Poza tym to nie jest sprzęt który da się szybko upłynnić (sprzedać)

A co do hoppingu. To czy tss robi do tego hoppingu czy trzeba doliczyć z 5-7tys za inną firmę?

Jak ktoś chce niech kupuje. Ja jestem smerf maruda.

Nie maruda tylko realista. Zgadzam się z Tobą w 100%, a już szczególnie z tymi urlopami, gdzie w kilkuset/1.5tysieczno osobowej firmie możesz sobie w sierpniu zadzwonić i pogadać z portierem jeśli będzie łaskaw podnieść słuchawkę, reszta firmy nie istnieje.

30 Ostatnio edytowany przez Dziku (2018-12-29 10:08:10)

Odp: supermoto od SWM

mallly200sx napisał/a:

Hopping to nie powerslide...
Pojedz sobie na tor z hoppingiem i bez. Nawet jako amator. Będziesz wiedział co robi i co daje. Dyskusja nie ma sensu jak nie wiesz jak wpływa na jazdę.

Zawsze mi się hopping kojarzył ze zbijaniem biegów w dół i wejściem w zakręt, no ale masz rację - dyskusja jest pozbawiona sensu, ponieważ zacząłeś ją na temat tego, czego w tym motocyklu nie ma, tak? Jaki producent oferował fabryczne SM z homologacją i atyhopem w standardzie? Żaden? No to czemu tutaj to jest taka tragedia? To nie jest motocykl na tor, a jakby chcieć go przerobić to koszt przeróbek pewnie podchodziłby pod cenę nowej FS450 czy TM-a.

Przy okazji - kończymy dyskusję na temat marki/konstrukcji/ceny bo nie wiem co to jest antyhopping?

mallly200sx napisał/a:

Na ulicy być może jest zbędny. Ja nigdy agresywnie po ulicy nie jeździłem.

No właśnie, Ty piszesz o tym moto pod kątem wyścigów, do czego nie jest przygotowane, ja pod względem przeciętnego zjadacza chleba dla którego ten motong jest targetem.

maniek-rr312 napisał/a:

To nad czym się zastanawiacie to nic innego jak husqvarna z roczników 2009-2010. Jako motocykl na ulice jest ok ale jesli chodzi o wyścigi to jest generacja w tył.

Tak, piszę o tym od kilku postów. Minusem może być rama, bo w ciągu 10 lat w takim KTM-ie zmieniła się bodajże 3 razy, i zakładam, że zmiana była na lepsze, no ale za tą cenę nie warto chyba wybrzydzać.

EXC 525 in progress