1

Temat: Remont DR-Z

Witam,

Dziś otworzyłem puszkę pandory :)

1) Pytanie- czy korba może mieć taki luz- [url]http://www.youtube.com/watch?v=F2kua2J5-T8[/url]
Góra dół nie ma

2) Ile można zebrać z cylindra, zna ktoś znający się na tym zakład mechaniczny?
[url=http://imageshack.com/i/f3tk9oj]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/543/tk9o.jpg[/url]

3) W głowicy dotrzeć zawory, zabielić... coś jeszcze?
[url=http://imageshack.com/i/mvvacwj]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/823/vacw.jpg[/url]

Pytania dodatkowe.
Gdzie kupić tłok, cylinder, korbę.
Ma ktoś jakąś przetarta ścieżkę?
Kupić sprężynki i zawory od razu?

Pozdrawiam,
Piotrek

Pozdrawiam,
Piotrek

2

Odp: Remont DR-Z

1. ile może mieć luzu w mm na boki znajdziesz w serwisówce.
Jeśli nie ma luzu góra dół to jest dobrze, natomiast z filmiku wnioskuję że luz na boki korby jest dość spory, ale w manualu będziesz miał wszystko dokładnie podane w mm ile moze być luzu korby na boki.
2. Ile można zebrać to okaże się po zmierzeniu średnicówką, natomiast zbiera się jak naj mniej, czasami wystarcza tylko jodełkowanie wtedy zbiera mniej niż 0.01mm, tylko do wygładzenia powierzchni aby silnik nie brał oleju.
3. Co do głowicy to sprawdź szczelność zaworów, czyli zalej zawory naftą od strony ssącej i wydechowej.
Jak po ok 1h nic nie będzie pociło to jest super, jak lekko przypoci to nie ma konieczności ruszania ich, natomiast jeśli będzie jakaś kropla to już trzeba docierać.

Jak chcesz robić to wszystko sam to koniecznie zaopatrz się w serwisówkę ponieważ jest ona konieczna przy remoncie.

3

Odp: Remont DR-Z

1) jak kolega napisał. Luz na boki według serwisówki. Luzu góra dół nie może być. Jeżeli jest to korba do wymiany.
2) jak kolega napisał. Trzeba pomierzyć. Nie wiem też co chcesz zbierać? Nikasil się daje do honowania. Chyba że masz już jajo to będzie problem ale to należy pomierzyć wszystko.
3) jak wymieniasz tłok i korbę to dobrze wymienić zawory i sprężyny - najlepiej OEM. Są dobre i tanie.
Ponieważ przy nowym dole masz większą kompresję i stare sprężyny mogą tego nie wytrzymać.

Tłok, cylinder i korbę kupiłbym na ebayu w postaci zestawu np. cylinder works.
Ewentualnie tłok kupisz tanio u tego do kogo dasz cylinder do honowania.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: Remont DR-Z

Cylinder Works'a to koszt około 1400pln. Problem polega na tym, że nie ma żadnej gwarancji, że cylinder przyjdzie z tłokiem na A selekcje. Jeśli chcesz kupić nowy cylinder to lepiej jest dać cylinder do nicasil'u i mieć pewność, że dostaniesz cylinder na nominalny wymiar, a nie jak potrafi się zdarzyć nawet oryginalny cylinder zakupiony w Suzuki na C selekcję.
Koszt takiego nicasilu to około 600-650pln i czas oczekiwania do 6 tygodni.

Tłok Vertex - 639pln

Korba JR - 359pln
Korba Wossner - 569pln

Do korby musisz doliczyć koszt przekucia to jest około 150pln

Uszczelki - 249pln

Aprilia SXV 450 #3

5

Odp: Remont DR-Z

Dzięki za informacje!

Sprężynki zaworowe kupię OEM-ASO- 66zł komplet na jeden zawór.
Zawory w aso są drogie- komplet około 800zł. 
Co lepiej z zaworów PROX, VESRAH, Wiseco? Podobna cena razem koło 330zł/ komplet.
Uszczelniacze+ prowadnice proforma, planowanie, docieranie i góra gotowa.

Koło 800-1000zł góra silnika.

Cylinder ma wyczuwalne rysy pod palce więc z tłokiem idą na śmietnik- wg. mnie nie do uratowania jak nie można zebrać tak kilku setek...

Big bore na  seryjnym gaźniku da się wystroić?


Ktoś zna kogoś z Warszawy co mi sprawdzi czy korba zostaje czy wylatuje?
Wymienić korbę czy kupić od razu zestaw z wałem ?

Pozdrawiam,
Piotrek

6 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2013-11-25 13:25:12)

Odp: Remont DR-Z

Bado napisał/a:

Cylinder Works'a to koszt około 1400pln. Problem polega na tym, że nie ma żadnej gwarancji, że cylinder przyjdzie z tłokiem na A selekcje. Jeśli chcesz kupić nowy cylinder to lepiej jest dać cylinder do nicasil'u i mieć pewność, że dostaniesz cylinder na nominalny wymiar, a nie jak potrafi się zdarzyć nawet oryginalny cylinder zakupiony w Suzuki na C selekcję.
Koszt takiego nicasilu to około 600-650pln i czas oczekiwania do 6 tygodni.

Tłok Vertex - 639pln

Korba JR - 359pln
Korba Wossner - 569pln

Do korby musisz doliczyć koszt przekucia to jest około 150pln

Uszczelki - 249pln

Ale jak kupuje zestaw to oni nie dają mi już spasowanej wersji?
Możesz podać namiar gdzie oddaje się na nicasil?
Gdzie korby dostać? Gdzie przebić?

Pozdrawiam,
Piotrek

7

Odp: Remont DR-Z

Dostaniesz spasowaną wersję, jednak nikt Tobie nie zagwarantuje, że będzie to selekcja A. Możesz dostać cylinder z tłokiem w selekcji C, co później robi się taki problem, że jak masz tylko tłoki do D selekcji, to po wymianie drugiego tłoka zostaje Tobie na nowo położyć nicasil. Możesz przesłać do firmy MxLife cylinder i wał i tam już się kompleksowo zajmą. Dokładnie sprawdzą cylinder i korbę i podadzą co dalej robić jakie koszta dokładne itp. Z pewnością przy kompleksowej obsłudze możesz liczyć na rabat. :)

Aprilia SXV 450 #3

8

Odp: Remont DR-Z

Zawory każde byli nie kibelwhite

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Remont DR-Z

Ok czyli góra silnika już wiadoma zawory takie jak podałem + sprężynki z ASO.

Ta firma [url=http://www.mxlife.pl]www.mxlife.pl[/url]/ ? Robiłeś coś u nich?
Czyli wysyłam im wał + cylinder i po jakimś czasie powinni dać wycenę. I np. oni już dobiorą w swoim zakresie korba, tłok + nicasil i dostane zestaw do włożenia.

Pytanie poboczne- Ale skoro z nicasilem niewiele da się zrobić jak już się porysuje to co mi dają tak naprawdę te selekcje?

Pozdrawiam,
Piotrek

10 Ostatnio edytowany przez supermoto1991 (2013-11-25 17:35:16)

Odp: Remont DR-Z

Ogólna procedura w większości serwisów wygląda tak jak Bado opisał, ponieważ lubią wiedzieć na czym stoją i sami zaproponować rozwiązanie. Jeżeli mają prawdziwego fachowca to z pewnością będzie potrafił określić czy dana część np cylinder jest do honowania czy do kosza ;p, powinni równie zaproponować najkorzystniejsze rozwiązanie jak np nowy nicasil;). Na pewno warto korzystać z doświadczonych i przetestowanych podwykonawców np, do zrobienia nicasilu lub przekucia korby itd. Oczywiście oddanie motocykla do mechanika to większe koszta, ale z drugiej strony jeżeli coś pójdzie nie tak to możesz stracić podwójnie ;)

11

Odp: Remont DR-Z

czyli 2000-2500 trzeba liczyć.
Czyli co sezon najlepiej rozłożyć i sprawdzić co i jak.

Pozdrawiam,
Piotrek

12

Odp: Remont DR-Z

PW to chyba nie do mnie :) Bo nic nie dotarło.

Pozdrawiam,
Piotrek

13

Odp: Remont DR-Z

mallly200sx napisał/a:

czyli 2000-2500 trzeba liczyć.
Czyli co sezon najlepiej rozłożyć i sprawdzić co i jak.

Masz takie możliwości.
Sprawdzasz silnik co np. 10-15tys. i w razie "W" tylko honujesz cylinder za 150zł i wstawiasz nowy tłok.
LUB
Jeździsz tak długo jak się da, robisz z cylindra porysowane jajo i nakładasz nowy nikasil lub kupujesz nowy cylinder i tłok.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: Remont DR-Z

A wytłumaczcie mi proszę, dlaczego nie zastosować BB, skoro cenowo wyjdzie porównywalnie z nominalną pojemnością?

15

Odp: Remont DR-Z

Problem z BB jest później taki, że masz gorszą dostępność tłoków jak i uszczelek. Trochę moim zdaniem wkładanie czegoś na siłę. Automatycznie powinno się dać mocniejszą korbę, gdyż przeciążenia są wyższe, co generuje nam kolejne "problemy" no i koszta.

Aprilia SXV 450 #3