1

Temat: Kmina nad losem mojego elcecztery

Tak czytam, myślę i w ogóle co zrobić. Mam LC4 640. Jest zajebiście. Daje radę, siedzi tam dellorto phm 40. Mocy mi nie brakuje. Jedyne co mnie teraz męczy to lekko sączący się olej z ramy na spawie (motocykl z UK ;) )
Nie wiem czy go sprzedawać i zamienić na coś czy wstawić FCR, zmienić plastiki, pomalować ramę i latać dalej. Bo remontu nie wymaga. Tłok w dobrym stanie, korba wymieniana w tamtym roku. Nie zdecyduję się na wyczyn typu 525 etc. , gdyż mnie po prostu nie stać na utrzymanie, a drugie to to, że nie mieszkam w mieście tylko w okolicach;p
Myślałem nad xr 650, ale chyba to nie byłaby duża zmiana. CRF się boję, bo jednak troszkę jeżdżę, do najbliższego miasta mam 10 km, jeśli juz wyjadę to robię te 40 km średnio w ciągu dnia raz na jakiś czas. Nie wiem jak nadałaby się WR albo coś. Jakbym zdecydował na sprzedaż kata mógłbym kupić coś za ok. 14k.
Wiadomo, to takie gdybanie :) Niektórzy mogą to uznać za gadanie bez sensu. Rozumiem :) Jeżeli tak się zdarzy, prosze nie komentować tego wątku.
A jeżeli ktoś chciałby się podzielić swoim zdaniem co warto zrobić w takim przypadku, zapraszam do dyskusji.

2

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

jak wyjade to robie 100-150km latam 525 i  mowie ze nadaje sie.

525 EXC

3

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

Co ile tyle wyjeżdżasz ? :D

4

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

boisz sie wyczyna typu 525 a rozwarzasz WR albo CRF .... troche nie teges....

phm na fcr nie oplaca sie zmniac (jak PHM dziala dobrze)

mi chodzi po glowie exc525 albo sxv550... ale nie przekonuje mnie serwis....
moze nawet nie tyle koszta co czestotliwosc serwisowania (sprawdzania luzow) - wszystko robie sam ale nie widzi mi sie raz w tyg sprawdzac luzow na zaworach bo mnie to &*$)W#$


czarny - ile robisz km tygodniowo i co ile sprawdzanie zaworow, wymiana oleju?
i jak 525 sie spisuje na wycieczce 150-200 w jedna strone ?

5

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

Ja mam WR450F i też planowałem kupić koła SM, jednak po obliczeniu przebiegów i kosztów utrzymania zamiast wydać 2kzł wyszło że tańsze będzie LC4 :-) WR latam po lesie już 4 sezon bez remontu, jednak to dopiero 150mth - KTM nalatałem już 200mth przez jeden sezon :-)

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

6

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

sobekkk napisał/a:

boisz sie wyczyna typu 525 a rozwarzasz WR albo CRF .... troche nie teges....

phm na fcr nie oplaca sie zmniac (jak PHM dziala dobrze)

mi chodzi po glowie exc525 albo sxv550... ale nie przekonuje mnie serwis....
moze nawet nie tyle koszta co czestotliwosc serwisowania (sprawdzania luzow) - wszystko robie sam ale nie widzi mi sie raz w tyg sprawdzac luzow na zaworach bo mnie to &*$)W#$


czarny - ile robisz km tygodniowo i co ile sprawdzanie zaworow, wymiana oleju?
i jak 525 sie spisuje na wycieczce 150-200 w jedna strone ?

Ja i Jery mamy 520EXC i nie jest tak źle z tym serwisem a co do przebiegu to na zlocie w SM przez 4 dni nabiliśmy ok 900km i nikt oleju nie zmieniał a zawory to jakieś 40 min. roboty ostatnio tylko kontrola bo trzyma wymiar

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

7

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

Matysek napisał/a:

... Jedyne co mnie teraz męczy to lekko sączący się olej z ramy na spawie (motocykl z UK ;) )...

W którym miejscu? Na spawie?? Zobrazuj to jakoś :)

8 Ostatnio edytowany przez czarnysm610 (2013-05-14 18:12:53)

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

Matysek napisał/a:

Co ile tyle wyjeżdżasz ? :D


co ile mam mozliwosc, czasami 2 tyg stoi a czasami w ciagu tygodnia 500km

W sezonie 5 tys

525 EXC

9

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

Saczy sie kolo duzego filtra oleju gdzie ta glowna rama laczy sie z ta boczna na dole. Najchetnirj ogarnalbym wszystkie te spawy..

10

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

sobekkk wymiana oleju co 700 km regulacja zaworów co 1500km. trasa 150-200? hmm o co konkretnie pytasz bo jesli chodzi o komfort to jak to w singlu z twarda kanapa..  miedzy huska 610  ktora jezdzilem wczesniej nie widze róznicy.

525 EXC

11

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

Ja tez jak wyskocze to robię 100-200km z częstotliwością jak Czarny i tragedii jakiejś tam niema, serwis jak ktoś napisał olej 30min. zawory ok1h z regulacja co 2-3 wymiany oleju więc nie ma co płakać. Zresztą juz kiedyś rozpisywalismy sie na temat ze wyczyn nie taki straszny jak go ludziska malują:)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

12

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

Mam 525 i tamten sezon przelatałęm na SM, powiem szczerze że wymiany oleju co 500 km~10mth były dla mnie uciążliwe, nie wiem jak dla innych.Olej miałem zakupiony 16L oraz filtry w przypływie gotówki, jednak jak bym miał kupować na bieżąco trochę bo obciążyło kieszeń bo wymiana 2 razy w miesiącu daje jakieś 260 zł - 4L oleju motorex plus 4 filtry a gdzie paliwo itp? Jako że trzymałęm się bardo sztywno granicy 10-12 mth max wymiana nie zapuszczałem się w żadne trasy typu 300 km, wyjątek zlot w sudetach, ponieważ wkurwiała mnie myśl że w jeden dzień praktycznie zrobie trase po której bede wymieniał olej, regulacja zaworów to nie problem. Jeżeli miał bym się kiedykolwiek zdecydować jeszcze na wyczyn ta szose była by to CRF, dlaczego? Do 525 wchodzi 1,8 oleju na wymiane a do CRF 0,7  czyli na bańce 4L oleju w 525 zrobisz dwie wymiany a w CRF 5! nie licze oleju do skrzyni bo wymiana co 2-3 wymiane silnikowego jest do przyjęcia no i jeden filtr a nie dwa, suma sumarą wychodzi taniej.Teraz mam 660 smc i na chwilę obecną jestem zadowolony mocy nie brakuje wagę trochę da się odczuć ale proces odchudzania powinien pomóc ;) na weekend startuje z przemianą to będziecie mogli prześledzić.
Pzdr

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

13

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

no właśnie. jeżeli ci wyjdzie raku to zostawię sobie lc4 ;p

14

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

Matysek, 660 ma inną instalację elektryczną (jest bez estartera) a to robi różnicę. Żeby wagę 640 sprowadzić do poziomu 660 trzeba się już trochę napracować. Wiem, bo sam się zastanawiam nad taką opcją, pytanie tylko czy to jest sensowne\opłacalne

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

15

Odp: Kmina nad losem mojego elcecztery

No właśnie. Bo nie wiadomo jaka rzeźba dla pozbyciu się 10 kg mija się z celem jak dla mnie. I tak nie używam rozrusznika, bo mam do wymiany sprzęgiełko alternatora, ale to już od momentu kupna :D już się przyzwyczaiłem do kopania i wcale mi to nie prazeszkadza :)