1

Temat: mały problem w 501

Próbowałem dziś rano odpalić berga zaskoczył od pierwszego kopnięcia ale pochodził dosłownie kilka sekund na następnie zgasł, przez ten czas dało się słyszeć świst tak jakby motor brał lewe powietrze. Przy kolejnej próbie odpalenia kopka była miękka, moto straciło kompresję. Po dokładnym obejrzeniu berga spostrzegłem ze dźwignia dekompresatora (u mnie on nie działa odkąd jest w moim posiadaniu) jest w nienaturalnej pozycji jak na zdjęciu

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/836/20130421041.jpg/]http://img836.imageshack.us/img836/4373/20130421041.jpg[/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

przesunąłem dźwignie w dół zgodnie z logiką

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/715/20130421040.jpg/]http://img715.imageshack.us/img715/8383/20130421040.jpg[/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

i moto odpaliło od pierwszego kopa ale zauważyłem że dźwignia porusza się.

Moje pytanie czy tak powinno być czy coś jest nie tak albo ja coś źle zrobiłem

DR 350 (93r) / Husaberg FE 501 2002 SM + Brudasek

2

Odp: mały problem w 501

dodam że być może dźwignia przesunęła się przy zakładaniu baku

DR 350 (93r) / Husaberg FE 501 2002 SM + Brudasek

3 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2013-04-21 20:49:52)

Odp: mały problem w 501

nigdy niezwracałem na to uwagi ale według mnie dźwignia ne powinna się poruszać to świadczy o tym że dźwigienka zaworowa zdeża się z dekompresatorem musiał byś zrzucić pokrywę zaworową lub całą czapkę i zobaczyć co tam się dzieje

4

Odp: mały problem w 501

Może to kwestia tej sprężyny?

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

5

Odp: mały problem w 501

Ujebana linka od auto dekompresatora, ściągnij sprężynkę i bedzie sama się ustawiać na razie a tak to kup linke i zamontuj bo pewnie nie miałeś jej wogóle przy zakupie sprzeta, bo z góry idzie z recznej dekompresji a linka od boku idzie do auto i poziomuje dzwignie, tak to powinno wyglądać:

http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C21%5Cbikepics-2544993-800.jpg

http://bikepics.com/members/koczis87/

6

Odp: mały problem w 501

no ja właśnie tez nie zwracałem nigdy na to uwagi bo raz nie było mi potrzebne (nie działało) a dwa ze zasłaniał ja bak i nie było jej widać. a co do sprężyny to ona zawsze była w tym miejscu. zastanawiam się jeszcze czy nie obrócić jej o 180, na kształt litery V ale to chyba już przy otwartej pokrywie bo obawiam się ze rozpierduchy narobię w środku w ciemno kręcąc.

DR 350 (93r) / Husaberg FE 501 2002 SM + Brudasek

7

Odp: mały problem w 501

koczis chyba mi rozjaśniłeś (dzięki) dolne mocowanie linki chyba się wyczepiło u mnie i to chyba będzie całą przyczyną problemów. A tak dopytam jeszcze, ta pozioma linka gdzie ma drugi koniec??

DR 350 (93r) / Husaberg FE 501 2002 SM + Brudasek

8

Odp: mały problem w 501

Nic nie na robisz bo dźwignia z jednej strony jest płaska z drugiej zaokrąglona i jak ktoś zrobił to na patencie to sprężynka lekko się napięła i otwierała zawór co skutkowało dekompresją, po prostu ja ściąg aby była luźna ale tylko na razie i kup linkę coby wszystko było jak należy bo wygląda to od środka tak: http://www.husaberg.org/gallery/d/41593-1/rocker_cover_after_rotarty.jpg dźwigienka po prawej stronie, jak napina się linka to ona naciska na dzwigienkę zaworową płaską stroną i lekko uchyla zawór, bez sprężyny ułoży się neutralnie ale będzie się obijać o dźwignie zaworową na krótką mete nic nie zaszkodzi ale na dłuższe użytkowanie linka musi być.

http://bikepics.com/members/koczis87/

9 Ostatnio edytowany przez koczis (2013-04-21 21:50:32)

Odp: mały problem w 501

ponsi napisał/a:

koczis chyba mi rozjaśniłeś (dzięki) dolne mocowanie linki chyba się wyczepiło u mnie i to chyba będzie całą przyczyną problemów. A tak dopytam jeszcze, ta pozioma linka gdzie ma drugi koniec??

Za rozrusznikiem i akumulatorem wychodzi bolec od auto dekompresji od strony lewej pokrywy (sprzęgła).

http://bikepics.com/members/koczis87/

10

Odp: mały problem w 501

koczis napisał/a:
ponsi napisał/a:

koczis chyba mi rozjaśniłeś (dzięki) dolne mocowanie linki chyba się wyczepiło u mnie i to chyba będzie całą przyczyną problemów. A tak dopytam jeszcze, ta pozioma linka gdzie ma drugi koniec??

Za rozrusznikiem i akumulatorem wychodzi bolec od auto dekompresji od strony lewej pokrywy (sprzęgła).

jak byś miał fotkę tego elementu to był bym wdzięczny bo u mnie poprzedni właściciel zmodyfikował to do poziomu 0 czy to jest zamontowane w tym miejscu gdzie linka do podkręcania obrotów od gaźnika??

DR 350 (93r) / Husaberg FE 501 2002 SM + Brudasek

11

Odp: mały problem w 501

Rano zrobię Ci fotkę i podeślę cały przebieg linki, a w ogóle to poprzednik jakąś rzeźbę robił bo szpilki od głowicy też patentowe :)

http://bikepics.com/members/koczis87/

12

Odp: mały problem w 501

też zwróciłem na to uwagę ale większość z patentów jest z głową (np wymiana na podwójne sprężyny zaworowe)

DR 350 (93r) / Husaberg FE 501 2002 SM + Brudasek

13 Ostatnio edytowany przez koczis (2013-04-22 12:44:04)

Odp: mały problem w 501

To akurat nie patent, to zabieg konieczny i bardzo dobrze, że ktoś to już zrobił ;).

Koniec linki za aku:

http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C22%5Cbikepics-2545267-800.jpg

Mechanizm dekompresji, którym porusza linka między aku a rozrusznikiem:

http://p1.bikepics.com/2013%5C04%5C22%5Cbikepics-2545268-800.jpg

A tak BTW linkę od ręcznej dekompresji też masz już do wymiany więc kupuj obie

http://bikepics.com/members/koczis87/

14

Odp: mały problem w 501

mam pytanie? montuję do berga akrapa jak poniżej, nie jest to oryginał bergowy a jeden z dwóch zdemontowanych z LC4, ale dostałem go za cenę dobrej whisky więc po drobnych przeróbkach kolektora zagości w moim bergu. I w związku z tym pytanie brzmi czy po montażu powinienem wyregulować pod niego gaźnik? i czy coś jeszcze powinno być zrobione po takiej wymianie?

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/401/20130509080kopia.jpg/]http://img401.imageshack.us/img401/9379/20130509080kopia.jpg[/url]

DR 350 (93r) / Husaberg FE 501 2002 SM + Brudasek

15

Odp: mały problem w 501

Jeśli obecny wydech to nie był przelot to gaźnik na 100% do regulacji.

Była Husqa WSM 50.
Powrót w 2015...