1

Temat: Ciśnienie w silniku

Witam. Zakupiłem w tym roku yamahe yz450f 2008 przerobione na supermoto . Moto miało od nowości przelatane 56 mth. Nie wierząc do końca w to co pokazuje licznik motogodzin postanowiłem wymienić tłok za kuty wossnera z jednym pierścieniem. Cylinder został zmierzony(jaja nie ma zbyt mało przejechane :))  zawory wyregulowane bo lekko siadły co było wynikiem używania papierowego filtru, który i tak zawsze przepuści jakiś syf. 1 trening odbył się pod dachem na torze kartingowym. Wszystko ok. Na następnym po przejechaniu godziny zobaczyłem, że ze zbiorniczka, do którego został podłączony wąż od odmy( czyjś patent, w środku gąbka, która zbiera olej) , wyciekł mi olej i zachlapał całą lewą stronę motocykla. Zdemontowałem ten zbiorniczek wyczyściłem i dolałem 100ml oleju bo tyle ubyło. Po dzisiejszym treningu to samo :(......Reasumując moto nie trzyma ciśnienia...Moje pytanie jest czy ktoś ma pomysł jak usunąć ta usterkę???? Czy ktoś miał podobny problem???? Wiem , że można by na to machnąć ręka i po każdej jeździe czyścic zbiorniczek i uzupełnić olej. Nie sadze żeby uszczelka pod głowicą była przedmuchana, moto ma przejechane na nowym tłoku 3,7mth. Zastanawiam się z kolei czy nowy tłok wossnera, który ma tylko jeden pierścień i nie jest jeszcze ułożony i może nie trzymać kompresji i czy powinienem wrócić na coś z trzema pierścieniami.....Przerabiał ktoś z Was coś takiego????

Kto się targuje ten się szanuje :)

2

Odp: Ciśnienie w silniku

Jak wywala odma to nie to ze nie trzyma tylko ma zbyt duze cisnienie w skrzyni korbowej.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

3

Odp: Ciśnienie w silniku

maniek-rr312 napisał/a:

Jak wywala odma to nie to ze nie trzyma tylko ma zbyt duze cisnienie w skrzyni korbowej.

A skąd się wzieło to duże ciśnienie w skrzyni korbowej?

Właśnie mam ten sam problem, ale jak jade na gumie.

4

Odp: Ciśnienie w silniku

1 pierscien w 4takcie ?

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

5

Odp: Ciśnienie w silniku

cross napisał/a:

1 pierscien w 4takcie ?

Też tego nie ogarniam...
Duże ciśnienie może sie brać od tego że jest wlane za dużo oleju..
Sprawdzałeś stan?

Husqy SMR-R 450

6

Odp: Ciśnienie w silniku

Jeden pierscie to w cwajtakcie.
W czteropaku pierwszy uszczelniajacy drugi zgarniajacy trzeci olejowy. Nie spotkalem sie z pierscieniem all in one :/ Ale w sumie w dupie bylem i gowno widzialem :)

7

Odp: Ciśnienie w silniku

cross napisał/a:

1 pierscien w 4takcie ?

what the fuck? Jeśli był jeden, to jaki? Olejowy, czy zwykły, bez blaszki/sprężynki? Sprawdź jeszcze, czy olej który spływa do zbiorniczka ma podobną konsystencje, czy jest rozrzedzony. Masło się z tego na bank nie robiło, a yamaha wygląda na dość świeżą. Nie jakiś zeszmacony egzemplarz

rmz 250
gas gas txt 250

8

Odp: Ciśnienie w silniku

jeśli jest jeden pierścień to musi spełniać kilka funkcji jednocześnie, nie może tylko zgarniać albo tylko uszczelniać..
co do Ciśnienia to faktycznie jesli będzie więcej oleju to wiecej powietrza do przetłoczenia przez odme za kazdym suwem tłoka,
i może przez to wypluwać oliwe.

9 Ostatnio edytowany przez Rolin (2013-04-19 23:00:32)

Odp: Ciśnienie w silniku

Z odmy, która nie jest w obiegu zamkniętym ma prawo kapać olej, przecież w czasie pracy silnika w jego wnętrzu znajduje się mgła olejowa, która może być wypychana przez odmę za każdym ruchem tłoka. W Wr-kach nie ma odpowietrzenia skrzyni korbowej poza odmą na górze głowicy. Patent ze zbiorniczkiem i gąbką jest niezły, gąbka zbiera i zatrzymmuje olej  w sobie. Ja u siebie zaślepiłem wejście odmy do filtra i wypuściłem odmę pod motor, tak jak w YZ. Oczywiście jak sprzęt postoi to z odmy potrafi skapać kropla czy dwie. Osobiście nie widzę w tym nic dziwnego.

TM 450 SMX , Ducati MTS

10

Odp: Ciśnienie w silniku

Rolin napisał/a:

Oczywiście jak sprzęt postoi to z odmy potrafi skapać kropla czy dwie. Osobiście nie widzę w tym nic dziwnego.

stary... tu po 2,3mth wywaliło 100ml oleju więc coś nie gra. Kto wymieniał tłok?

rmz 250
gas gas txt 250

11

Odp: Ciśnienie w silniku

"wyciekł mi olej i zachlapał całą lewą stronę motocykla"
ale to chyba nie jest norma?

12

Odp: Ciśnienie w silniku

Ubytek za duży, jeśli przed wymianą tłoka było git to należy szukać przyczyny w zmianach. Jesteś pewien że założony tłok jest dedykowany do Twojej Yamaszki?

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

13

Odp: Ciśnienie w silniku

hmmm, zakładam, że jeśli tłok będzie miał przedmuchy to by silnik kulawo pracował, a o tym nie wspominasz. Te 100ml, które wyciekło to na pewno po jednej jeździe? Olej przypadkiem nie zbierał się w zbiorniku przez dłuższy czas?

TM 450 SMX , Ducati MTS

14

Odp: Ciśnienie w silniku

tak tłok do yamachy na 100% na chwile obecna nie przychodzi mi do głowy nic jak zdjąć go i założyć coś innego

Kto się targuje ten się szanuje :)

15

Odp: Ciśnienie w silniku

Zrob zdjecie tego tloka albo podaj numer z opakowania

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest