1

Temat: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Zakładam ten temat aby podzielić sie tym co tam sobie w tej maszynce robie. Zdjęcia robilem telefonem, wiec jakość nie oszałamia.

W husce miałem problem z biegami, nie odbijała wajha na swoją pozycje, po rozbebeszeniu okazalo sie, ze spręzyna sie wygieła w jakis sposób. Poza tym podkładka znajdująca sie na wielowypuscie wałka skrzynki, oraz pierscien zabiezpieczający.

http://imageshack.us/a/img441/2189/zdjcie0095j.jpg
http://imageshack.us/a/img268/4391/zdjcie0112e.jpg


Łańcuch rozrzadu tez został wymieniony, był stosunkowo tani, ok 100zł u Demczuka
http://imageshack.us/a/img853/2484/20110917036.jpg

Korba przyszła zła, wiec teraz czekając na właściwą jakoś trzeba było czas przy moto spedzić więc zdjąłem wahacz, jakis taki mi siewydał chętny do współpracy:D potraktowałem go najpierw papierem sciernym, a nastepnie polerką.... nie polecam strasznie żmudna robota;/ w sumie ok 5-6 godz nad nim spedzilem (samo polerowanie)
http://imageshack.us/a/img33/7742/zdjcie0138c.jpg
http://imageshack.us/a/img200/7862/zdjcie0140e.jpg


Następny do renowacji poszedł silnik, no i tu sie zaczeły schody;p był jakiś taki poobdzierany, nie podobal mi sie kolor, jakis taki jak pedzlem malowane (kartery). Skomplikowany kształt wiec postanowilem wypiaskowac, więc skonstruowałem sobie piaskarke;p kompletowanie czesci trwało pare dni i wyszło cos takiego:
http://imageshack.us/a/img152/4368/zdjcie0143j.jpg
http://imageshack.us/a/img109/1524/zdjcie0142d.jpg
http://imageshack.us/a/img838/9162/zdjcie0144g.jpg



Jak narazie kozystam z piasku do piaskownic:D kupuje w obi 9,99zł 20kg tylko trzeba go suszyc bo mokry strasznie. Piaskuje sie całkiem spoko, nieco boleśnie bo nie mam fachowych przyrzadow ochraniających przed piaskiem. Zwykła farba schodzi jak ołówek gumka, nad proszkowym malowaniem trzeba nieo wiecej czasu posiedziec.

http://imageshack.us/a/img534/3703/zdjcie0149ua.jpg
http://imageshack.us/a/img15/2631/zdjcie0155s.jpg
http://imageshack.us/a/img689/3728/zdjcie0157m.jpg



jak zgram reszte fot i cos porobie to nieco dorzuce, pozdr

2

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

I po roku!
W zeszłym sezonie w podnietce na jeżdżenie poskładałem szybko silnik i po 400km zaczęło się dymienie jak świeca dymna. Tłok i cylinder z braku smarowania sie zużyły... teraz częściej bede zaglądał do filtrujących sitek.
.
.
.
.
.
Ale się coś ruszyło w końcu. Przyszły od majstra gadżety:
http://imageshack.com/a/img69/8604/erxq.jpg
nowy tłok nominał, cylinder z nową tuleją żeliwną, korba kupiona nowa w tamtym sezonie dostała nowy czop i łożysko.



pierdoły z larssona
http://imageshack.com/a/img513/791/0cux.jpg

Zakupiłem zapasowy wałek rozrządu oraz zębatkę rozrządu, stan jak nowka;)
http://imageshack.com/a/img33/4218/mmqf.jpg
http://imageshack.com/a/img834/9496/01hc.jpg




Kartery dostały kolor:
http://imageshack.com/a/img541/3848/3ose.jpg
http://imageshack.com/a/img20/719/dymt.jpg
http://imageshack.com/a/img822/5905/evf1.jpg
kolor nazwałem "sraczka ktm'a"

Pewnie niektórzy się zastanawiali, czym malować kartery,  ja pomalowałem zwykłym akrylem samochodowym, więc jak bedzie już jeździć to się pochwale jak się trzyma.

3

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Masz może, na krzywce któregoś wałka rozrządu wybitą literę A?

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

4 Ostatnio edytowany przez kakarotto (2014-04-03 15:25:33)

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Też bym chciał mieć wałek od TC :P
literki A szukaj nie na krzywce tylko na tej części gdzie się przykręca zębatkę.

5

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Mam taki wałek ;)

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

6

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Dzis montowałem łożyska wału w karterach, jedno jest w osłonce stykowej plastikowej, drugie z metalowymi osłonami.
http://p1.bikepics.com/2014%5C05%5C11%5Cbikepics-2667743-full.jpg


Łożsyko po prawej traci obie osłonki i idzie do prawego karteru, natomiast to po lewej traci tylko jedną osłonkę i zostanie zamontowane w lewym karterze.

Traci tylko jendną osłonkę poniewaz lewy karter ma kanał olejowy którym pompka pompuje olej wpadający do otworu na czopie wału, tym sposobem kanał bedzie miedzy uszczelniaczem i zamknietym łożyskiem i ciśnienie nie ucieknie.
http://p1.bikepics.com/2014%5C05%5C11%5Cbikepics-2667745-full.jpg


Po nagraniu opalarka gniazd łożyska same wpadły.
Ponieważ nie wiem czy wał jest złożony na tą samą szerokość trzeba zmierzyć odległość łożysk od czoła krawedzi karterów, szerokość wału i grubość uszczelki i na tej posdtawie dobrać podkładke dystansowa (wał-łożysko)
http://p1.bikepics.com/2014%5C05%5C11%5Cbikepics-2667747-full.jpg


i teraz pytanie czy ktos wie w którym miejscu zmierzyć wał?

1?
http://p1.bikepics.com/2014%5C05%5C11%5Cbikepics-2667749-full.jpg

2?
http://p1.bikepics.com/2014%5C05%5C11%5Cbikepics-2667750-full.jpg

7

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Mogę Ci powiedzieć, że montaż tej podkładki nie jest konieczny. A z łożysk możesz zdjąć oba krycia i będziesz miał takie samo smarowanie.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

8

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

kakarotto lepiej w ten sposób nie poprawiaj fabryki. Olej będący zamknięty w łożysku nie będzie go chłodził. Lepiej niech się wyleje, a pompa niech załaduje nowy. Także proponuję usunąć obydwa dekle.
2 opcja pomiaru jest poprawna.
Wał nie jest złożony na tą samą szerokość.
Powodzenia.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

9

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Ja też jestem za tym aby zdjąć osłonkę.
Olej chłodzi oraz przepłukuje łożysko.
Jak wpadnie jakiś fafroch to nie poleci do filtra tylko  będzie latał w tym łożysku i czynił spustoszenie.
Tak samo jak łożysko zacznie się sypać to też olej nie będzie płukał wiórów tylko będą latać w łożysku i nie dowiesz się przy zmianie oleju, że dzieje się coś złego.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10 Ostatnio edytowany przez kakarotto (2014-05-12 12:50:12)

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Ja sobie, tego tak do końca z tym zakrytym łożyskiem nie wymyślilem sam. Widziałem gdzieś na necie, projekt takiej huski i koleś też nie odkrył łożyska.
Wydaje mi się, że nie poprawiam fabryki bo odkąd te silniki dostały pompke oleju to zmienił sie numer katalogowy lewego łożyska chyba nie bez powodu.
Dzieki za rady, napisze jeszcze do husqvarny.

edit.
Ps
Łożysko jest otwarte po stronie wału, wiec myśle, ze olej bedzie po nim latał swobodnie.

11

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Specjaliści w aso na pewno Ci doradzą ^^

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

12

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

No wiem, że z tym jest problem bo widzą tylko numery części, ale zawsze można spróbować :)

13

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

A łożyska kupiłeś w ASO czy w sklepie z łożyskami?
Jak w sklepie to musiałeś znać oznaczenia nowych?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

Kupilem w sklepie znając wymiar
8000 28182   Bearing (ø30xØ72x19 mm)    prawe
8A00 28182   Bearing (ø30xØ72x19 mm)    lewe

15

Odp: Husqvarna TE 610 remont oraz z nudów grzebanie...

mały update :D
Przyszli zawory i inne macieje. Jadą dziś pocztą do Majstra.
Jeżeli utrzymam tępo składania to do końca 2017 roku powinienem odpalić.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/ZR5oEI.jpg