391

Odp: XR400R SM Staruch

Sezon powli się zbliża, więc zabieram się za robotę :)

Na pierwszy ogień poszły kółka brudasy. Przednie koło w zeszłym sezonie dostało nową obręcz i szprychy. Na dzień dzisiejszy wygląda bardzo dobrze, zmieniam tylko łożyska, centrowanie i nowa dętka, bo rok temu była ząłożona używana (używka na zapas).

Tylna ma się gorzej: 3 połamane szprychy (chociaż nie skaczę wcale). Do tego nowe łożyska i centrowanie. Dętka jest ok.

W związku z tym pytanie: skąd łożyska i uszczeliacze? Kupić komplety na allego, kupić w Olku, czy składać zestaw samemu?

Przy okazji zmieniam opony, moje AC10 w stanie celujący- są własnie na sprzedaż :)

"Ride it, like You stole it"!

392 Ostatnio edytowany przez kompan do picia (2014-01-16 13:32:11)

Odp: XR400R SM Staruch

Łożyska i uszczelniacze samemu. Pamiętaj o luzie w łożyskach, ma być C3. Jeszcze łożyska powinny być obustronnie kryte np 2RS.C3

393

Odp: XR400R SM Staruch

C3 nie za luźne?

"Ride it, like You stole it"!

394

Odp: XR400R SM Staruch

Fakt, że to nie jest silnik, ale koło też się kręci i łożysko się nagrzewa. Ja zawsze do kół pakowałem C3, nie wiem czy tak łatwo dostaniesz łożyska z mniejszym luzem.

395

Odp: XR400R SM Staruch

Pewnie masz rację:)

Dobra, to walimy po wymiarach i oznaczeniach:

1. Przód:
- uszczelniacze 24X37X7 x1 (3 lub 8pln), 40X50X5 x1 (2,5pln).
- łożyska: przód 6202-2RS1 - 35/15/11 UU x2 (ok 20pln x2) SKF, NTN czy inne? Nie wiem czemu są opisane jako łożyska alternatora?

2. Tył:
- uszczelniacze: 25X40X7 x1 (3,4pln), 25X47X6.5 x1 (nie widzę zamiennika, tylko honda? 91253-033-003 OIL SEAL
- Łożyska 6303UU x1 (NTN 16,5pln), 6203Ux1 (16pln).

Pytanie, czy to się zgadza? :D

"Ride it, like You stole it"!

396

Odp: XR400R SM Staruch

Staruch możesz podrzucić mi na PW czy nawet foty i cenę za opony?

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

397

Odp: XR400R SM Staruch

Poooszło PW :) Ale jak coś, to są w dziale GIEŁDA.

"Ride it, like You stole it"!

398

Odp: XR400R SM Staruch

Dobrą stroną do szukania łożysk jest albeco.com.pl, np. łożysko 6303
[url]http://www.albeco.com.pl/PL-H12/esklep.html?symbol=6303.2rs.c3&nazwa=&producent=-1&sr_wewn=&sr_zewn=&szerokosc=&nazwa_symbol=on&w_srodku=on&zerowe=on&precyzja=0[/url]

Skf czy NTN jeden pies.
W NTN uszczelnienie obustronne plastikowe stykowe oznaczane jest jako LLU, w innych firmach głównie jako 2RS.

Uszczelnienie 25x40x7
[url]http://www.albeco.com.pl/PL-H12/esklep.html?symbol=&nazwa=&producent=-1&sr_wewn=25&sr_zewn=40&szerokosc=7&nazwa_symbol=on&w_srodku=on&zerowe=on&precyzja=0[/url]

399

Odp: XR400R SM Staruch

Wczoraj polatane :)

Zmieniłem kółka na małe, zmieniłem olej i filtr, ustawiłem zawory. Zmieniłem zębatkę tył, wyrzuciłem licznik i linkę zakładając eliminator zety. Zastanawiam się czy wszystkich tulejek w kołach nie wymienić na amelinowe.

Kłopociki:
1. Leje się spod głowicy. To chyba będzie moja 3 uszczelka, nie wiem czemu taksię dzieje. Może to wina materiału uszczelki? Może trzeba pójśc do hondy po nową?
2. Jak mocno dokręca się pokrywy rewizyjne od zaworów? Ja dokręcam z wyczuciem lekko, a jak odkręcałem po poprzedniej rewizji (robionej przez kogoś innego), to były dojebane na maxa.
3. Pojawia się stary problem ciągniecia sprzegła. Jak dobrze rozgrzeje moto, to na światłach, na wbitym biegu i sprzęgle, lekko pcha do przodu. Kosz sprzęgłowy do wymianny?

A poza tym spisuje się super :) Zapodałem zębatki 14/49 i na zakrętach trzeba być bardziej uważnym :D

"Ride it, like You stole it"!

400 Ostatnio edytowany przez Kula (2014-02-24 10:24:30)

Odp: XR400R SM Staruch

Też wymieniałem już 2 uszczelki pod głowicą...

Zasada jest taka, że po założeniu nowej kontrolnie dokręcić trzeba głowicę po powiedzmy 100-200km.

Aczkolwiek teraz tego nie robiłem i o dziwo nic się nie sączy ;)

Ale wydaje mi się, że trzeba by się zwrócić do Hondy po nową...

Co do sprzęgła to 2 sezony temu wymieniłem tarcze i do dziś jest ok.

Pokrywy rewizyjne? Chodzi Ci o te kapsle? Dokręcam na wyczucie, ale nie jakoś bardzo mocno i nigdy z tamtąd nic nie ciekło.

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

401 Ostatnio edytowany przez KML (2014-02-24 10:56:56)

Odp: XR400R SM Staruch

Uszczelka oryginał najlepiej + możesz dać na warsztat cylinder i głowice aby Ci powierzchnię wyrównali.
Głowicę dokręcasz kluczem dynamometrycznym?
Honda ma słabe gwinty i łatwo przeciągnąć, ja miałem kiedyś zerwane 2 gwinty od głowicy więc dałem zamiast śrub dorobione szpilki, wklejone na dole na stałe a od góry nakrętka i było ok.
Kapsle dokręcaj tak aby o-ring był dociśnięty i nie puszczał, nie musi być mocno bo tam żadne siły nie działają.

Sprzęgło Ci nie wysprzęgla , sprawdzałeś naciąg linki?

Litrowy Gixer

402

Odp: XR400R SM Staruch

uszczelka pod głowiece tylko i wyłącznie oryginał zakładajcie! szkoda czasu i pieniędzy na zamienniki z aledrogo.

403

Odp: XR400R SM Staruch

To samo słyszałem o łańcuszkach rozrządu w XRkach , zamienniki są z plasteliny tylko oryginał.

Litrowy Gixer

404

Odp: XR400R SM Staruch

Chyba szarpnę głowicę, oddam do zabielenia razem z cylindrem i dam nową uszczelkę. Nie ma rady.

Kula: no właśnie, jakby były zużyte, to by nie kleiły, a u mnie jak się rozgrzeje, to klei nawet jak jest wysprzęglone. Linka nowa z pudełka, na zimno wszystko jest ok.

Co do kapsli: dokładnie tak, ja też dokręcam lekko, tylko 1 była tak dojebana, że w końcu klucz się omsknął i do widzenia, szukam nowej :)

"Ride it, like You stole it"!

405

Odp: XR400R SM Staruch

Same gwinty nie są słabe bo to są helicoil, a płynie materiał głowicy. Ważne aby kręcić kluczem dynamometrycznym.
Przed każdym założeniem uszczelki trzeba splanować głowicę na warsztacie albo chociaż samemu po szybie, na pastę przeszlifować.
Ja tak zawsze robię i problemów z uszczelkami allegro nie miałem. Szlif, nowe szpilki i klucz dynamometryczny.

Swoją drogą jak masz wklejone szpilki to jak splanujesz wszystko na nowo. Trza rwać szpilki z klejem, pytanie tylko ile mięsa zostanie pod nowe.

Co do łańcuszka rozrządu to chyba trochę przesadzone legendy, bo mi serwis sam odradza przepłacanie na oryginale.

A to sprzęgło to bankowo dobrze ustawione na lince, może kosz jest dokręcony złym momentem?
Powiem szczerze, że czytam serwisówkę zawsze kilka razy przed w trakcie i po robocie i sprawy, które wydaje mi się, że wiem jak zrobić, to w instrukcji opisane są ciut inaczej i wszystko na końcu działa jak należy.