91 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2018-06-10 20:52:39)

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Moim zdaniem, jak na Conti SM i tylko z przodu to ją przegrzałeś. Za dużo nabite. Ekspertem też nie jestem, ale jeśli tył nie ma takich śladów to przód nie powinien mieć tym bardziej.

Ile miałeś wbite w te opony ?

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

92

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Opona sie przegrzewa jak jest za malo cisnienia, a nie za duzo.

Gdy w oponie jest za duzo powietrza to pasek tam gdzie opona styka sie z asfaltem jest bardzo waski.

Ja bym tutaj zrzucil jeszcze 0,1 bara i obserwowal jak sie jedzie i jak bedzie zuzywac sie opona.

Pokaz zdjecia tylu.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

93

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

[url=https://naforum.zapodaj.net/16679eec75b7.jpg.html]https://naforum.zapodaj.net/thumbs/16679eec75b7.jpg[/url]

Teraz mam 1.8-1.9 i jest ok, wcześniej miałem więcej i przód mi uciekał

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

94

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

levis napisał/a:

Opona sie przegrzewa jak jest za malo cisnienia, a nie za duzo.

Gdy w oponie jest za duzo powietrza to pasek tam gdzie opona styka sie z asfaltem jest bardzo waski.

Ja bym tutaj zrzucil jeszcze 0,1 bara i obserwowal jak sie jedzie i jak bedzie zuzywac sie opona.

Pokaz zdjecia tylu.

No jak jest ciepło bardzo i pasek styku jest malutki to właśnie najlepszy sposób na przegrzanie opony na zewnątrz. Mała powierzchnia styku sprawiła, że energia się koncentruje na małej powierzchni (na wierzchu opony) i przegrzewamy oponę na powierzchni. Tak mi się wydaje, ale pewny nie jestem (jakaś doświadczona głowa pewnie to zweryfikuje). Na pewno Conti SM nie powinno tak wyglądać. To nie torówka. Ja Conti w takie upały jak dziś pompowałem na torze jakieś 1,7 przód i 1,6 tył na zimno i się nie ślizgały i nic takiego się nie działo.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

95

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Gliwkujesz ok, ale wg mnie to taka opona w ogole nie pracujw, bo jedzie bez odpowiedniego obciazenia. Jak ktos przypaluje porzadnie to po prostu opona nie bedzie trzymac i przez to nie bedzie miala jak sie nagrzac.

Btw wg mbie tyl gorszy od przodu. Pasek zuzycia z 2-3cm od krawedzi, do tego rowniez bardzo waski. No chyba, ze jechales raczej spokojnie, no to co innego.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

96 Ostatnio edytowany przez shonek (2018-06-11 08:46:59)

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Po torowaniu to normalne.
Może z tyłu już ta poszarpana guma zeszła np.po jeździe w terenie.

Edit. Przed odpowiedzią nie przeczytałem tych postów powyżej...

WR250X -> Husaria 701

97

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Koso napisał/a:

[url=https://naforum.zapodaj.net/67106ad5b10e.jpg.html]https://naforum.zapodaj.net/thumbs/67106ad5b10e.jpg[/url]

Czy tak powinna wyglądać opona po jeździe w gorący dzień po torze?, dodam ze z tylu brak czegoś takiego

Normalne,możesz dać 0,1-0,2 więcej ciśnienia,minimalnie bo bedzie kosztem przyczepności.

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

98

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Opona wygląda jakby miała dalej za dużo ciśnienia, ściera się w stożek. ja bym jeszcze 0,1 bara opuścił :)

99 Ostatnio edytowany przez kamilos (2018-10-01 22:45:19)

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Rzućcie okiem na to zużycie. Po opisach wychodzi, że mam albo za miękki zawias albo za dużą masę z przodu. Czy dobrze myślę aby lagi opuścić o jeden ząbek w dół na półkach aby masa poszła bardziej na tył?

Conti Attack SM EVO, moto to dziobal SM, ciśnienia referencyjne to 2,0/2,0, ustawione na ciepło na Radomiu 1,95/1,95. Temperatura powietrza była około 20'C i słoneczko grzało także asfalt mógł mieć około 25-30'C. Tył na wykończeniu Metzeler M7RR.

[url=https://postimg.cc/rzS3PJf8]https://i.postimg.cc/rzS3PJf8/20181001_073648.jpg[/url] [url=https://postimg.cc/qhmLPN6x]https://i.postimg.cc/qhmLPN6x/20181001_073710.jpg[/url]

kamilos.net

100

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

dlaczego jedna strona jest zdewastowana a druga w ogóle nie tknięta ? Patrząc na lewą oponę, na pierwszy ogień powiedziałbym, że za mało ciśnienia, ale 1.95 to i tak dużo... Ustawienie dobicia i odbicia bym sprawdził. Zakładam, że mieścisz się w 70-85kg bez ciuchów ?

Opuszczenie przodu na lagach przeniesie ciężar jeszcze bardziej do przodu...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

101

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

levis napisał/a:

dlaczego jedna strona jest zdewastowana a druga w ogóle nie tknięta ? Patrząc na lewą oponę, na pierwszy ogień powiedziałbym, że za mało ciśnienia, ale 1.95 to i tak dużo... Ustawienie dobicia i odbicia bym sprawdził. Zakładam, że mieścisz się w 70-85kg bez ciuchów ?

Opuszczenie przodu na lagach przeniesie ciężar jeszcze bardziej do przodu...

Bo jedna to tylna opona a druga przednia

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

102 Ostatnio edytowany przez kamilos (2018-10-02 12:00:53)

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Opuscic chce lagi, co podniesie caly przod :) Efekt mialem juz podobny przy cisnieniach 1,8 tylko na metzelerach m7rr stad bardziej sklaniam sie ku geometrii. Dodatkowo na oponach drogowych przy nizszych cisnieniach trace tempo i sterownosc takze to 1,9-2,0 wydaje sie najlepsze. Dobicia/odbicia/sag mialem ustawiane w ltd34, najsztywniej jak sie dalo pod moja wage 85 w ciuchach.

Na fotkach jest prawa strona przod/tyl bo tutaj wyrazniej widac co sie dzieje. Wiecej przejazdow mialem w prawo.

kamilos.net

103

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Jak dla mnie to ten przód wygląda jak u PROSów jeżdżących na slickach i hamujących bardzo mocno w pełnym złożeniu... Jeżeli nie czujesz dyskomfortu to bym tak zostawił, ewentualnie zwiększył ciśnienie o 0.1bara, żeby zobaczyć, czy komfort zostanie, a opona będze schodzić wolniej...

Natomiast tył... wg mnie za wysokie ciśnienie i od tego bym zaczął.

Nagraj filmik jak naciskasz moto za kierownicę, za zadupek i za kanapę...

załóż oring na lagi i zobacz dokąd się uginają

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

104

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Hamulcem wchodzę głęboko w zakręt, ale nie jest to poziom PRO :)

Przód i tył podobnie się kompresują, ale przód zdecydowanie szybciej wraca niż tył. Całość była kompletnie serwisowana rok temu.
[url]https://youtu.be/uOopz0MD0NQ[/url]

[url=https://postimg.cc/fJV3vkwh]https://i.postimg.cc/fJV3vkwh/20181003_172559.jpg[/url]

kamilos.net

105

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Jakie gustowne klapeczki :D

Przepraszam, musiałem...