31

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

obadajcie ten filmik.

Ja wiem, że dość krótkie przełożenia są wskazane, aby ciągle jeździć w obrotach, gdzie jest maksymalna moc. Widzę, że gość ma Quick-shiftera i biegi zmienia się szybko, ale czy to nie przypadkiem przesada. Może ktoś bardziej doświadczony się wypowiedzieć ?

https://www.youtube.com/watch?v=ur3RlXlbYls

Aprilia SXV 450

32 Ostatnio edytowany przez niwy (2016-04-28 23:23:05)

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

zostałem raz przez niego kiedyś wyprzedzony... wydaje mi się że zna sie na robocie

www.facebook.com/supermoto311
instagram: #piotrek_311

33

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Levis, jeżeli się nie mylę gość z filmiku to niejaki Magik z Tarnowa. Coś tam wie o jeździe ;-)

34

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

levis napisał/a:

obadajcie ten filmik.

Ja wiem, że dość krótkie przełożenia są wskazane, aby ciągle jeździć w obrotach, gdzie jest maksymalna moc. Widzę, że gość ma Quick-shiftera i biegi zmienia się szybko, ale czy to nie przypadkiem przesada. Może ktoś bardziej doświadczony się wypowiedzieć ?

https://www.youtube.com/watch?v=ur3RlXlbYls

No jasne że przesada, obecnie mam popsuty quickshifter więc postaram się jechać cały sezon na jednym biegu  oczywiście co rok to na wyższym ;-) (szkoda skrzyni, wg obliczeń powinna starczyć na 5 lat )

35

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Biegi może i ma długie ale wrzuca je jak w dieslu ;-) za dużo jazdy tedeikiem ;-) pozdro paolo ;-)

pozdrawiam, samson
www.farmapomyslow.pl

36

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

levis napisał/a:

obadajcie ten filmik.

Ja wiem, że dość krótkie przełożenia są wskazane, aby ciągle jeździć w obrotach, gdzie jest maksymalna moc. Widzę, że gość ma Quick-shiftera i biegi zmienia się szybko, ale czy to nie przypadkiem przesada. Może ktoś bardziej doświadczony się wypowiedzieć ?

https://www.youtube.com/watch?v=ur3RlXlbYls

Krótkie przełożenie nie daje płynności jazdy to SM nie MX. To że masz wrażenie na wyjściu z zakrętu że moto zamula oraz nie podnosi koła nie oznacza że nie przyspiesza płynniej i szybciej niż na krótkim. ( mając pomiar czasu na daną sekwencję toru można sobie to szybko uświadomić ) W bydzi musisz przebić powiedzmy 2-3 razy niż wyjdziesz na prosta a nie lepiej zaraz od lewego bez przebicia iść i rozwijać gazem. To samo w Radomiu. Nie lepiej na krótszych odcinkach między zakrętami dozować gazem na dłuższym przełożeniu niż zbijać góra dół kilka razy i szarpać.

https://www.facebook.com/tsunamiagataipiotr?ref=hl
# 86 Wuju - Tsunami SM

37

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

nigdzie nie napisałem, że koleś źle jedzie, zamula itd.

Poddałem pod dyskusję tylko i wyłącznie jego krótkie przełożenia... Zrobiłem tak, bo obejrzałem kilka filmów, m.in. Crazy'iego, Mańka, Piotra z Tsunami i mam wrażenie, że mają zupełnie inne przełożenia, sporo dłuższe i co więcej, wychodząc na prostą na długim łuku, już na nim zapinają wyższy bieg, właśnie chyba po zapewnienie sobie efektu płynności.

Wiadomo, że jak po zmianie biegu silnik wpadnie na 7 tyś obrotów to ma więcej mocy niż jak wpadnie na 4-5 tyś.

Natomiast każda zmiana biegu to jakiś tam ułamek sekundy stracony na przyśpieszeniu.

I tutaj chyba trzeba znaleźć kompromis pomiędzy ilością zmiany biegów a mocą, którą dysponujemy. Teoretycznie pełna moc jest potrzebna na samym końcu zakrętu i prostej. Wcześniej chyba nie jest potrzebna, bo albo będzie unosić koło, albo pójdzie powerslide i zmieni tor jazdy.

Są to tylko moje głośne myśli, a wzięły się one z tego, że moja seryjna skrzynia i przełożenia są zupełnie inaczej zestopniowane niż u kolegi z filmiku.

Tam gdzie on wbija 5 bieg, ja nie dokręcam nawet 3 do połowy.
Aktualnie takie prędkości osiągane są u mnie na poszczególnych biegach:
1- 80km/h
2 - 100
3 - 125
4 - 158 (4 to nawet  w Bydgoszczy na prostej nie udało mi się wbić).

I tak jak w singlach nie ma za bardzo problemu jak spadną obroty poniżej 5 tyś, bo i tak odpychają się jak dzikie, tak u mnie w V2, jest to bardzo odczuwalne.

Aktualnie jak na 2 biegu zejdę do prędkości 40km/h to łapię muła i muszę czekać do tych 55-60km/h żeby moto zaczęło się porządnie odpychać.

Tak jak w Bydgoszczy nie było to jakimś wielkim problemem, tak w Toruniu, była katastrofa. Połowę toru musiałem jechać na jedynce, bo na dwójkę było za wolno...

To chyba tyle, mam nadzieję, że teraz moje wywody są zrozumiałe :)

Aprilia SXV 450

38 Ostatnio edytowany przez gierwi (2016-04-29 11:35:05)

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

levis napisał/a:

Wiadomo, że jak po zmianie biegu silnik wpadnie na 7 tyś obrotów to ma więcej mocy niż jak wpadnie na 4-5 tyś.

Ale podczas przyspieszania to moment obrotowy ma pierwszorzędne znaczenie. Raczej trzeba trafić w moment, który jak piszesz w singlach ma szerokie pasmo, a w Twoim ujawnia się bardziej jak w 4 cylindrowym ścigancie.
W zeszłym roku w Koszalinie VdB zapierdalał jak wściekły, a robił to tak płynnie i bez wkręcania silnika na jakieś kosmiczne obroty, że aż wydawało się niemożliwe połączenie szybkości z dźwiękiem silnika.
Z resztą na pytanie o Aprilię na której jeździł, odpowiedział że to nie najlepszy motocykl do SM, trudny w prowadzeniu ze względu na charakterystykę silnika. Chwalił ją za to za jazdę na szybkich torach z długimi prostymi.
Te nowsze przerabiane z MXV tzw. SMXV pracują chyba jako Big Bang, a to zbliża je do charakterystyki singla w temacie momentu obrotowego.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

39

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

no tak, ale prawda jest taka, że to co pcha motocykl to jest moc, a nie moment obrotowy :)

moc jest oczywiście wynikiem mnożenia momentu x obroty.

Te sMXV zwykle przerabiają z bigbang na screamera - kwestia przestawienia rozrządu i zmiany mapy.

Motocykla nie zmienię - jedynie co, to mogę po prostu spróbować nauczyć się jeździć :)

Aprilia SXV 450

40

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Moment się liczy

WWW.HI-OCTANE.PL
Oficjalny dealer: ALPINA RAGGI, TM RACING, AHRS
#13 Mistrzostwa Polski
TM Racing SMX 450 Fi x2 : TM Racing SMM 450 Black Dream

41

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Moc jest ważna przy prędkości maksymalnej, a moment podczas rozpędzania, i tej wersji będę się trzymał!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

42

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Linijne oddawania mocy czym płynniejsze tym lepiej co nie znaczy że na innym moto nie da się jeździć.
Jeśli zaczyna wykres spadać musisz przebić bieg wyżej bo nie przyspieszasz - logiczne. ( tak zachowują się wszystkie big bory np.
Radom dla przykładu lecę Hondą z przełożeniem 14/45
prostą 4 biegiem zbijam na 3 potem na 2, pokonuje prawy i przebijam w górę na 3 którym jadę aż na prosta gdzie znów daję 4 -
Kawasaki miałem o wiele mocniejsze na big borze lecz oddawanie nie było już takie linijne dlatego trzeba było mieszać biegami podobnie jak kolega na filmiku co powodowało że jechałem 1 sek wolniej na mocniejszym motorze z przełożeniem 14/48
Moc na proste, moment i jej linijne oddawanie na zakręty i SM hehe

https://www.facebook.com/tsunamiagataipiotr?ref=hl
# 86 Wuju - Tsunami SM

43

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

w SXV jest bardzo liniowe, ale dopiero powyżej 6 tyś obrotów hehehe :D

Aprilia SXV 450

44

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

Wiem, kiedyś w Gostyniu miałem okazję przejechać się SXV Cienkiego. Było grubo, ale dziwnie.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

45

Odp: Treningi, technika jazdy, porady, ćwiczenia.

też miałem okazję przejechać się SXV, prawdopodobnie tą samą co gierwi. Silnik i skrzynia, nic im nie brakowało. Da się tym jeździć bez problemu. Niestety miała założony dławik na filtrze powietrza i mocy było tyle, co w 250ccm, drugie niestety że po 10-15 min już nie odpaliła:)

rmz 250
gas gas txt 250