1

Temat: Akumulatory motocyklowe

Witam

Nie wiem za bardzo gdzie miałem wstawić ten temat czy tu czy może w polecane firmy ?
Zajmuje się sprzedażą akumulatorów motocyklowych wiec jakby były jakieś pytania z tym związane walić jak w dym.
Tak czy tak polecam się na przyszłość :)
                                                                                      Witam Wszystkich

Zmieniłem pracę z punktu telefonów komórkowych w branże bardziej mnie interesującą.
W końcu połączyłem pasje w obowiązkami
Tam, gdzie motocykle tam JA

Firma nazywa się PROFI - SYSTEM, można nas znaleźć w sklepie on-line 24h

dobreakumulatory.pl

Zajmujemy się sprzedażą, serwisem akumulatorów do wszelkiego typu pojazdów, maszyn i urządzeń.

Ja przede wszystkim zajmuje się akumulatorami motocyklowymi !!

Mamy dostępne wszystkie modele baterii jakie montowane są w motocyklach, quadach, skuterach itd.
Ładowarki do akumulatorów żelowych, AGM, kwasowych itp.


Oferujemy firmy
Varta, Motopower, Mbike, Powerbat, Poweroad, Fiamm, Deka


Adres :
Profi - System
Ul.Waryńskiego 21
43-180 Orzesze


http://images45.fotosik.pl/1247/383d1e373e7dd18c.jpg

Jestem kowalem własnego lotu !
SUZUKI DRZ 400 SM KOZA
####MATEUSZ ŻORY####
http://www.bikepics.com/members/malyzory

2

Odp: Akumulatory motocyklowe

W sprawach ustalenia cennika reklamy na Supermoto.pl zapraszam na priv

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: Akumulatory motocyklowe

czy się różni ładowarka-prostownik do "zwykłego" aku  od takiej do aku żelowego ?

i can do this .. here, hold my beer

4

Odp: Akumulatory motocyklowe

Z tego co wiem akumulator żelowy wymaga rozładowywania co jakiś czas.

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

5 Ostatnio edytowany przez grey_pl (2012-03-05 23:09:58)

Odp: Akumulatory motocyklowe

hej
tak na szybko
prostownik to prostownik używa się do akumulatorów kwasowy-ołowiowych 
ładowarka impulsowa mikroprocesorowa potocznie niektórzy nazywają ją prostownikami lecz ma całkowicie inaczej podawany prąd i inna charakterystykę ładowania.

Do akumulatorów żelowych , AGM używamy ładowarek impulsowych. Sterowane są mikroprocesorem i ładowane są impulsowo które pilnują żeby prąd ładowania nie wędrował wysoko zabezpieczając przed zniszczeniem akumulatora.

pozdrawiam

Jestem kowalem własnego lotu !
SUZUKI DRZ 400 SM KOZA
####MATEUSZ ŻORY####
http://www.bikepics.com/members/malyzory

6 Ostatnio edytowany przez grey_pl (2012-03-05 23:17:23)

Odp: Akumulatory motocyklowe

Peka napisał/a:

Z tego co wiem akumulator żelowy wymaga rozładowywania co jakiś czas.

Peka aku które mamy w motocyklach  to nie akumulator niklowo-kadmowy

to też grubszy temat na rozmowę

bo zelówki tez rozróżniamy na rozruchowe , do głębokiego rozładowania , buforowe i cykliczne

Najważniejszym jest żeby akumulator nieważne jaki nie stał długo rozładowany poniżej 12,5 bo traci swoje parametry :)

Jestem kowalem własnego lotu !
SUZUKI DRZ 400 SM KOZA
####MATEUSZ ŻORY####
http://www.bikepics.com/members/malyzory

7

Odp: Akumulatory motocyklowe

czyli  ... :) ..jak "prostownik" jest .... ,nowszy,  mikroprocesorowy-  to się nadaje do żelu i do zwykłych aku ?

i can do this .. here, hold my beer

8

Odp: Akumulatory motocyklowe

HEMP napisał/a:

czyli  ... :) ..jak "prostownik" jest .... ,nowszy,  mikroprocesorowy-  to się nadaje do żelu i do zwykłych aku ?

prostownik tradycyjny ma swoje zalet  i swoje wady
ale do zelówek i AGM się nie nadaje
Prostowniki transformatorowe to starsza zabawka, 

Ładowarka impulsowa nadaje się do takich i do takich ale często wymaga dłuższego czasu na pełne naładowanie akumulatora.

Jestem kowalem własnego lotu !
SUZUKI DRZ 400 SM KOZA
####MATEUSZ ŻORY####
http://www.bikepics.com/members/malyzory

9

Odp: Akumulatory motocyklowe

Moto stało teraz na dworze ze dwa dni, na mrozie do -10stopni. Poszedłem dzisiaj w dzień, wyjąłem aku zelowy przy -1 przyniosłem do domu. Po ok 0.5h pojawiła się na nim rosa (to normalne - nagła zmiana temperatur), ale sprawdziłem napięcie a tu 16V !!!!!!!.
Teraz, po kilku godzinach ma ok 12,9V.
Czy przy dość gwałtownej zmianie temperatury taki skok napięcia to normalka?

Najlepsze MOTO to SUPERMOTO

10

Odp: Akumulatory motocyklowe

SUPERMOTO napisał/a:

Moto stało teraz na dworze ze dwa dni, na mrozie do -10stopni. Poszedłem dzisiaj w dzień, wyjąłem aku zelowy przy -1 przyniosłem do domu. Po ok 0.5h pojawiła się na nim rosa (to normalne - nagła zmiana temperatur), ale sprawdziłem napięcie a tu 16V !!!!!!!.
Teraz, po kilku godzinach ma ok 12,9V.
Czy przy dość gwałtownej zmianie temperatury taki skok napięcia to normalka?


to raczej niemożliwe - masz prawdopodobnie uszkodzony miernik ( sprawdź innym ), 

chyba że masz uszkodzony regulator napięcia w moto i ładowało po 2oV.

Co do rosy nic się nie przejmuj mogła być od różnicy temperatur.

Jak masz czas zostaw aku jeszcze w ciepłym na dobre 24 godziny (żeby wykluczyć zamarznięcie aku)  jeżeli napięcie będzie lecieć
doładować ładowarka impulsową.

Jestem kowalem własnego lotu !
SUZUKI DRZ 400 SM KOZA
####MATEUSZ ŻORY####
http://www.bikepics.com/members/malyzory

11

Odp: Akumulatory motocyklowe

Nawet, przy ładowaniu 20V, to akumulator wyjęty z motunga i mierzony w domowym zaciszu miałby około 12V. Coś ten profesjonalizm sklepowy chyba niezbyt.... W następnym odcinku naładujemy 1,5V "paluszka", tak aby miał 750V i zasilimy nim warszawskie metro :)

12 Ostatnio edytowany przez grey_pl (2012-03-06 21:39:54)

Odp: Akumulatory motocyklowe

i tu się mylisz, chyba mało widziałeś
A dokładniej sprawne aku ładowane  zgodnie z zaleceniami po ładowani ma ponad 13V .
po ładowaniu własnie może mieć wartości zawyżone dla tego napięcie spoczynkowe mierzy się o 24 godzinach odstania

a dwa gadamy o napięciu a nie pojemności
wiec w paluszka nie wkładaj 750V bo troche zły przykład :P:P

Jestem kowalem własnego lotu !
SUZUKI DRZ 400 SM KOZA
####MATEUSZ ŻORY####
http://www.bikepics.com/members/malyzory

13

Odp: Akumulatory motocyklowe

grey_pl napisał/a:

i tu się mylisz, chyba mało widziałeś

Widziałem książkę do fizyki- wystarczy.
Jak zapoznasz się z podstawami budowy akumulatorów, kilkoma prawami fizyki to może zaczniesz być bardziej kompetentny w sprawach, w temacie których się wypowiadasz. Tak tylko dla przypomnienia- ogniwo po osiągnięciu niecałych 2,5V zaczyna rozkładać wodę na tlen i wodór. Nie wiem, czy wiesz, ale można w to powątpiewać wnioskując z Twoich wypowiedzi, pomimo Twojej nowej profesji, w aku jest 6 ogniw. Średnio przy napięciu 14,7V następuje przeładowanie, co powoduje wydzielanie właśnie wspomnianego wodoru i dosyć spore prawdopodobieństwo ładnego jebuuuut.

grey_pl napisał/a:

a dwa gadamy o napięciu a nie pojemności wiec w paluszka nie wkładaj 750V bo troche zły przykład :P:P

Nigdzie nie napisałem o pojemności. To był przykład, który miał Ci uzmysłowić, że nie da się uzyskać różnicy potencjałów pomiędzy anodą a katodą akumulatora kilkukrotnie większej (czy nawet o kilkadzisiąt %), tylko poprzez przyłożenie odpowiedniego napięcia w trakcie ładowania.

14

Odp: Akumulatory motocyklowe

SUPERMOTO a jest taka możliwość, że przy pierwszym pomiarze ustawiłeś na mierniku ACV a nie DCV?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15

Odp: Akumulatory motocyklowe

wtedy by było zero na mierniku

i can do this .. here, hold my beer