1 Ostatnio edytowany przez malyjohn (2011-12-22 16:42:09)

Temat: DR-Z SM do oceny !

Witam !
Planuję zakup suzuki drz sm (dlatego proszę o wypowiedzi tylko dotyczące tego modelu a nie proponowanie zupełnie innych)

Czy ktoś oglądął już ten motocykl ? ewentualnie czy ktos mieszka blisko i jest w stanie sprawdzić ten temat ?

[url]http://otomoto.pl/suzuki-dr-z-drz-450-supermoto-M2888282.html[/url]

Jak wygląda sytuacja stosunku ceny do rocznika, stanu itd ?

Czy ktoś z klubowiczów posiada taką drz sm, w dobrym stanie na sprzedaż ?

2

Odp: DR-Z SM do oceny !

zapraszamy najpierw do przywitalni, troche kultury :)

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

3

Odp: DR-Z SM do oceny !

patryk1533 napisał/a:

zapraszamy najpierw do przywitalni, troche kultury :)

Bardzo przepraszam, stwierdziłem że dopiero po zakupię się przedstawimy, już razem ; ))

4

Odp: DR-Z SM do oceny !

Witam
Długo stoi to wiem na pewno bo też poszukuje drz
:) Podejrzewam że to jakiś handlarz. Moto podobno z niemiec a te blachy takie nie niemieckie na moje oko. Wygląda ładnie nie wiem czy nawet niezaładnie.  Ja się nie wybrałem na oględziny. Zobacz jak stoją na autoscout.de porównaj ceny nie wiem za ile ją musiał wyrwać żeby za 12000 mógł sprzedać. Jak byś się wybrał i nie kupił to daj znać co jest nie tak.
Pozdrawiam

DR-Z 400SM K7

5

Odp: DR-Z SM do oceny !

Bonczurski napisał/a:

Witam
Podejrzewam że to jakiś handlarz. Moto podobno z niemiec a te blachy takie nie niemieckie na moje oko. Wygląda ładnie nie wiem czy nawet niezaładnie.  Ja się nie wybrałem na oględziny. Zobacz jak stoją na autoscout.de porównaj ceny nie wiem za ile ją musiał wyrwać żeby za 12000 mógł sprzedać.

1) ja słyszałem że z francji,
2) to jest handlarz, dokładnie komis, sprzedaż samochodów i motocykli, wystarczy wejsć w oferte dealera
3) generalnie jak na 2005 r wydaje mi się ze cena12 tys nie jest niska, wiec okazji nie ma
Bardziej interesuje mnie stan tego motocykla i czy jest wart tej ceny.

6

Odp: DR-Z SM do oceny !

Moto wygląda naprawdę ładnie - przebieg by się zgadzał jeśli patrząc na zdjęcia i wytarte części..
Kwestia ważniejsza :  czy gość pisze "DRZ 450" bo tak mu się wydaje czy moto ma nowy cylinder -ale 450ccm chyba nie ma -> 430 i bodajże 485ccm -choć mogę się mylić.

Na razie nie ma wyboru co do DRZ (poczekaj na luty/marzec ?) -ja ten chętnie bym brał na oględziny gdyby nie dystans (750km x2).
Wygląda naprawdę ładnie (na zdjęciach :) ) -cena ok jesli napęd żyje i oponki mają bieżnik -inaczej troche przepłacasz...

PS. jak moto z Francji -to oni się ze sprzętami nie patyczkują stąd sprawdz czy plastiki nie są wymienione i czy moto nie przeszło liftingu (ew. co z tą pojemnością 450?)

pozdr.

Hardcore - it's more than music...

7

Odp: DR-Z SM do oceny !

Belzebub napisał/a:

Moto wygląda naprawdę ładnie - przebieg by się zgadzał jeśli patrząc na zdjęcia i wytarte części..
Kwestia ważniejsza :  czy gość pisze "DRZ 450" bo tak mu się wydaje czy moto ma nowy cylinder -ale 450ccm chyba nie ma -> 430 i bodajże 485ccm -choć mogę się mylić.

Na razie nie ma wyboru co do DRZ (poczekaj na luty/marzec ?) -ja ten chętnie bym brał na oględziny gdyby nie dystans (750km x2).
Wygląda naprawdę ładnie (na zdjęciach :) ) -cena ok jesli napęd żyje i oponki mają bieżnik -inaczej troche przepłacasz...

PS. jak moto z Francji -to oni się ze sprzętami nie patyczkują stąd sprawdz czy plastiki nie są wymienione i czy moto nie przeszło liftingu (ew. co z tą pojemnością 450?)

pozdr.

dzieki za info, no pytałem gościa , błąd w opisie, albo raczej bym powiedział chwyt marketingowy, jest oryginalny cylek 400, z czekaniem do wiosny obawiam się że ceny mogą wzrosnąć na sezon, gdyby ten okazał siętechnicznie bez zarzutów myślę że całkiem niezła opcja.

8

Odp: DR-Z SM do oceny !

Belzebub napisał/a:

sprawdz czy plastiki nie są wymienione i czy moto nie przeszło liftingu?

pozdr.

jak można sprawdzić czy plastiki są oryginalne ? jest jakiś łatwy sposób ? na co zwrócić jeszcze uwagę przy oględzinach ?

9

Odp: DR-Z SM do oceny !

Hi, kiedyś o to pytałem, sprawdz tu :

"na co zwrócić uwagę" podczas oględzin tego modelu :

Obecnie wiem, że konieczne jest:
- przejażdżka
- posłuchanie jak warczy silniczek / porównanie odgłosów do zdrowego modelu
- sprawdzenie zawieszenia (czy cieknie -simmeringi/uszczelniacze , czy tłumi (lekki skok), czy odbija)
- stan filtra powietrza (czy 'mokry', nie dziurawy)
- czy pali na zimno , nie gaśnie kiedy się rozgrzeje
- czy trzyma obroty (ssanie, bez)
- czy felgi są proste
- stan pokryw, pokrycia, przetarcia, etc. (wiem że modele sprowadzane z UK mają bolączki rdzewienia śrub, i mniejszych części)
- stan rączek kierownicy, podnóżków (świadczących o eksploatacji)
- stan plastików (spasowanie , rysy)
- dodatki (tylni pokrowiec z narzędziami, instrukcja, serwisówka)

Całość:
[url]http://forum.supermoto.pl/topic14875-kupno-drz-p5.html[/url]

Hardcore - it's more than music...

10 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2011-12-23 09:43:25)

Odp: DR-Z SM do oceny !

Często uznajecie idealny stan plastików za dowód sprawności mechanicznej motocykla. Bo niech mi ktoś powie czy wychuchane i wypierdziane plasticzki oznaczają idealny stan silnika... czy to że ktoś godzinami pucuje motocykl jest równoznaczne z tym że wie gdzie znajduje się filtr by móc go wyjąć i wymyć... że nie wspomnę o zmianie oleju, czy innych czynnościach obsługowych.

Jeśli szukacie pomocy na forum (zwracam się do wszystkich czytających) to nie zaczynajcie rozmowy od błyszczących plastików. Wygląd też jest ważny wiem że dla niektórych najważniejszy ale... wymiana kompletu plastików to koszt nijaki wobec remontu silnika...
Dzięki takiemu błędnemu podejściu do tematu, sprzedający zamiast w wymianę oleju, rozrządu to woli zainwestować w plasticzki!

Podsumowując wiem o co chodzi z tą oceną plastików (chodzi o zrozumienie przeszłości motocykla) ale apeluje do was i do innych zaglądających kiedyś w ten temat... nie skupiajcie swej uwagi na BZDURACH... lśniący motocykl nie musi być równoznaczny ze sprawnością techniczną i brakiem wad ukrytych.

Zamiast skupiać uwagę na plastikach, sprawdzajcie luzy, wsłuchujcie się w silnik, warto sprawdzić łańcuch, stan tarcz itp.
Nie zapominajcie też do czego ten typ motocykla służy.
Wszyscy się martwią tym czy motocykl nie był zbyt ostro traktowany ale często jest tak że tacy ludzie są OGARNIĘCI TECHNICZNIE wiedzą czym są przeglądy okresowe. Lśniący motocykle bez zadrapań i rysek nie oznacza iż jego właściciel wie że olej to nie część stała jego motocykla. Często jest tak że właściciele dopiero od kupujących dowiadują się o tym że filtr się czyści a olej zmienia. Bo on myślał że jeśli często myje motocykl to oznacza że o niego dba.

Oczywiście każdy chce kupić motocykl wyglądający jak najlepiej ale nie wolno zapominać o tych zasadach i oglądając motocykl kompleksowo. Wymiana plastików to koszt ok 500 złotych remont silnika to kilka tysięcy.

SM jest zaprojektowany do sprawiania przyjemności i przytarty podnóżek nie musi oznaczać śmierci technicznej motocykla.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

11

Odp: DR-Z SM do oceny !

Dodam iż mój komentarz nie jest skierowany konkretnie do osób zabierających głoś w tym temacie... pragnę by był potraktowany jako rada dla wszystkich przyszłych kupujących.

Zdaje sobie sprawę że dla wielu kupujących ocena motocykla zaczyna sie od zdjęć a w szczególności gdy dzieli ich duży dystans/odległości do pokonania KUPUJĄCY - SPRZEDAJĄCY.

Jednak zawsze trzeba się skupiać na ocenie bardziej stanu technicznego niż wyglądu. Bo nasze motocykle są odporne na przewrotki, szlify, paciaki... często się może zdarzyć że motocykl z porysowanymi plastikami może być w lepszym stanie technicznym niż ten "wypicowany"

A odnośni importu motocykli z Francji to jak najbardziej się zgodzę iż nie ma tam zbyt "wysokiej kultury technicznej"
A motocykle z Anglii często są bardziej zadbane technicznie i doinwestowane a mimo to nie znajdują wielu amatorów, bo mają zardzewiałe śrubki. To odstrasza wszystkich estetów.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

12

Odp: DR-Z SM do oceny !

Całkowicie się zgodzę - kolega kupując SM 'powinien' mieć świadomość, że warunki eksploatacji są tu troszkę inne : plastiki jak w crossach się wymienia i tyle (choć nie każdy wymienia plastiki bo się porysowały -stąd lepiej się przyjrzeć chłodnicy etc.)- a zajechane serducho nawet z nowymi plastikami za 1k$ nie pojedzie ;)

W moim przypadku największą bolączką przy zakupie moto był brak możliwości sprawdzenia kompresji -zakup w weekend, więc nie było gdzie. Reszta była poruszana w podanym wątku.
pozdr.

Hardcore - it's more than music...

13

Odp: DR-Z SM do oceny !

A czy jest ktoś ewentualnie z okolic Limanowej , Nowego Sącza itd żeby mógł podjechać i ocenić ten okaz ?

14

Odp: DR-Z SM do oceny !

czy ktoś oglądał w końcu ten egzemplarz? jaką kompresję powinien mieć drz na ciepłym silniku?

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->SMC 660 '04

15 Ostatnio edytowany przez BambuS (2012-01-12 00:52:36)

Odp: DR-Z SM do oceny !

Witam!
Wydaje mi się, że trochę za dużo chce za tą DRZ.
Ja za moją 2009 r. przebieg 2 500 km  dałem 12 000 zł ale była ona sprowadzona z USA więc ze wszystkimi opłatami wyszła około    14 000 zł. 

DRZ, którą podałeś w linku jest naprawdę ładna tylko czy jest warta takiej ceny ? Moim zdaniem zdecydowanie NIE !