1

Temat: XR650R by reklamacje

witam,
najpierw chciałem powiesić ten post w dziale "pokaż swój pojazd" jednak liczba pytań jakiem mam skłoniła mnie do powieszenia postu tutaj.
Do rzeczy: popełniłem zakup XR650R od mechanika  z Gdańska.

z przodu:
http://s1.zmniejszacz.pl/104/anfas__799517.jpg

z boku:

http://s1.zmniejszacz.pl/104/bok__195273.jpg

i od tyłu:

http://s1.zmniejszacz.pl/104/tyl__292510.jpg


Sprzęt generalnie jeździ. Wyglada ładnie i widać po nim, że ma już 10 lat.
Przez te 10 lat nadłubano w nim niemało.
O ile bardzo mi sie podoba gaźnik edelbroka (któs go umie regulować?) i wydech fmf o tyle niektóre patenty sa dla mnie co najmniej niejasne:

dlaczego poprzedni użytkownicy wyłączyli dekompresator? (dzwignia dekomprestatora opiera sie o przełaczniki)
w tej chwili procedura odpalenia to 2-3 zakręcenia do poczucia oporu. powolne przełamanie oporu (2-3 zabki) cofnięcie i kopa!
po kilku (nastu czasem) próbach potór odpala.

kto mu robił elektrykę? I ile lat w zawieszeniu za to dostał?
http://s1.zmniejszacz.pl/104/elektryka_1__407886.jpg
http://s1.zmniejszacz.pl/104/elektryka_2__357790.jpg
(na tym drugim zdjeciu gniazdo wodoodporne to moja dzisiejsza robota gdzie zastępowałem zaśniedziałe wtyczki, a syrena autoalarmu robi za klakson)

jest tez parę perełek:

tylni migacz w stylu radzia:
http://s1.zmniejszacz.pl/104/migacze_tyl__334793.jpg

dziurkowany dolot do airboxa w stylu szalony kornik
http://s1.zmniejszacz.pl/104/dziurki__116282.jpg

tylnia tarcza tak sfedrowana, że tłoczek chce wypaść:
http://s1.zmniejszacz.pl/104/tylni_zacisk__256019.jpg

ślady po urwanym łańcuchu:
http://s1.zmniejszacz.pl/104/sie_urwalo__594865.jpg


No i jeszcze kilka spraw z powodu których temat trafił do garażu:
1. Co to za zawiecha i koła? ( o celowość czerwonej termokurczki na szprychach nie pytam - podejrzewam ze to estetyka)
Pytam bo rozejrzałbym się za dużymi kołami które pasowałyby bez większej rzeźby.

http://s1.zmniejszacz.pl/104/co_to_za_kola__167022.jpg
http://s1.zmniejszacz.pl/104/co_to_za_kola_2__623981.jpg
http://s1.zmniejszacz.pl/104/co_to_za_zawiecha_2__773967.jpg
http://s1.zmniejszacz.pl/104/co_to_za_zawiecha_3__249544.jpg
http://s1.zmniejszacz.pl/104/co_to_za_zawiecha__41988.jpg


2. co to za zacisk i jakie klocki do niego kupić ?
http://s1.zmniejszacz.pl/104/co_to_za_zacisk__704572.jpg
http://s1.zmniejszacz.pl/104/co_to_za_zacisk_2__304080.jpg


3. sprzegło (hałasuje) - jak zajrze to mam świadomośc ze na 99% to kosz sprzęgłowy który w PL kosztuje 2K PLN a w USA tuningowy 200 USD - ktoś już to ćwiczył?


generalnie sprzęt ciut zapuszczony ale na wiosnę powinno być już OK.

to pisałem ja: Reklamacje Reklamacji.
płomień tańczący na kurhanach wrogów.

2 Ostatnio edytowany przez hacker33 (2011-11-21 08:03:10)

Odp: XR650R by reklamacje

Szalony kornik jest najlepszy:D
Ciekaw jestem czy robienie dziurek na wzór pokemonów dodaje więcej mocy w zależności od wybranej postaci?:)

Co do reszty pytań:
- koła bym chyba zostawił w spokoju jeżeli są proste. A to że mają duże tulejki czy co to tam to raczej norma.
Kolorowe rurki termokurczliwe na szprychach...no ktoś się namęczył aby je wszystkie pozakładać:)
Bo jak zmieniać koła to już raczej na coś markowego.

- zacisk masz od XR 650
klocki więc dostaniesz bez problemu. Sądzę, że są takie same jak w DRZ, WR, RMZ itp.

- Ja bym zaczął od elektryki, deko, silnika i tarczy.
A później brał się za estetykę.

A motor fajny fajny. Lubię XR w SM.


Ps. no i poszukał jakiejś aluminowej osłony zębatki zdawczej aby ten łańcuch drugi raz silnika nie widział jak pęknie.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: XR650R by reklamacje

jakoś na tych fotkach się lepiej prezentuje, zacisk wygląda tak jak hacker pisał, klocki jakieś np. ferodo sinter grip chyba FDB892SG

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

4

Odp: XR650R by reklamacje

Elo.
Piasty na bank z XR.
Zawias wygląda mi na Hondowski, z wczesnych lat produkcji, więc pewnie jakaś CR.

5

Odp: XR650R by reklamacje

co do dekompresatora to kiera zmieniona i podwyższona i może linki nie wystarczyło

6

Odp: XR650R by reklamacje

to cudo jeździło na gymkhanie w warszawie. Pamietacie??

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

7

Odp: XR650R by reklamacje

dziekuje za uwagi i tak:
@ Hacker: nie zamierzam zmieniac kół te są w bardzo ładnym stanie i bezdetkowe. Myslę o kupnie drugiego kompletu kół w teren.
No i stąd pytanie czy koła od XR (duże) będą pasowały dzieki SFMario juz wiem, że tak. dzieki Mario.
@ Materka - nie linki jest w pineche duzo. Jak pamietam jak ty odpalałeś swoja i jak widać na youtubie jak ludzie odpalaja to tutaj jest zupełnie inaczej. Pewno trzeba będzie podbic zebys w realu obadał. Ale to dopiero po walce z elektryką.
@figiel - dam sie karnąć spoko.

A kolejność prac na dzisiaj jest wlaśnie taka jak napisał Hacker.

Co do estetyki; to zmiany beda niewielkie może jak sie uda wyrwać skądś drugi komplet plastików to przelożę bo tu troche połamanych jest. No i na pewno zmienię okleinę. Tak która teraz jest nie pasuje mi tak do końca. Ale to co chcę musze skonfrontować z blitzem.

Powiem, że przy zakupie widziałem/słyszałem wszystkie mankamenty jakie dotychczas wyszły poza eletryką.
Wczorajszy demontaż czachy to był strzał miedzy oczy. Miało byc 30 minut na założenie accewella a zeszło się całe popołudnie. Żeby prowizorke postawić.

co do elektryki zastanawiam sie nad połozeniem wiazek od nowa i znowu pytanie czy uzycie takich osłon wiazek kabli jak u siebie wsadził BONIEKZŁOTO: http://s1.zmniejszacz.pl/104/p1270422__33674.jpg

Czy będzie koszernym pomysłem uzycie takich "siatkowanych" osłon zamiast tak jak fabryka dała pełnych peszli?

Jeszcze raz dzieki wszystkim za wasze posty.

@SuperMocarz - jeździła.


A! i jeszcze jedno - XR-ka jest wyposażona w niefirmowy komputer Procona który ma dawac 1000 obrotów więcej - jakieś sugiestie co to znaczy dla eksploatacji? (olej i tak bedzie zmieniany co te 1000-1500 km. Zawory regulowane. Tłok i korba są nowe. Czegos sie moge spodziewać?

to pisałem ja: Reklamacje Reklamacji.
płomień tańczący na kurhanach wrogów.

8

Odp: XR650R by reklamacje

Mówiąc po Polsku masz akcesoryjny moduł, który przesuwa odcinkę o 1000 rpm.
Pewnie daje to coś dopiero jak masz ostry wałek rozrządu, tłok 11:1 itd.
Przydał by Ci się wykres z hamowni kiedy masz max moc i max moment, bo kręcenie silnika mocno powyżej punktu max mocy to tylko jego katowanie.
Olej co 1000km ,kontrola zaworów tyż.


joł

9

Odp: XR650R by reklamacje

nie pamietam z kim juz rozmawialem na temat modulu w xr'ce ale wnioski byly dosyc proste - dzieki modulowi udalo mu sie szybciej zatrzec silnik ;)

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

10 Ostatnio edytowany przez mierzwa2 (2011-11-21 16:03:38)

Odp: XR650R by reklamacje

Widze grono użytkowników XRek się powiększa,

1. Ja też mam edelbrocka jeszcze go nie zamontowałem, [url]http://www.edelbrock.com/automotive_new/misc/tech_center/install/off-road_carbs/XR650_install.pdf[/url] tu masz manuala i jakie powinny być ustawienia seryjne, ale przy tylu modyfikacjach musisz trochę sam pokombinować, masz tam pokrętło do regulacji mieszkanki to czerwone do góry, najlepiej rozbierz go i przeczyść, chcesz moge ci podesłać rysunek gaźnika z katalogu, pokazane jest część po części

2. Przód w Usa montują od cr500, podobno to jedna z najlepszych modyfikacji XRy... kilka zdjęć [url]http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?23825-CR500-forks-in-XR650R-Supermotard[/url]


3. Co do elektryki to wydaje mi się że to jest Xra z USA dlatego taka rzeźba heh, w wersjach zza oceanu oświetlenie jest naprawdę podstawowe, brak kierunków, świateł długich itp.

11

Odp: XR650R by reklamacje

Kolego przy akcesoryjnym wałku nie ma auto dekompresatora, nic się nie usuwa, on po prostu jest bez tego mechanizmu odśrodkowego. Deko manualne nie ma nic do rzeczy, to są osobne mechanizmy wiec powinno działać. Tam jest tylko taki piwot w głowicy naciskający na dźwigienkę zaworową i uchylający  zawór wydechowy.

12

Odp: XR650R by reklamacje

SFMario napisał/a:

Kolego przy akcesoryjnym wałku nie ma auto dekompresatora, nic się nie usuwa, on po prostu jest bez tego mechanizmu odśrodkowego. Deko manualne nie ma nic do rzeczy, to są osobne mechanizmy wiec powinno działać. Tam jest tylko taki piwot w głowicy naciskający na dźwigienkę zaworową i uchylający  zawór wydechowy.

SFMario masz racje... to auto dekompresor nie działa....

13

Odp: XR650R by reklamacje

Panowie, wszystkim wam bardzo dziekuje - piwo sie nalezy przy spotkaniu.
Kupe czasu mi zaoszczedziliscie.

Wyglada na to ze to moje moto mialo ciekawą droge: USA -> UK -> Polska
@SFMario - deko manualne jest ale jakby bezuzyteczne - na dzisiaj jedyny sposób w jaki umiem odpalic moto to 2-3 razy zakrecić aż do odczucia oporu na kopce. potem przesunąc (powoli) kopke za ten opór. Wrócić kopka na górę i wziuuu! Co w połaczeniu z gaźnikiem z ktorego wylewa sie paliwo jak stoi nie właczony jest nieco skomplikowane. chyba ze ja nie potrafie potwora odpalic.

@Mierzwa: jestem w 1/3 watku na ADV czytam, czytam. Co do edelbroka - te instrukcje miałem to czego nie potrafie to znaleźć własnie rozdetalowanego rysunku tego gaźnika i źródła czesci do niego. Bede bardzo wdzięczny za rysunek.


Reszte spraw chyba ograne na razie.

Oj nie bedzie nudy tej zimy, nie będzie.

dopiero teraz zobaczyłem ze kaszane wstawiłem na poczatku watku - zapomniałem napisac przy tych kolorowych szprychach, że mam opony bezdętkowe w celu obnizenia masy nieresorowa(l)nej :) co w połaczeniu z grbuymi kolorowymi rurkami na szprychach jest .... zabawne?

to pisałem ja: Reklamacje Reklamacji.
płomień tańczący na kurhanach wrogów.

14

Odp: XR650R by reklamacje

No tak, xr-a z pomira :D Z tym gaźnikiem to tak być nie powinno, jest walnięty. Zaworek iglicowy do wymiany.

15

Odp: XR650R by reklamacje

A powiedz mi w jaki sposób masz rozwiązany brak dętek?
Masz to seryjnie zrobione czy sposobem domowym?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD