1

Temat: Supermoto, oto jest pytanie

hey

Moze zaczne od tego na czym obecnie smigam,, jezeli wogole ma to jakies znaczenie ... Fz1n , zacny
sprzet ,ale ... no wlasnie nie o sperzt tu raczej chodzi. Gdybym mial kase na dwa moto napewno zostwailbym jamaszke w rodzinie.

Powoli  jednak zaczyna  mnie nudzic jazda po okolicznych drogach ,ktore czesto gesto sa w kiepskim stanie i posiadanie mocnego motocykla troche mija sie z celem. Najprosciej w swiecie nie ma gdzie wykorzystac jego mocy, taki troche przerost formy nad trescia.


Od jakiegos wiec czasu wpadlem na trop supermoto, z mojego punktu widzienia to wlasnie sprzet o jaki mi chodzi.
Drogi u mnie jak pisalem kiepskie. Duzo łak, wiejskich drozek, jakas lesna sciezka tez sie znajdzie.

Zeby zbytnio nie gmatwac to szukam w miare uniwersalnego supermoto. Mysle ,ze tak 70% to asfalt nom a reszta to lekki teren.
Mam i tez tor kartingowy rzut beretem odemnie ,wiec napewno bede zagladal ))
Oczywiscie nie odkryje ameryki jesli powiem ,ze sprzet najmniej obslugowy najbarzdziej mile widziany ))

Przewertowalem forum , ale co kupic dalej nie wiem
Chcialem tu zrobic takie male podsumowanie i zebrac w jedny miejscu info na temat sprzetow ktore mnie interesuja.
Mam tez oczywiscie jeszcz pare pytan.
Z mechanika u mnie troche na bakier, tzn olej,klocki i takie tam inne pierdoly robie sam ,ale do silnika to raczej nie zagladam.
Wiem ,ze w troche bardziej wyczynowych sprzetach trzeba czesto sprawdzac luzy zaworowe ,ale z tego co sie zdazylem zorientowac to nie jest to ,az tak straszne (regulacja srubowa) , w kazdym badz razie lubie sobie pogrzebac przy moto wiec to az tak bardzo mnie nie przeraza , bradzie moja niewiedza ))

Oki, wiec tak ...

Moj faworyt to 690 smc, ale problem jest taki ,ze moze braknac torche funduszy.
Nastepnie 525 exc, powiedzcie mi co ile olej i luzy zaworowe (regulacja srubowa ???) i ogolnie czy to dobry sprzet do tego co napisalem powyzej.Czy w miare rozgarniety osobnik poradzi sobie z jego serwisowaniem.
Ktm lc4 tu juz sam nie wiem ,jedni narzekaja inni zachwalaja. Jesli lc4 to ktory brac i czy nie jest za ciezki w teren i na tor , mowimy tu oczywiscie o amatorskim lataniu.
Co ile olej,zawory itd, czy tez jest to regulacja srubowa czy plytki ?
Suzuki drz ... tez fajny sprzet ,ale czy nie za slaby ?? Kusi bezobslugowosc , boje sie jednak ,zeby sie nie znudzil szybko.

Myslalem tez nad Honda xr650r ,ale najmniej o niej wiem , do czego jej blizej lc4 ,czy 525 ?

Jest tez pare innych fajnych sprzetow jak crf czy yamaha wr ,ale mysle ,ze nie ogarnalbym ich z serwisem. Skupilem ,sie wiec praktycznie na ktm'ach, nie wiem czy dobrze mysle ,ale wydaja mi sie najlatwiejsze do serwisownia (czesci ,dostepnosc, etc)


Bede wdzieczny za kazda rade
pzdr

sześćset dziewięćdziesiąt smc (w sercu)

2 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2011-05-06 00:44:36)

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

Zapomniałeś o DRZecie w wersji "E" 50 km. mocy.

Właśnie w tej chwili będzie wystawiana przez naszego kolegę Rodmana :) i prawdopodobnie będę też wystawiał swego demona CRFe. Ale to musze jeszcze przemyśleć bo jest mi ciężko, stała się kawałkiem mnie samego :( A wkurwia mnie fakt że nie mam z kim latać :(

A podsumowując to co napisałeś. Nie taki diabeł straszny jak go malują... myślę że nie w samych wymianach oleju i regulacjach jest problem... a w poważnych naprawach. Tych niestety nigdy nie przewidzisz, nawet w najbardziej bezobsługowym sprzęcie.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

3

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

taa ktm najłatwiejszy do serwisowania... na pewno...

4

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

tabul napisał/a:

taa ktm najłatwiejszy do serwisowania... na pewno...

trochę znajomości mechaniki/logiki i bez problemu, do tego wspierasz się manualem i jest prosty! W EXC/LC4 regulacja zaworów śrubowa  - ja sprawdzam co dwie/trzy zmiany oleju (40min), olej zmieniamy co max 10mth według dobrego licznika mth a nie KTM:] Tłok starczy na dwa sezony, łańcuch rozrządu sprawdzasz napinaczem, zawory, sprężynki podkładki uszczelniacze co dwa tłoki, korba 3 spokojnie wytrzyma. Przy okazji wychodzą pierdółki typu uszczelniacze (pompy wody, zębatki zdawczej uszczelki, łożyska kół uszczelniacze lag, główki itd) Ale to eksploatacja. Do wszystkiego jest szczegółowy manual! Jedyny problem to czas oczekiwania na części (Nie ma oficjalnego dystrybutora w PL - kiedyś był Auner)- chociaż w sezonie nie powinno być problemu.

To odnośnie EXC, przy LC4 podobnie chociaż większy interwał czasowo serwisowy:]

SMR 505

5

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

Jak chłopaki napisali KTM to najszybciej wchodzący w krew sprzęt, który naprawdę łatwo ogarnąć pod każdym względem. Przeleciało mi pomiędzy nogami kilka SUPERMOCIAKÓW i z czystym sumieniem polecam KTM-a. Husqvarna jest też sprzętem godnym uwagi, ale ciężej jest z dostępnością części u nas w Polsce natomiast na pewno Marka warta grzechu. Huski są lżejsze od Austriackiego Konkurenta. Co do KTM-ów jak dla Ciebie i tego jak spostrzegasz jazdę SuMo to najlepiej byłoby gdybyś kupił LC4 625/660 SMC. Moto lekkie, mocne, odporne na użytkowanie i przede wszystkim nie sprawiające kłopotów eksploatacyjnych...servis co 5000km + sprawdzian zaworów. Jeśli natomiast zdecydowałbyś się na grubszy zakup to 690 SMC - Stary, to moto to BAJKA. Stoi u mnie w garażu i nie wystawiam Go aby się Nim nacieszyć.
Jest jeszcze kilka propozycji ale ich użytkowość na co dzień lekko spada a i problemy z eksploatacją wzrastają, myślę o:
Aprilia SXV 5.5
KTM EXC 525 R
Suzuki RMZ 450
Yamaha YZ/WR
itp.
Jeśli zaczynasz przygodę z SM to polecam wymienione wyżej sprzęty a na 100% szybko się nie zrazisz, ponadto zawsze można przesiąść się na coś bardziej zawodniczego a problemu z odsprzedażą normalnego Moto nie będziesz miał żadnego.
Pozdrawiam.

SUPERMOTO 4Life

6 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-05-06 12:15:00)

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

maciejwra napisał/a:
tabul napisał/a:

taa ktm najłatwiejszy do serwisowania... na pewno...

trochę znajomości mechaniki/logiki i bez problemu, do tego wspierasz się manualem i jest prosty! W EXC/LC4 regulacja zaworów śrubowa  - ja sprawdzam co dwie/trzy zmiany oleju (40min), olej zmieniamy co max 10mth według dobrego licznika mth a nie KTM:] Tłok starczy na dwa sezony, łańcuch rozrządu sprawdzasz napinaczem, zawory, sprężynki podkładki uszczelniacze co dwa tłoki, korba 3 spokojnie wytrzyma. Przy okazji wychodzą pierdółki typu uszczelniacze (pompy wody, zębatki zdawczej uszczelki, łożyska kół uszczelniacze lag, główki itd) Ale to eksploatacja. Do wszystkiego jest szczegółowy manual! Jedyny problem to czas oczekiwania na części (Nie ma oficjalnego dystrybutora w PL - kiedyś był Auner)- chociaż w sezonie nie powinno być problemu.

To odnośnie EXC, przy LC4 podobnie chociaż większy interwał czasowo serwisowy:]

chodziło mi o np dostęp do niektórych części... z manualem i jak umiesz, wszystko jest proste !!!

7

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

Wszystkie części są dostępne - wystarczy znać numer. Zamawiasz czekasz 3tygodnie :(  :mad:  :lol:

SMR 505

8

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

skoro tak to czemu nie pomożesz koledze z tego tematu [url]http://forum.supermoto.pl/post55814.html#p55814[/url] tylko się tak mądrzysz jak np. z moim filtrem powietrza...

9

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

E tam. Najdłużej czekałem na głowicę - 14 dni. Wszystko inne dostępne w ciągu tygodnia zwykle

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

10

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

XR też fajna maszyna,tyle że olej dość często (1000km) no i w grę wchodzi przeróbka na SM na własną rękę raczej.

Była Husqa WSM 50.
Powrót w 2015...

11

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

tabul napisał/a:

skoro tak to czemu nie pomożesz koledze z tego tematu [url]http://forum.supermoto.pl/post55814.html#p55814[/url]

Spokojnie... będę wiedział ile do zapłacenia za ori to powiem, na razie czekam na odpowiedź!

tabul napisał/a:

tylko się tak mądrzysz jak np. z moim filtrem powietrza...

twoim czy moim :D Zapchał Ci się!?! Nie umiesz wyczyścić? Nie kumam :)

SMR 505

12 Ostatnio edytowany przez mart (2011-05-07 11:34:58)

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

hola hola koledzy nie klocie sie  ;)  ;)  Ponoc ludzie jezdzacy na SM to wyluzowani osobnicy  :P

Majki46 napisał/a:

Co do KTM-ów jak dla Ciebie i tego jak spostrzegasz jazdę SuMo to najlepiej byłoby gdybyś kupił LC4 625/660 SMC. Moto lekkie, mocne, odporne na użytkowanie i przede wszystkim nie sprawiające kłopotów eksploatacyjnych...servis co 5000km + sprawdzian zaworów. Jeśli natomiast zdecydowałbyś się na grubszy zakup to 690 SMC - Stary, to moto to BAJKA. Stoi u mnie w garażu i nie wystawiam Go aby się Nim nacieszyć.

No tak ,ale tez chcialbym sie troche powyglupiac na moto , jakies  schody ,skoki, itp itd , ogolnie taki maly terror. Poprawcie jesli sie myle , ale lc4 wydaje mi sie troche klockowate do takich manewrow. Jak na SM to kawal sprzeta , ale wnioskuje to tylko po fotach i roznych filmikach ,wiec oczywiscie moge sie mylic i pewnie tak jest.
Co do 690 smc to jesli tylko uda mi sie dobrze sprzedac moje obecne moto to jest duza szansa ,ze bedzie mnie na niego stac ,
wszystko wyjdzie w praniu  :rolleyes:
Nie bede ukrywal ,ale zajaralem sie tym sprzetem  :) Zreszta ogolnie supermoto.
Kumple z plastikow troche sie podsmiewaja ,ze wogole co to jest itd , ale to zwykli lanserzy sa  :P 
Juz sie nie moge doczekac co by im jeszcze nosa utrzec hehe

maciejwra napisał/a:
tabul napisał/a:

taa ktm najłatwiejszy do serwisowania... na pewno...

trochę znajomości mechaniki/logiki i bez problemu, do tego wspierasz się manualem i jest prosty! W EXC/LC4 regulacja zaworów śrubowa  - ja sprawdzam co dwie/trzy zmiany oleju (40min), olej zmieniamy co max 10mth według dobrego licznika mth a nie KTM:] Tłok starczy na dwa sezony, łańcuch rozrządu sprawdzasz napinaczem, zawory, sprężynki podkładki uszczelniacze co dwa tłoki, korba 3 spokojnie wytrzyma. Przy okazji wychodzą pierdółki typu uszczelniacze (pompy wody, zębatki zdawczej uszczelki, łożyska kół uszczelniacze lag, główki itd) Ale to eksploatacja. Do wszystkiego jest szczegółowy manual! Jedyny problem to czas oczekiwania na części (Nie ma oficjalnego dystrybutora w PL - kiedyś był Auner)- chociaż w sezonie nie powinno być problemu.

To odnośnie EXC, przy LC4 podobnie chociaż większy interwał czasowo serwisowy:]

Co do 525 to chyba jest na drugim miejscu w moim rankingu. Poszperalem troche na temat tego modelu i ludzie raczej chawal , w szczegolnosci silnik . Na youtube mozna znalesc filmiki np z wymiana tloka czy regulacja zaworow i nie jest to az tak skomplikowane.
Takie toroche klocki lego  :) Mysle ,ze odrobina zaparcia , byc moze pomoc kogosc ogarnietego z mechanika i powinienem dac rade.
Jest tez forum ... Pomozecie ?? ...

Jeszcze pytanie co do drz w wersji E. Czy kazde drz na kolach enduro to wlasnie wersja E. Zauwazylem ,ze mozna w niezlej cenie wyrwac taki model. Dochodzi wymiana kol , tarczy etc . Jak natomiast wyglada sprawa z zawiecha. Orginalane SM maja usd ,a wesja E juz jest na standartowym zawieszeniu , pewnie amor z tylu tez jest inny. Nie wiem czy dobrze mysle ,ale pewnie ten element tez wymaga adaptacji z wersji SM.

Droga do zakupu jeszcze daleka ,ale kto pyta ...
W kazdym badz razie dzieki wszystkim za zainterwsownie temat  :)

Pewnie bede jeszcze nie raz bede Was dreczyl

sześćset dziewięćdziesiąt smc (w sercu)

13

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

dukeSebo napisał/a:

Zapomniałeś o DRZecie w wersji "E" 50 km. mocy.

Właśnie w tej chwili będzie wystawiana przez naszego kolegę Rodmana :) i prawdopodobnie będę też wystawiał swego demona CRFe. Ale to musze jeszcze przemyśleć bo jest mi ciężko, stała się kawałkiem mnie samego :( A wkurwia mnie fakt że nie mam z kim latać :(

A podsumowując to co napisałeś. Nie taki diabeł straszny jak go malują... myślę że nie w samych wymianach oleju i regulacjach jest problem... a w poważnych naprawach. Tych niestety nigdy nie przewidzisz, nawet w najbardziej bezobsługowym sprzęcie.


nie pierdol :D za tydzien jestem online :D dzis se ustawilem tylny hebel i naprawilem quickshifter :D zmienial tlok i niedlugo zaczynamy zabawe :P

Rm-Z 450 MEOW MOTORSPORT PROJECT:
Powered by: Yosh St-R cams, STM slipper, Devil Sprinter, Braking M/C, MM 4-pot, Twenty Suspension, No-Moto MX Graphics
und gejowski lawendowy lakier :P

14

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

mart a ile masz wzrostu i ile ważysz?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15

Odp: Supermoto, oto jest pytanie

LC4=Klockowate?!
Mart- zobacz co na tych maszynach czynią chłopaki z PimpStar-a....i wszystko jasne  :D

SUPERMOTO 4Life