Temat: Supermoto, oto jest pytanie
hey
Moze zaczne od tego na czym obecnie smigam,, jezeli wogole ma to jakies znaczenie ... Fz1n , zacny
sprzet ,ale ... no wlasnie nie o sperzt tu raczej chodzi. Gdybym mial kase na dwa moto napewno zostwailbym jamaszke w rodzinie.
Powoli jednak zaczyna mnie nudzic jazda po okolicznych drogach ,ktore czesto gesto sa w kiepskim stanie i posiadanie mocnego motocykla troche mija sie z celem. Najprosciej w swiecie nie ma gdzie wykorzystac jego mocy, taki troche przerost formy nad trescia.
Od jakiegos wiec czasu wpadlem na trop supermoto, z mojego punktu widzienia to wlasnie sprzet o jaki mi chodzi.
Drogi u mnie jak pisalem kiepskie. Duzo łak, wiejskich drozek, jakas lesna sciezka tez sie znajdzie.
Zeby zbytnio nie gmatwac to szukam w miare uniwersalnego supermoto. Mysle ,ze tak 70% to asfalt nom a reszta to lekki teren.
Mam i tez tor kartingowy rzut beretem odemnie ,wiec napewno bede zagladal ))
Oczywiscie nie odkryje ameryki jesli powiem ,ze sprzet najmniej obslugowy najbarzdziej mile widziany ))
Przewertowalem forum , ale co kupic dalej nie wiem
Chcialem tu zrobic takie male podsumowanie i zebrac w jedny miejscu info na temat sprzetow ktore mnie interesuja.
Mam tez oczywiscie jeszcz pare pytan.
Z mechanika u mnie troche na bakier, tzn olej,klocki i takie tam inne pierdoly robie sam ,ale do silnika to raczej nie zagladam.
Wiem ,ze w troche bardziej wyczynowych sprzetach trzeba czesto sprawdzac luzy zaworowe ,ale z tego co sie zdazylem zorientowac to nie jest to ,az tak straszne (regulacja srubowa) , w kazdym badz razie lubie sobie pogrzebac przy moto wiec to az tak bardzo mnie nie przeraza , bradzie moja niewiedza ))
Oki, wiec tak ...
Moj faworyt to 690 smc, ale problem jest taki ,ze moze braknac torche funduszy.
Nastepnie 525 exc, powiedzcie mi co ile olej i luzy zaworowe (regulacja srubowa ???) i ogolnie czy to dobry sprzet do tego co napisalem powyzej.Czy w miare rozgarniety osobnik poradzi sobie z jego serwisowaniem.
Ktm lc4 tu juz sam nie wiem ,jedni narzekaja inni zachwalaja. Jesli lc4 to ktory brac i czy nie jest za ciezki w teren i na tor , mowimy tu oczywiscie o amatorskim lataniu.
Co ile olej,zawory itd, czy tez jest to regulacja srubowa czy plytki ?
Suzuki drz ... tez fajny sprzet ,ale czy nie za slaby ?? Kusi bezobslugowosc , boje sie jednak ,zeby sie nie znudzil szybko.
Myslalem tez nad Honda xr650r ,ale najmniej o niej wiem , do czego jej blizej lc4 ,czy 525 ?
Jest tez pare innych fajnych sprzetow jak crf czy yamaha wr ,ale mysle ,ze nie ogarnalbym ich z serwisem. Skupilem ,sie wiec praktycznie na ktm'ach, nie wiem czy dobrze mysle ,ale wydaja mi sie najlatwiejsze do serwisownia (czesci ,dostepnosc, etc)
Bede wdzieczny za kazda rade
pzdr