11,536

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

karol128 napisał/a:

[url]http://motormania.com.pl/testy/motocykle/absolutna-przewaga-hamowanie-bez-czy-z-abs/[/url]

System Hondy jest rewelacyjny. Sam kiedyś widziałem jak kolega hamował na płycie poślizgowej na Rallycrossie w Toruniu. Zaczynał powoli, najpierw na naszej Hondzie CBF 600 z "bocznymi kółkami", a potem kiedy dowiedział się od nas o tym że jego CBR 600 RR ma lepszy system pojechał swoją. Najpierw ok. 30 km/h, potem szybciej i szybciej a na koniec wpadł na płytę z ok. 80 km/h i prawie mu jej nie starczyło, ale był całkiem stabilny. A my staliśmy z miotłami na końcu żeby go uspokoić ;-).
Wynik testu jest oczywisty, jednak ja będę obstawał przy swoim. "Mega ogarnięty" - czy jakoś tak mówił instruktor z poprzednich postów - będzie potrafił zahamować wcześniej. ABS jak widać promuje nowicjuszy i dobrze. Pewnie w codziennej jeździe przyda się każdemu i nie ma się co na niego obrażać, ale skracanie drogi hamowania nie wynika z większej skuteczności hamulców, tylko z większej pewności siebie jeźdźca.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11,537

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Chciałbym zobaczyć test łosia z system ABS i czy faktycznie na mokrym i śliskim, jak kowalski wciśnie na max heble to czy ominie pachołki czy się w nie wpierdol*. Bo jak ścisnął klamki jak szalony to i całe ręce wyprostował.
Nie wiem nie miałem ale nie jestem pewien czy hamując z ABS na piasku, omijając przeszkodę faktycznie się nie przewrócę?
Jak jest ślisko to koło i tak spierdoli jak jesteśmy przychyleni i hamujemy przodem.
Czy się mylę? Jakoś teoria mi gorzej idzie niż praktyka.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11,538

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Dopiero teraz powoli wchodzą do motocykli ABSy pozwalające skutecznie hamować w pochyleniu.
Np. w nowym Ducati 1299 Superlegera(za 300.000 PLN :))) ).
Nie wiem czy wszystkie ale większość tego co do tej pory było montowane w motocyklu to systemy nie pozwalające jedynie na zablokowanie koła.
Jak ciśniesz w dużym złożeniu to czasem nawet odpuszczenie gazu a co za tym idzie zmiana rozłożenia masy i dociążenie przodu, potrafi spowodować, że przod odjedzie. Tak samo będzie jak zbyt brutalnie użyjesz hamulca - koło się nie zablokuje ale złapie boczny uślizg i tka czy siak ślizg murowany...

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

11,539

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

KTM parę lat temu opracował we współpracy z BOSCH-em ( a może raczej odwrotnie, ale ten skład był pionierski) system który pozwala na hamowanie w złożeniach i wprowadzili to w ADV i potem dalej. Ponoć można heblować przy złożeniach ok. 30 stopni i jest git.
System jest udostępniony dla innych więc pewnie ktoś już też to stosuje. Na filmiku to chyba Honda VFR i na pewno KTM ADV:

[url]https://www.youtube.com/watch?v=2h9MVbkpLZQ[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11,540

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

To by wyjaśniało dlaczego ABS waży 10kg:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11,541

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

MAĆKO napisał/a:

Hamowanie to głównie redukcja biegów + używanie obu hebli, jak ktoś jeździ wciskając tylko przedni hamulec to ABS jest mu niezbędny.

No tu się nie zgodzę ! Używanie obu hebli to oczywista oczywistość, ale hamowanie silnikiem to już nie do końca. Pewnie, można sobie regulować prędkość jadąc na jednym przełożeniu zwalniając (hamując silnikiem) i przyspieszając, ale jeśli już idziemy w hamowanie to - jak sama nazwa wskazuje - odpowiedzialne za to są hamulce, a redukcja to tylko wypadkowa spadku prędkości i chęci posiadania siły napędowej w celu przyspieszenia na wyjściu z zakrętu lub konieczności ominięcia przeszkody. Mówimy tu o jeździe bez ABS, jak już wcześniej chyba pisałem prawidłowa technika hamowania z ABS zakłada wciśnięcie hamulców i sprzęgła jednocześnie (połączony z układem napędowym silnik zakłócałby odczyt tylnego czujnika ABS) i trzymanie ich w tej pozycji do zatrzymania pojazdu. Z tego wszystkiego wychodzi że powinniśmy siedzieć w chałupie, albo kupić motór z ABS/MSC i automatyczną krzynką biegów ;-).
Hacker, to omijanie przeszkody z ABS starszej generacji to w praktyce możliwość  dość łagodnej zmiany kierunku w porównaniu z Twoim wyobrażeniem omijania przeszkody ;-). No ale teraz już można omijać przeszkodę jak trzeba, pod warunkiem że jedziesz na KTM ADV ;-).

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11,542

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Ja się z Tobą też zgodzić nie mogę. Redukcja to dla mnie jeden z elementów hamowania, nawet awaryjnego;) W momencie kiedy potrafimy płynnie połączyć te wszystkie elementy czyli redukcja tylny hebel + przedni to otrzymujemy najkrótszą drogę hamowania, kwestia odruchu. W sumie w tirach nie bez powodu wprowadzili system hamowania silnikiem który wspomaga hamulce.

11,543

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Maćko - mówisz tutaj o dwóch innych kwestiach.

W tirach wprowadzili to dlatego, że tam trzeba wyhamować 30 ton, a to lekka różnica :)

W motocyklu jak hamujesz tylnym heblem to silnikiem wręcz przeszkadzasz :D po drugie przy awaryjnym hamowaniu właśnie o to chodzi, żeby zdusić sprzęgło, klamkę hamulca i nożny i nie martwić się o zbijanie biegów :-)

Trzeba by być niezłym hardkorem, żeby jadąć np 140km/h drogą, z pobocza wyskakuje jeleń, a ja podczas hamowania mam jeszcze czas na zbijanie biegów :D

Oczywiście jeżeli mowa o normalnym hamowaniu np przy dojeździe do świateł, to sprawa normalna :D

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

11,544

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Dokładnie tak jak levis się wypowiada. W przypadku awaryjnej sytuacji zbijanie biegów to strata czasu. Przy 140 km/h każda sekunda to ponad 30 metrów więc szybka reakcja (wciśnięcie obu hebli) to klucz do sukcesu, zbijając biegi tracimy tylko czas. Przy normalnej jeździe oczywiście hamowanie silnikiem to podstawa.

dabljuer250x

11,545 Ostatnio edytowany przez gierwi (2017-01-05 15:22:11)

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Superczesiu, Levis jeżeli w trakcie hamowania awaryjnego bez ABS okaże się że punkt Twojego zatrzymania znajduje się za punktem w którym zaczyna się przeszkoda, to powinieneś trzymać te heble do końca i zacząć zdrowaśkę, czy odpuścić i próbować omijać przeszkodę? Zakładam że każdy odpowie: OMIJAĆ!!! No to odpowiedz mi jak to zrobić kiedy masz bieg 6, a wytraciłeś część prędkości i żeby stabilnie ominąć przeszkodę zachowując stabilność potrzebujesz siły napędowej dostępnej powiedzmy na 3 biegu? Pomijam usiłowania odpuszczenia klamki sprzęgła na tyle płynnie, żeby nie zablokować koła bo masz przecież 6 bieg i siła hamująca koło nie będzie zbyt duża. Przypuszczalnie jeśli nie jedziesz Goldasem lub BMW K 1600, Twój silnik zgaśnie lub moto dostanie takiej czkawki, że rzeczony jeleń jebnie ze śmiechu. Pewnie, że można jechać na niższym biegu (brak konieczności redukcji) lub po prostu wolniej.
Z resztą bez urazy superczesiu, Twój motocykl chyba nie osiąga takiej prędkości, więc spoko! :-)

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11,546 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-01-05 15:17:57)

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Zawsze uważałem że - jestem hardkorem!
Podpowiem wam tylko że nie redukuje przed wcisnieciem hamulców tylko po tej czynności więc strat w czasie nie ma żadnych. Nie raz uratowało mi to też dupę że hamując awaryjnie miałem odpowiedni beg zapięty i mogłem jeszcze w ostatniej chwili uciec żeby nie zaliczyć bezsensownego paciaka czego na 5tce nie zrobisz.
Więc moim zdaniem się mylicie:D

11,547

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

MAĆKO napisał/a:

Ja się z Tobą też zgodzić nie mogę. Redukcja to dla mnie jeden z elementów hamowania, nawet awaryjnego;) W momencie kiedy potrafimy płynnie połączyć te wszystkie elementy czyli redukcja tylny hebel + przedni to otrzymujemy najkrótszą drogę hamowania, kwestia odruchu. W sumie w tirach nie bez powodu wprowadzili system hamowania silnikiem który wspomaga hamulce.

Racja że redukcja to ważny element hamowania, nawet awaryjnego, ale nie jest to czynnik hamujący. Nie wiem jakie są systemy w TIR - ach, bo nie jestem w temacie, ale jak kiedyś jeździłem KAMAZEM wywrotką to był tam prosty "system" hamowania silnikiem zwany hamulcem górskim. Tylko że przeznaczeniem tego nie było hamowanie awaryjne a raczej utrzymanie prędkości na długich zjazdach, bez groźby przegrzania hamulców.
A teraz podaj mi powód stosowania w motocyklach sliper clutcha, anty hoppingu czy jak go tam kto nazywa? Znaczy się ja to mniej więcej wiem, ale czy to nie jest jakiś argument?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11,548 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-01-05 15:25:54)

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Przy dobrym antyhopie też masz lekkie hamowanie silnikiem tylko do momentu niepożądanego podskakiwania koła co jest sporym ułatwieniem. Dla mnie wspomaganie hamowania awaryjnego silnikiem to również lekkie przeniesienie środka ciężkości na tył a jak wiadomo przy awaryjnym wszystko spoczywa nam na łapach. Dość powiedzieć że jest to ważna sprawa i jak ktoś nie korzysta to w ch*j traci:P Ja różnicę widzę i nie ma opcji żebym przestał tak postępować.

11,549 Ostatnio edytowany przez gierwi (2017-01-05 15:32:40)

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Więcej się nie wypowiadam, bo pojawił się kolejny ciekawy temat w Twojej wypowiedzi, a  uskuteczniamy offtop pełną garścią.
Ale z tego co piszesz to nie ma powodu żebyś przestał tak robić, bo chyba robisz wszystko jak trzeba, więc tym bardziej nie rozumiem o co chodziło Tobie wcześniej?.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11,550

Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay

Biegi trzeba zbijać.
Raz miałem taką sytuację gdzie gwałtownie zatrzymało się przede mną auto (które zatrzymało się przed przejściem dla pieszych bo wtargnął pieszy).
Również podjąłem próbę hamowania, jednak 4 metry to za mało aby wyhamować z 80km/h więc, odpuściłem heble, ominąłem auto, zdążyłem jeszcze przed pieszym który prawi dostał z mojego lusterka. A to wszystko dzięki zredukowanemu biegowi.

Biegi w moto należy redukować obojętnie od sytuacji. Bo jak nie zdążysz wyhamować to musisz omijać.
Zresztą awaryjne hamowanie w motocyklu to dla mnie w większości i tak ominiecie przeszkody.

Gierwi z tym testem łosia to bardziej mi chodziło o to ilu kowalskich w teście łosia zacznie omijać przeszkodę a ilu pojedzie do przodu bo ma wielkie oczy i proste ręce.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD